Kod spiralnih stalaka veže se kotač bicikla, a ne okvir kao što je slučaj kod primjerice "klamerica", pa je stoga u Zagrebu i većim gradovima bilo moguće vidjeti uz stalke ostavljene kotače jer je bicikl ukraden.
SLAVONSKI BROD - Prije godinu dana objavili smo
članak o gradskim stalcima za bicikle u Slavonskom Brodu za koje smo tada ustvrdili da su krivo postavljeno. Riječ je o spiralnim stalcima koje je Grad Slavonski Brod postavio na više lokacija (gradski bazeni, tržnica, Korzo, Općinski sud, Trg pobjede-kod poslovnice PBZ-a, kod osnovnih škola i vrtića itd.), ali njihovo pozicioniranje (u većini slučajeva) nije dobro napravljeno zbog toga što je onemogućeno odlaganje bicikala s obje strane stalka već samo s jedne strane.
Kao što smo prošle godine naveli, nije nam poznato od koje je tvrtke Grad Slavonski Brod nabavio spomenutu urbanu opremu za bicikle, ali uspjeli smo pronaći stalke za bicikle dimenzija 2000x475x430 mm na internetu sa ukupno 23 utora (jednako kao kod ovih postavljenih u Slav. Brodu) u koje je moguće odložiti, prema specfikaciji proizvođača, ukupno osam bicikala. A praksa pokazuje da Brođani u te stalke postavljaju maksimalno četiri bicikla, baš iz razloga što su stalci krivo postavljeni i zbog toga neadekvatno iskorišteni.
Prije dva dana objavili smo članak o
velikom broju bicikala kod slavonskobrodske Gimnazije "Matija Mesić" parkiranih na neadekvatan način (uz prometne znakove, stabla i sl. ) jer na toj lokaciji ne postoji adekvatan broj stalaka za bicikle. Predložili smo na kojoj lokaciji u blizini gimnazije je moguće postaviti dodatne stalke za bicikle te smo priložili i nekoliko fotografija kako bi ti stalci mogli izgledati. Naravno, idealno bi bilo postaviti iznad tih stalaka nadstrešnicu koja bi bicikle štitila od kiše i sunca.
Nakon što smo objavili taj članak o biciklima kod gimnazije, više je naših čitatelja ostavilo komentar kako je potrebno postavljati drugačije modele stalaka za bicikle, a ne ove spiralne koje su Grad Slavonski Brod i druge institucije postavile na više lokacija. Naime, prema mišljenju čitatelja ti stalci su nepraktični jer se moraju nisko vezati te iskrivljuju kotače.
Bicikli kod gimnazije. Foto: DZ/PLUS
Mnogi stalci za bicikle u Slav. Brodu postavljeni su protivno Pravilniku o parkirališnoj infrastrukturi?!
O
problemu stalaka za bicikle oglasio se prošle godine Sindikat biciklista iz Zagreba koji je konstatirao kako u "javnom prostoru susrećemo najrazličitije tipove stalaka za bicikle jer do sada nisu postavljeni jasni i detaljni kriteriji koje bi takva oprema trebala zadovoljiti kako bi korisnicima omogućila sigurnost, funkcionalnost, praktičnost". Zato su objavili
smjernice za bicklistički parking u kojima kritički progovaraju o spiralnim stalcima te smatraju da su stalci "klamerice" bolje i sigurnije rješenje jer otežavaju krađu bicikala.
U čl. 59.
Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi (2016.) stoji da se parkiranje i pohrana bicikala organizira kroz naprave za parkiranje i spremišta za pohranu.
Naprave za parkiranje trebaju biti učvršćene za tlo ili objekt u kojem se nalaze te omogućiti sigurno i
pristupačno vezivanje bicikla za okvir bicikla. Također, preporuča se izvođenje najmanje 30% natkrivenih parkirališnih površina uz javne objekte.
Kod spiralnih stalaka veže se kotač bicikla, a ne okvir kao što je slučaj kod primjerice "klamerica", pa je stoga u Zagrebu i većim gradovima bilo moguće vidjeti uz spiralne stalke ostavljene kotače jer je bicikl ukraden.
Ovo je ostalo od ukradenog bicikla. Foto: sindikatbiciklista.hr
Stalci "klamerice" u Zagrebu. Foto: sindikatbiciklista.hr
Primjer stalaka za bicikle u Umagu. Foto: euro-trend.hr
U
Planu održive urbane mobilnosti urbanog područja Slavonski Brod (str. 93), koji je izradio Prometni fakultet u Zagrebu, a usvojilo ga Gradsko vijeće Slavonskog Broda u prosincu 2020. godine, predlaže se postavljanje novih praktičnijih držača za bicikle na više gradskih lokacija. Međutim, ujedno u tom Planu stoji kako treba "
izbjegavati spiralne stalke" u Slavonskom Brodu.
Treba li potpuno maknuti iz javnog prostora spiralne stalke za bicikle?