SLAVONSKI BROD - Prošle je godine, kao koncesionar, u Luku Slavonski Brod, stigla tvrtka Manšped. Cilj im je od te lokacije u narednim godinama napraviti intermodalno središte koje će istočnu Hrvatsku, sjevernu Bosnu, zapadnu Srbiju i Mađarsku, povezati sa svim svjetskim lukama.
U Slavonski Brod, iz riječke i koparske luke stižu kontejneri, a - nakon što bude osigurana potpuna plovnost rijeke Save - roba će s te točke dalje putovati na Bliski i Daleki istok. Više pojedinosti o tomu kako danas sve funkcionira, otkrili su nam iz tvrtke Manšped.
- Priča o koncesiji u Slavonskom Brodu, zapravo je priča o našoj viziji povezivanja morskog lučkog prometa s kopnenim prometom i riječnim lučkim prometom. Slavonski Brod idealno je mjesto za to jer je istočni izlaz prema budućoj granici Europske unije. Povezujemo promet koji dolazi iz Srbije, Mađarske, Bosne i Hercegovine, s prometom koji ide prema Luci Rijeka. To je izvozni i uvozni promet. Ovdje sad konačno imamo terminal na kojeg je moguće dovesti teret, ukrcati ga na kontejner i željeznicom prebaciti u Rijeku ili Kopar, odakle se vozi dalje. Ili obratno - uvozna roba dolazi u Rijeku ili Kopar, nakrca se na vlak koji dolazi u Slavonski Brod gdje je istovar i odakle kreće daljnji transport kamionima prema konačnoj destinaciji. Ovdje radimo i plan mikrodistribucije za manje kupce i korisnike. Pravu funkciju Luka će, dakako, dosegnuti onda kad plovni put bude dovršen u cijelosti. Onda će se roba dopremati ovdje, a otpremati brodovima - praktički sve do Crnog mora. - za SBplus pojasnio je Vladimir Benac iz Manšpeda.
Kapacitet terminala veći je od tri tisuće kontejnera koji vlakovima u Slavonski Brod već sada stižu triput tjedno. Natovareni su drvom, prehrambenim proizvodima te proizvodima iz kemijske industrije. Manšped osigurava i vozila za daljnji prijevoz svih vrsta roba - od rasutog tereta do visokovrijednih proizvoda.
- U Luku Brod kao investiciju ulagala je država, a Manšped kao koncesionar ulagat će u dizalice, lučku opremu i sve ono što je potrebno da bi ovo postalo Luka. To će se dogoditi u fazama. Između ostalog, zbog dinamike rješavanja plovnog puta. U prvoj fazi osigurat ćemo sve potrebno za kopneni promet, a u drugoj ono što treba za prihvat i otpremu brodova. - pojasnio je Benac.
Golemi prostor Luke Brod za funkcioniranje neće trebati onoliko radnika koliko bi se to možda nekomu činilo pri prvom pogledu na impozantno zdanje. No, širi značaj Luke Slavonski Brod odgovara veličini investicije. Podsjetimo, ukupna vrijednost projekta izgradnje lučke infrastrukture iznosi 109.522.655,89 kuna bez PDV-a. Projekt je dijelom sufinanciran u okviru trećeg poziva CEF-a (Instrument za povezivanje Europe) u području prometa u iznosu od 56,74 posto prihvatljivih troškova ili 6.625.741,00 eura, a ostatak je osiguran kreditom HBOR-a te iz vlastitih sredstava Lučke uprave Slavonski Brod.
- Kad sve zaživi u punom obimu, govorimo o četrdesetak radnih mjesta - to su, uglavnom, viljuškaristi, bageristi, dizaličari i slično. No, prava vrijednost nisu ta radna mjesta koja su direktno uključena u terminal, nego promet roba. Vi ste konkurentni ne samo ako imate najbolji i najjeftiniji proizvod, nego ako ga najlakše dopremite do kupca. A ovo je jedna fenomenalna logistička prilika za sve proizvođače koji se ovdje nalaze. Cilj je, isto tako, da sve što kupe do njih stigne najbržim i najjeftinijim putem. Popularno je pričati o radnim mjestima, no činjenica je da mehanizacija čini svoje te da najveći koncesionari luka imaju puno toga automatiziranog pa potreba za radnom snagom nije kao prije. No, logistička potpora razvoju ovog kraja je nemjerljiva. - govori naš sugovornik.
Zašto je Luka Brod, nakon provedenog Natječaja, ugovor o višegodišnjoj koncesiji sklopila baš s Manšpedom te što tu tvrtku čini dovoljno kvalificiranom za tako veliku odgovornost, jasno je iz njihova dosadašnja poslovanja.
- Naša namjera je da ovdje ostanemo trajno, a ne da uzmemo novce i odemo. Hrvatska smo firma, dio grupacije koja radi dvije milijarde kuna prometa i ima oko tisuću zaposlenih. Imamo različite djelatnosti - benzinske pumpe pod brendom Adria Oil, proizvodnju biodizela u Netretiću, proizvodnju betona, proizvodnju elemenata drvne galanterije, trenutno smo vodeći opskrbljivač bitumenom na tržištu, a naš core biznis su transport i špedicija. U logističkom smislu imamo tri terminala; Kukuljanovo, Hrvatski Leskovac i Slavonski Brod. Nedavno smo od HŽ Carga preuzeli i terminal u zagrebačkom Vrapču. Imamo oko četiristo kamiona. Nismo nastali iz privatizacije, nego iz biznisa i u stopostotnom smo privatnom vlasništvu. Želimo se razvijati zajedno s Lukom, županijom, gradom i općinom na čijem se području nalazimo. Vjerujemo da smo zbog svega navedenog i u Slavonskom Brodu odabrani kao pouzdani partner. - za SBplus kazao je predstavnik koncesionara.
U tijeku je izgradnja prostora za carinu, pograničnu policiju, državne inspekcije i Lučku kapetaniju na području slavonskobrodske Luke. U tom će objektu biti moguć izvanredni nadzor kontejnera termokamerama, a bit će dostupni i priključci za frigokontejnere kako bi bila očuvana roba koja u njima putuje, a koja je osjetljiva na temperaturne oscilacije
- Tu će biti državna tijela nužna za naše funkcioniranje. Da bi roba mogla pristizati, ovo mora postati carinsko skladište, odnosno, bescarinska zona. Za to su potrebni uredi. Bez toga je ovdje samo pretovar kontejnera, a sve drugo obavlja se negdje drugdje. Kad ovdje bude i carinjenje, onda će sva administracija biti obavljana u Luci Brod i kontejneri koji budu išli s ove točke, moći će izbjeći Bajakovo te putovati prema najudaljenijim destinacijama. - zaključio je Benac.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -