7714
Prikaza
17
Komentara
SLAVONSKI BROD - S više od tri sata zakašnjenja, 16. rujna oko 17 sati, u Luku Brod je stigao prvi teretni vlak. Mada su Hrvatske željeznice 'pale' već na prvom testu njihovih sposobnosti pa je ovaj za Brođane iznimno važan vlak 'zapeo' u kolodvorskoj administraciji, tek nekoliko kilometara od svog konačnog cilja, to nije umanjilo važnost trenutka za sve koji su sudjelovali u 'dizanju' Luke Brod.
Dvadeset i četiri velika kontejnera tračnicama su stigla iz riječke Luke. I dok je šest kontejnera ostalo u Slavonskom Brodu, ostatak je svoj put nastavio prema Vinkovcima, Mađarskoj, Srbiji te Bosni i Hercegovini.
- Prvi put u povijesti Slavonskog Broda i Luke Brod, u nju je stigao prvi vlak koji je dovezao robu iz Rijeke. Ujedno, prvi put je u Slavonski Brod u ovom obliku stigla roba iz Kine. Znači, Luka Rijeka je bila prolazna luka i mi smo ponosni na to. Sve sljedeće robe koje budu dolazile, carinit će se isključivo u Slavonskom Brodu i distribuirati prema Mađarskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini te prema ovom dijelu Hrvatske. Ovo su prvi vagoni, a prema našem koncesionaru i ugovoru, očekujemo dva ovakva vlaka svaki tjedan. To nam je bitno jer bi od 1. listopada krenuo ozbiljniji pretovar u Luci. Tada bi došlo i do značajnijeg zapošljavanja naših ljudi. Plan kojeg smo najavljivali jest milijun i pol tona koje bismo pretovarali svake godine. Dvadeset godina rada je uloženo kako bi ovi vagoni konačno stigli u Slavonski Brod i kako bi grad dobio ono što mu pripada, a to više nije samo tranzit željeznicom i cestom, nego da roba konačno završava u Slavonskom Brodu, na korist gospodarstva i stanovnika u okruženju. - kazao je Marijan Jurić, ravnatelj Lučke uprave Slavonski Brod.
Podsjetimo, radovi koji su dio projekta „Izgradnja i unapređenje infrastrukture u Luci Slavonski Brod" započeli su 18. kolovoza 2018. godine, a dovršeni su u siječnju ove godine.
- Napravili smo kompletnu infrastrukturu. Trenutno smo jedini u ovom dijelu Europe osposobljeni za pretovar roba s rijeke, željeznice i, naravno, ceste. S posljednjim projektom i ranijim radovima u Luku je ukupno uloženo oko 240 milijuna kuna. Koncesionar je dovezao svoje dvije kontejnerske dizalice, tako da će i njegovo ulaganje, kada je u pitanju pretovarna mehanizacija, narednih godinu dana premašiti deset milijuna kuna. Luka je otvorena i građanima koji je žele doći pogledati jer se radi o zanimljivom objektu. Najavljujemo i bescarinsku zonu, što znači da će robe dolaziti iz šireg okruženja zemalja koje nisu članice Europske unije. To bi također trebalo dovesti do novog zapošljavanja. - dodao je Jurić.
Projekt vrijedan gotovo 110 milijuna kuna (bez PDV-a) provođen je četiri kilometra jugoistočno od grada Slavonskog Broda, na lijevoj obali rijeke Save u Industrijskoj zoni Bjeliš.
- Čekanje se isplatilo. Svi smo u euforiji. Realizacija projekta po prvi se put događa u praksi, na terenu i nije bilo teško čekati prvi vlak. Kod nas u ovoj regionalnoj priči, ovo je mali korak za čovjeka, a veliki za čovječanstvo. Dočekali smo da ovaj terminal u kojeg je država puno uložila, sad postane centar i da se dolazak tereta uistinu događa u Luci Brod. Nadam se da će sad krenuti onaj uzlazni dio da će tu biti centar pretovara, kontejnerskog terminala koji će otvoriti gospodarski, regionalni i tržišni razvoj koji će dalje pokrenuti puno korisnih stvari u pozadini. - kazala je jučer po dolasku prvog vlaka Duška Kunštek, ravnateljica Uprave unutarnje plovidbe.
Potpuna plovnost rijeke Save tijekom cijele godine, dakako, u cijelom je projektu pitanje svih pitanja za koje također obećavaju da će uskoro biti riješeno.
- Već smo krenuli, stvar nije u čekanju. U tijeku je projektiranje dionice Jaruge-Novi Grad. To je prva u nizu najkritičnijih dionica na rijeci Savi. Druga će biti prema Sisku. To su segmenti koji se rješavaju i koji bi se sljedeće godine mogli graditi. Uređenje plovnog puta podrazumijeva i onu svakodnevnu tehničku karakteristiku koja se događa kontinuirano. Procedura je takva kakva jest, živimo u domeni poštivanja odrednica vezanih za zaštitu okoliša i to je jednostavno tako. - dodala je Kunštek.
Budući da sama infrastruktura nije dovoljna za uspješan rad jedne Luke, ostaje nada da će izvrsnost u tom pogledu pratiti i struktura zaposlenih, koncesionara, ali i ostalih prijevozničkih segmenata koji bi se itekako trebali potruditi da ne koče ovaj uspješan projekt.
Ovaj je direktor kad je postavljen na tu funkciju bio mladić, a gle ga sad....ostario a luka jedva da radi.