1064
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Učenici prvih, drugih i trećih razreda slavonskobrodske srednje Tehničke škole, u utorak 31. svibnja 2022., posjetili su Medžlis Islamske zajednice u Slavonskom Brodu.
Srednjoškolce, njih desetak, koji su se okupili u pratnji nastavnika Etike te Politike i gospodarstva, Ivana Bitunjca, dipl. novinara i politologa, dočekao je glavni imam Husret ef. Hasanović koji ih je upoznao s istaknutim obilježjima islamske vjere te spremno odgovarao na sva učenička pitanja. Ono što je učenike najviše zanimalo bio je broj građana islamske vjeroispovijesti, na što su saznali da - osim 150 obitelji koje su član Islamske zajednice u Slavonskom Brodu - prema Popisu iz 2011. godine, u Gradu živi 1.250 muslimana koji su se tada tako izjasnili, dok je na razini Brodsko-posavske županije njih 1.700.
Neke od tema kojih su se u dijalogu dotaknuli su međuodnos ljudi različitih vjera općenito, susreti sa stereotipnim ponašanjima, medijski utjecaj na stvaranje ljudske ideologije, zloupotreba religije u političke svrhe, položaj žene u muslimanskim zemljama, moralna utemeljenost vjere te prihvaćenost drugih vjera u Hrvatskoj, pored najzastupljenijeg kršćanstva, kao i situacije u većim europskim zemljama; kao što je primjerice Njemačka.
Na pitanje što bi se dogodilo kada bi netko 'drugačiji' došao u njihov razred, učenici su zaključili kako ta osoba od ostalih učenika njihovih razreda vjerojatno ne bi odmah bila prihvaćena raširenih ruku, pri čemu je također jedna učenica istaknula kako je osobno iskusila takav tretman te izjavila da je njezin zaključak o takvom ponašanju vršnjaka takav da je ono produkt obiteljskog odgoja i neznanja.
Nastavnik Bitunjac, primijetivši rastuću nejednakost u društvu odlučio se na interaktivan način svojim učenicima pokazati da biti drugačiji nije ništa loše te da je svaka netrpeljivost različitosti neprihvatljiva. S obzirom na to da u sklopu nastave na satu ima učenike triju različitih generacija, ne uključujući trenutno maturante koji inače također pohađaju nastavu Etike, nastavnik razgovorom, inovativnim idejama i otvorenom komunikacijom s učenicima prenosi odgojno-obrazovne ishode predmeta.
Ovdje je potrebno napomenuti narav predmeta Etike koji je ponuđen učenicima kako bi se upoznali sa svim postojećim religijskim konceptima te kao što je navedeno u kurikulumu, uvodi učenika u Etiku kao filozofijsku disciplinu koja sustavno istražuje i objašnjava filozofsko-etičke spoznaje primjenjujući ih u oblikovanju moralnih pogleda, razumijevanju odlučivanja i sagledavanju moralnog ponašanja i djelovanja.
Vidjevši nasmijana lica - kako učenika, tako i nastavnika Bitunjca - u njihovoj interakciji, zadovoljstvo je istaknuti da u Slavonskom Brodu podučavaju i nastavnici koji svoje učenike, osim teorijskim znanjima, bogate životnim, odgojnim principima pomoću kojih će, po završetku obrazovanja, široka horizonta i bez predrasuda, koračati dalje na svom životnom putu.