/ 40
2100
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Grad Slavonski Brod i UNICEF danas su u novouređenim učionicama područne osnovne škole na Jelasu predstavili drugu fazu programa „Krenimo zajedno" čiji je cilj uključivanje djece iz brodskog naselja Josip Rimac u predškolu.
Nužnost pohađanja programa predškolskog odgoja i obrazovanja okupljenima je približila ravnateljica Osnovne škole Hugo Badalić, Irena Čugura. Kazala je kako romska djeca u hrvatskim školama nemaju jednake startne pozicije kao njihovi vršnjaci koji pripadaju većinskom stanovništvu. Slabo poznavanje jezika, teški socijalni uvjeti i velika udaljenost od kuće do škole, samo su neki od problema s kojima se susreću.
- Dosad je učiteljicama prvih razreda bilo iznimno komplicirano predavati gradivo koje je svima teško, a ponajviše djeci koja ne razumiju dobro hrvatski jezik. Sada će ih predškolski dio bolje jezično pripremiti za izazove koji ih čekaju. Ovo je povijesni trenutak za našu školu, sretna sam i veoma uzbuđena zbog 24 predškolca romske nacionalne manjine koji će program, naravno, pohađati s ostalom djecom s naših upisnih područja. - izjavila je ravnateljica škole.
Ravnateljica Ustanove Dječji vrtić „Ivana Brlić.-Mažuranić", Zorana Butorac, veseli se prilikama koje će djeca romske nacionalne manjine dobiti ovim projektom, a koje će ih pripremiti za daljnji život, usvajanje dobrih životnih navika te ubrzati njihovu socijalizaciju. Predrasude i dalje postoje, naglasila je, ali stručnjaci koji se diljem Hrvatske trude da promijene stanje u školama i vrtićima, polako dobivaju tu bitku.
- Ovo je nastavak programa u koji su se sad uključili i brodski vrtići. Još je sveobuhvatniji nego prvi jer se djeca iz Naselja Josip Rimac uključuju u školski sustav već prije prvog razreda. Projekt je vrijedan 520 tisuća kuna, UNICEF je dao 450 tisuća, a ostatak je dao Grad Slavonski Brod. Trenutno smo na samom dnu Europske unije što se tiče broja djece koja pohađaju vrtiće. Rano obrazovanje bitno je jer omogućuje bolji uspjeh u školi, životu, a čak se pokazalo da su zdravija ona djeca koja ranije krenu u sustav školovanja. - istaknula je Ivana Ćosić, voditeljica Odjela za obrazovanje u UNICEF-u.
Svečanosti otvorenja novouređenih učionica nazočio je i Milan Mitrović, predsjednik Vijeća romske nacionalne manjine Grada Slavonskog Broda koji je veoma optimističan oko rezultata nove faze projekta.
- Ovo smo priželjkivali četiri godine. Našoj djeci bit će omogućeno da se bolje uključe u obrazovni sustav. Povećavat će se broj djece za upis u malu školu kada riješimo ostatak dokumentacije koja nekima nedostaje. Ulaganje u najranijoj fazi obrazovanja, ulaganje je u budućnost. U višim razredima osnovne škole, posebice 5. i 6., najviše će se vidjeti rezultati ovog projekta. - kazao je Mitrović.
Zamjenik gradonačelnika Slavonskog Broda, Hrvoje Andrić, istaknuo je radionice i edukacije koje je Grad organizirao za roditelje i radnike odgojno-obrazovnog procesa koji su najbitniji sudionici u ranom razvoju djeteta te procesu školovanja.
- Petsto sati predškolske nastave uvelike će poboljšati kompetencije učenika i olakšati im polazak u prvi razred redovne škole. Grad je predškolcima osigurao prijevoz i jednog odgajatelja, UNICEF je sa svoje strane preuzeo romskog koordinatora i odgajatelja za drugu skupinu. Bitno je naglasiti da su obje predškolske skupine mješovite i to je upravo integracija u onom najboljem obliku i smislu. - izjavio je Andrić.
Da je predškolski odgoj i obrazovanje veoma dragocjeno za djecu pripadnike romske nacionalne manjine, poručila je i 34-godišnja Marina Jovanović, asistentica u nastavi u OŠ Hugo Badalić, ujedno roditelj dječaka koji pohađa novi program. Jezičnu barijeru i siromašan vokabular te sporazumijevanje gotovo isključivo materinjim jezikom Roma, naglasila je kao osnovne teškoće koje će ovim projektom biti uklonjene.
Krajnje je vrijeme da u 2018. godini konačno budu srušene sve predrasude koje postoje prema pripadnicima romske nacionalne manjine te da se učini sve da se od najranije dobi ne osjećaju izoliranima i isključenima iz društva. Jasno, za potpunu će integraciju biti potrebno sudjelovanje obje strane u tom procesu - i većinsko i manjinsko stanovništvo, ali samo porukom o zajedništvu možemo ispravno odgajati svu djecu. A sva djeca zaslužuju barem jednake početne pozicije, mogućnosti i uvjete.
Oni kojih se ovaj projekt najviše tiče nazočne su na kraju počastili pjesmom i plesom te tako pokazali što oni misle o cijeloj stvari. Zatim su medijima i roditeljima pokazali svoje novoopremljene učionice u kojima rado borave kao i likovnu izložbu koju su postavili u prostorijama škole.