SLAVONSKI BROD - Dana 17. kolovoza u Velikoj je vijećnici gradske Uprave održana 5. sjednica Koordinacijskog vijeća za Urbano područje Slavonski Brod, posvećena financijskom razdoblju 2021.-2027. Sjednici su nazočili članovi vijeća te predstavnici lokalnih institucija i organizacija uključenih u provedbu projekata u sklopu Integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU).
Cilj sjednice bio je napraviti detaljan pregled aktivnosti dosad provedenih u okviru ITU mehanizma, kao i informirati članove Koordinacijskog vijeća o trenutnom statusu i nadolazećim koracima. ITU mehanizam omogućuje urbanim područjima kao što je Slavonski Brod da uz potporu Europske unije financiraju projekte koji će unaprijediti gospodarsku, socijalnu i infrastrukturnu situaciju u gradu i okolici.
Tijekom sjednice, predstavnici gradske Uprave iznijeli su pregled ključnih projekata te su se posebno osvrnuli na projekt biciklističke infrastrukture koji će značajno doprinijeti održivom razvoju urbanog područja. Očekuje se da će do kraja rujna biti donesene Odluke o financiranju za te projekte, što predstavlja važan korak prema njihovoj realizaciji. Razvoj biciklističke infrastrukture prepoznat je kao prioritet, jer ne samo da će poboljšati povezanost unutar urbanog područja, već će pridonijeti smanjenju zagađenja i povećanju kvalitete života građana. Predložene rute za bicikliste uključivat će modernizirane staze i proširenje postojećih biciklističkih mreža, uz ciljeve sigurnosti i dostupnosti za sve građane.
Osim biciklističkih projekata, na sjednici se razgovaralo o širokom spektru drugih projekata koji će biti obuhvaćeni ITU mehanizmom, uključujući revitalizaciju urbanih zona, razvoj zelenih površina i unapređenje javne infrastrukture. Zahvaljujući ITU mehanizmu, Urbano područje Slavonski Brod nastavlja s planiranjem i provedbom niza ključnih projekata koji će transformirati grad u modernu, održivu i konkurentnu sredinu, spremnu za izazove budućnosti.
Grad Slavonski Brod i dalje ostaje predan ciljevima održivog razvoja, jačanju infrastrukture i stvaranju boljih uvjeta za život svojih stanovnika kroz učinkovitu provedbu ITU mehanizma u razdoblju 2021.-2027.
No, samo ulaganje u infrastrukturu neće biti dovoljno. Potrebno je raditi na promjeni svijesti građana. Edukacija o prednostima biciklizma, ne samo u smislu zdravlja, već i kao ekološki prihvatljivijeg načina prijevoza, mora biti prioritet. Sramotno je da u tako malom gradu, gdje bi bicikl mogao biti glavno prijevozno sredstvo, automobili i dalje dominiraju prometnicama. Svakodnevno korištenje bicikla može smanjiti emisije CO2, unaprijediti kardiovaskularno zdravlje građana i stvoriti sigurnije i ugodnije okruženje za život.
Slavonski Brod, iako mali grad s nešto više od 50.000 stanovnika, suočava se s ozbiljnim problemom prekomjerne upotrebe automobila, što rezultira sporim protokom prometa, zagađenjem zraka i smanjenom kvalitetom života građana. Broj automobila na ulicama gotovo je nevjerojatan kada se usporedi s razvijenijim europskim gradovima, gdje su bicikli i javni prijevoz dominantan i preferiran oblik kretanja.
Primjerice, u Amsterdamu, gradu poznatom po svojoj biciklističkoj kulturi, većina stanovnika svakodnevno koristi bicikl kao glavno prijevozno sredstvo. U Kopenhagenu je situacija slična, gdje je biciklistička infrastruktura u potpunosti integrirana u gradski sustav. U usporedbi sa Slavonskim Brodom, gdje biciklističke staze postoje, ali ih građani ne koriste u dovoljnoj mjeri, jasno je koliko zaostajemo za suvremenim europskim standardima.
Gradovi poput Ljubljane, koja je 2016. godine proglašena zelenom prijestolnicom Europe, pokazali su da manji gradovi mogu napraviti veliki korak prema održivom razvoju. Ulaganje u biciklističke staze, javne zelene površine i javni prijevoz ne samo da poboljšava kvalitetu života, već doprinosi ekonomskom razvoju jer privlači turiste i mlade profesionalce koji cijene zdrav način života.
Razvoj biciklističke infrastrukture u Slavonskom Brodu važan je korak prema održivijem urbanom razvoju, ali stvarni pomak zahtijeva promjenu svijesti građana. Samo kombinacijom pametnih investicija i edukacije možemo smanjiti ovisnost o automobilima i stvoriti zdravije i čišće okruženje za buduće generacije.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
1234520.09.2024. u 16:15
Vatrogasac@ a ti se navedeni kreteni još čude kad im kažeš da se sklone kako bi prošao...
-
Vatrogasac20.09.2024. u 18:14
Tako je u pravu si, i ako im malo zatrubiš odmah te sasijeku oštrim pogledom i ono kao što ti hoćeš, što se praviš pametan pa mi samo hodamo. Ja nemam ništa protiv hodanja, dapače i potičem hodanje i kretanje... Prikaži sve ali ne na stazi koja je predviđena i na kraju krajeva obilježena za bicikliste.
-
-
Vatrogasac20.09.2024. u 10:42
Ovi iz grada i gradske Uprave traže više korištenja bicikla nego automobila i to je u redu, ali onda treba napraviti i više novih biciklistički staza i uređenje postojećih. Nedavno je u cijelosti obnovljena Strossmayerova ulica (radovi završeni krajem 7.... Prikaži sve mjeseca) i rečeno je da ide i biciklistička staza ali do dan dan ništa, sve ostalo po starom i gdje da se voze biciklisti. Ja sam jedan od onih koji se voli koristiti biciklom ali kako i gdje kad na našim stazama predviđenih za bicikliste ima svega (od pješaka, rekreativaca, djece, kućnih ljubimaca, parkiranih automobila .....). U Splavarskoj ulici prema Poloju postoji fina biciklistička staza ali od šetača, trkaća i onih sa štapovima i onih sa psima nema šanse voziti bicikl. Prvo se oni trebaju naučiti kulturi kretanja
-
PezdenKvicur19.09.2024. u 11:45
Izgradnja biciklističkih staza je ono što treba biti prioritet grada. Naravno da ćemo teško dosegnuti razinu zapadnoeuropskih zemalja gdje je bickli jedno od važnijih prijevoznih sredstava. Biciklističkih staza u SB nema dovoljno. Problem je i sa prometnom kulturom pojedinaca jer... Prikaži sve uvijek se upire prstom u bicikliste, a nikad se ne upire prstom u vozače auta ili pješake. Jedan pravi primjer toga su pješaci jer gdje god bila biciklistička staza oni po njoj hodaju, guraju dječja kolica, trče ili šetaju sa psima, ipak teško je hodati po pješačkoj stazi uska je. Jedan od dobrih primjera je i ovaj besplatan gradski prijevoz pa zašto ne bi uložili u edukaciju građana da više koriste gradski prijevoz, a manje svoje automobile. Trebalo bi ograničiti vožnju uskim gradskim središtem i primjerice uvesti da se parkirališta za aute nalaze izvan grada gdje bi ostavili svoje aute i onda gradskim prijevozom došli do središta grada (park + ride). Jedan od dobrih primjera ovog potonjeg je grad Luksemburg.
-
sb_kritika18.09.2024. u 23:32
Konkretno ovu na slici ne bi uopće zvao biciklističkom stazom. Seljoberi koji su ovo projektirali i gradili su trebali prije svega proguglati malo da vide šta je to biciklistička staza, kako izgleda i kako se pravi i kako se koristi.... Prikaži sve A nije da ih građani još tijekom gradnje nisu upozoravali na nedostatke ali seljoberi ko seljoberi, sa zaprežnih kola (na kojima su dojahali u Brod) su prešli na aute pa bicikliste analogno svojoj malograđanštini smatraju građanima drugog reda. I gdje su onda biciklisti? Pa vozikaju se i divljaju gdje stignu jer im je to dozvoljeno a vjerovatno i sami vide da su ove rugobe sve samo ne prave biciklističke staze.
-
1234519.09.2024. u 18:20
Nisi onda vidio biciklističku u Gupčevoj... Iako si u pravu za ovu, rub pješačke dovoljno visok da se bočno izvališ, a prijelazi preko ulica s nepotrebno visokim rubnjakom.
-
-
Maskica18.09.2024. u 23:16
Tako je. A nitko nije provodio kapanju. To se trebalo po školama na fakultetima educirat barem djecu ovo je toliko opasno da se pitam da li je povećan broj stradalih biciklista u prometu i ako je mijenjajte ta pravila zebra... Prikaži sve se prelazi nogama čak se trčati ne smije preko zebre a ovo šta je. Ko metak se stvori,, ne gleda lijevo ni deno samo pravo.
-
sb_kritika18.09.2024. u 23:36
U pravu si ali djecu se u školama nažalost ne educira ni o puno važnijim stvarima a kamoli o ponašanju u prometu.
Prikaži sve komentare
-
-