5144
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Mario Mijatović, mladi DJ iz Slavonskog Broda, pravi je primjer kako je snove moguće ostvariti uz puno rada i predanosti. Njegov put od lokalnih klubova do međunarodnih pozornica u Amsterdamu inspirira mnoge mlade glazbenike iz Hrvatske.
Izdanja na labelima kao što su Dennis Cruzov Lemon-Aid Music, Krad Records, Innocent Music, te Martin Jegerov Bauns, pokazatelji su kvalitetnog rada ovog mladog slavonskobrodskog DJ-a. Mario je član i slavonskog kolektiva „MYUZ“ koji kontinuirano priređuje uspješne glazbene večeri za svoju publiku.
Kroz razgovor s Marijem, PlusPortal donosi više detalja o njegovom glazbenom putu, izazovima s kojima se susretao na tom putu te planovima koje ima za budućnost.
Kako ste započeli svoju karijeru kao DJ i što Vas je inspiriralo da se bavite glazbom?
- Nisam siguran da mogu reći da me nešto inspiriralo da postanem DJ. Odmalena sam okružen glazbom, a najveći utjecaj u tome je imao moj otac od kojeg sam i čuo dosta tih disco, dance i elektro stvari. To se kroz godine valjda "uvuče pod kožu", pa kako vrijeme odmiče i sam počneš istraživati, slušati, a ako imate kreativnu notu u sebi i malo podrške ljudi oko vas, tko zna, možda probate nešto i sami napraviti i tako korak po korak.
Što Vas je potaknulo da se preselite iz Slavonskog Broda u Amsterdam i kako je ta promjena utjecala na Vaš glazbeni stil i karijeru?
- Jednostavno promjena okoline i želja za proširenjem kruga ljudi s kojima radim i surađujem. Sami pogled na elektronsku glazbu je skroz drukčiji u Amsterdamu i neke stvari je najbolje naučiti iz prve ruke od ljudi koji to rade profesionalno već godinama i imaju skoro pa kulturološki pogled na cijelu stvar. Što se tiče glazbenog stila, on je u konstantnoj evoluciji tako da se uvijek osjete promjene i utjecaji nakon nekog vremena što je i poželjno ako se ide prema nekom umjetničkom/osobnom razvitku i proširenju. Što se tiče karijere, ona definitivno ide u pravom smjeru jer je gledam kroz uspjeh i ispunjenja manjih osobnih ciljeva kao što su izdanja na određenim glazbenim etiketama, ostvarene suradnje s klubovima ili kolektivom te uspjeha drugih ljudi s kojima sam u kontaktu i koji možda traže moje mišljenje ili savjet oko nečega na čemu rade. To je ono što me čini istinski sretnim i možda čini tu moju "karijeru".
Možete li opisati glazbenu scenu u Amsterdamu i kako se ona razlikuje od one u Hrvatskoj?
- Najveća razlika je količina ljudi koja sluša ovu glazbu. Elektronska glazba je ovdje više prihvaćena i ovo je talište Europe. 25% studenata iz cijelog svijeta studira ovdje, tu je puno ljudi željnih zabave i puno je onih koji istinski prate scenu i DJ-e i dio su iste na globalnoj razini. Hrvatska ima fantastičan potencijal, ali jednostavno brojčano smo mali po ljudima koji istinski guraju ovu scenu naprijed i žele od toga napraviti nešto. Veliki smo borci i idemo van svoje komfort zone i želimo da se eventi organiziraju dok je to vani (ovdje) bolje uređeno i tretira se malo ozbiljnije.
Koji su Vaši najveći uspjesi i izazovi s kojima ste se susreli u dosadašnjoj karijeri?
Naravno, uspjeh su mi i novi ljudi i prijatelji koje sam upoznao kroz ovih svojih 12-13 godina lutanja i puštanja glazbe po klubovima na našem području, a i vani. Neki od njih pružili su odličan uvid u određene situacije i dali još bolje savjete i smjernice meni za moju karijeru i mislim da se tu nalazi onaj pravi i istinski uspjeh, a najveći izazov...? Ostati normalan kroz to sve, ne pasti pod utjecaj nekih loših stvari, ne dopustiti da neki manji neuspjesi zamute veću sliku svega toga i zapamtiti da se uvijek treba dobro zabaviti u procesu.
Kako izgleda Vaš kreativni proces pri stvaranju novih pjesama ili seta za nastup?
- Kreativni proces uvijek radi i nikad ne spava. U glavi mi vječito rade neke ritam mašine i "sekvence". Kreativac sam po tom pitanju tako da je i način rada takav. Uređaji koje koristim omogućuju mi da radim "uživo". Najčešće snimim nekoliko verzija sa različitim aranžmanom te kroz daljnje slušanje dovršim finalni aranžman, odradim jedan uredni osnovni mastering da finalni zvuk bude dobar za veliki razglas i spremni smo za klub. Cijeli proces zna biti nekad i kompliciraniji ako se radi o izdanju za neku izdavačku kuću.
Koji su Vaši planovi za budućnost i na čemu trenutno radite?
- Planovi za budućnost izgledaju sjajno kad se riješi prošlost. Naime, prije otprilike 10-tak godina otvorio sam svoju prvu izdavačku kuću pod imenom Mismatch Music, koju sam prošle godine predao u ruke jedne američke agencije, što mi je skinulo dosta obaveza i dalo prostora za jedan drugi projekt. U međuvremenu sam postao A&R (artist and research) za 2 izdavačke kuće iz Frankfurta, EMBI Music u vlasništvu Daniele Casse i Sven Jegera i njegovog CUE-Musica. U nadolazećim mjesecima, tj. godini, fokus je definitivno na većoj glazbenoj produkciji i koncentracija na otvaranju izdavačke kuće te komunikacija s budućim producentima koji će se pronaći u istoj.