DIJELOVI autocesta u Hrvatskoj su, kao i na kraju svake turističke sezone, zatvoreni zbog brojnih radova koji se obavljaju, no radovima unatoč, vozači plaćaju punu cijenu cestarine, piše Telegram.
Iz Hrvatskih autocesta (HAC) za Novi list su kazali da upravljanje s 1159 kilometara autocesta zahtijeva kontinuirane zahvate, ali i da nema opcije za smanjenje iznosa cestarine.
- U posljednjih pet godina u izvanredno održavanje autocesta i objekata uloženo je više od 220 milijuna eura. Ti radovi nisu samo tehničke prirode, oni su ključni za sigurnost svih korisnika. Tragičan primjer urušavanja vijadukta u Genovi podsjeća nas koliko je važno pravovremeno i odgovorno održavanje infrastrukture, kako bi se spriječile slične nesreće. Razumijemo da radovi mogu izazvati nezadovoljstvo korisnika, osobito kada utječu na protočnost prometa i vrijeme putovanja. No, radovi se planiraju pažljivo, uzimajući u obzir tehničke, zakonske i ekološke zahtjeve, vremenske uvjete te prometna opterećenja. - kažu iz HAC-a.
Kažu kako radove, gdje god je moguće, izvode noću ili vikendima kako bi se smanjio utjecaj na dnevne migracije, no da određeni zahvati zbog svoje kompleksnosti i tehnoloških zahtjeva traže kontinuitet i povoljne vremenske uvjete, pa se ne mogu izvoditi tijekom kiše ili niskih temperatura. Dodaju i kako se u drugim susjednim zemljama većina radova izvodi ljeti, dok se u Hrvatskoj radovi u to vrijeme izbjegavaju zbog sezone, piše Telegram.
- U kontekstu pitanja o mogućem umanjenju iznosa cestarine za korištenje dionica na kojima se izvode radovi, ističemo da prema važećem Pravilniku o cestarini, Općim uvjetima korištenja te pozitivnim zakonskim propisima, nije predviđena mogućnost besplatnog prolaza niti umanjenja cestarine zbog otežanih uvjeta vožnje (npr. radovi, zastoji zbog nesreća i sl.). - navode Hrvatske autoceste.
Objašnjavaju da se cestarina ne naplaćuje samo kao naknada za trenutnu protočnost, 'već kao doprinos održavanju i razvoju cjelokupne autocestovne infrastrukture'.
- Kroz sustav plaćanja cestarine korisnici izravno sudjeluju u financiranju redovnog i izvanrednog održavanja te izgradnje nove infrastrukture, čime se osigurava sigurnost, kvaliteta i dugovječnost prometnica koje svakodnevno koriste. Bez tih sredstava, održavanje na potrebnoj razini ne bi bilo moguće, a sigurnost svih sudionika u prometu bila bi ozbiljno ugrožena. - zaključuje HAC.
Na pitanje o duljini dionica na kojima se trenutno izvode radovi na najznačajnijim autocestama, A1, A6 i A3, iz HAC-a odgovaraju da se najviše radi na A6. Na dionici od Orehovice do Bosiljeva se radovi izvode na čak 12,6 od ukupno 81,3 kilometra autoceste, piše Telegram.
Na Autocesti A1 Zagreb - Split - Dubrovnik, dugoj 481 kilometar radovi se izvode na dionicama ukupne duljine 10,5 kilometara, dok se na A3 radi na oko 19,6 kilometara autoceste.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -