Na brodskoj i novogradiškoj gradskoj tržnici svoje proizvode prodaje stotinjak certificiranih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava
SLAVONSKI BROD - "S njive na stol", zajednički projekt Zajednice hrvatskih tržnica i Zajednice hrvatskih povrtlara, pokrenut prije dvije godine, najuspješnije je zaživio na području Brodsko-posavske županije. Riječ je o projektu s ciljem potpore malim obiteljskim gospodarstvima koji često ne mogu konkurirati ni količinama ni cijenama proizvoda velikih proizvođača, a osobito ne trgovačkim lancima. Certifikat "Proizvodi hrvatskog seljaka" jamči da je povrće i voće s certificiranih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava. Među ciljevima ovog projekta između ostalog je i potaknuti kupce na kupovinu hrvatskih proizvoda.
Prvi rezultati su već vidljivi, certificirani proizvođači kažu da upravo zbog certifikata imaju stalne kupce koji cijene i prepoznaju domaći proizvod. Iako certifikat ne znači ekološku proizvodnju oslobođenu svih pesticida, mnogi će povrće i voće kupiti upravo s tih štandova jer znaju da je svježe te da nije bilo podložno kemijskim procesima da bi zadržalo svježinu. Na brodskoj i novogradiškoj tržnici stotinjak poljoprivrednika-prodavača ima certifikat "Proizvodi hrvatskog seljaka". Uskoro slijedi i novi natječaj na koji se mogu prijaviti obiteljska gospodarstva.
"Subotom je na zelenoj tržnici popunjena većina od 435 klupa, a među prodavačima je 57 certificiranih proizvođača s područja županije, najviše iz Orubice", kaže Željko Pudić voditelj zelene tržnice u Slavonskom Brodu.
Među certificiranim proizvođačima je i Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Burazović iz Orubice. Proizvodnjom povrća na ovom gospodarstvu bave se 35 godina, ove godine povrćem su zasadili 20 jutara. "Stalne kupce imamo godinama, a i ovaj je certifikat pridonio privlačenju novih kupaca", kaže Anka Burazović. Svake subote Anki na tržnici u prodaji pomaže sin Željko koji tijekom tjedna odrađuje dužnost pročelnika Upravnog odjela za poljoprivredu Brodsko-posavske županije. "Brodska gradska tržnica slovi kao doista jaka, tradicijska tržnica. Većina kupaca koji su ostali vjerni kupovini na tržnici su u certificiranim proizvođačima, koji nose logo "Proizvodi hrvatskog seljaka", prepoznali kvalitetu. Iako ne možemo doskočiti prednosti kupovine s odgodom plaćanja kakvu nude trgovački lanci, uspješno se borimo, jer je još uvijek značajan broj onih koji prednost u kupovini sezonskog asortimana povrća daju pravim domaćim proizvodima", kaže Ž.Burazović.
Obiteljska gospodarstva koja žele dobiti certifikat "Proizvodi hrvatskog seljaka" u prijavi na natječaj moraju navesti koju vrstu povrća ili voća i na kojim česticama proizvode. Stvarno stanje na terenu potom provjerava komisija u kojoj su proizvođači, predstavnici gradskih tržnica i Poljoprivredno savjetodavne službe.