1572
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - U cilju daljnje digitalizacije procesa i razvoja eUsluga Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja, jučer je u Upravnom odjelu za graditeljstvo i prostorno uređenje Brodsko-posavske županije započelo skeniranje akata za gradnju koji su izdani u razdoblju od 1968. do 2014. godine. Proces digitalizacije provodi se temeljem Sporazuma o suradnji na pilot projektu 'Digitalizacija postojećih građevinskih dozvola u Republici Hrvatskoj' koji je osim s Brodsko-posavskom županijom potpisan još sa osam upravnih tijela koji se bave poslovima prostornog uređenja i gradnje. Riječ je o upravnim odjelima Istarske, Varaždinske, Vukovarsko-srijemske i Šibensko-kninske županije te gradova Pazin, Varaždin, Vinkovci i Šibenik.
Osim administrativnog rasterećenja i nepotrebnih regulatornih troškova digitalizacija dozvola za gradnju bit će korisna i svim građanima Republike Hrvatske a pogotovo onima koji su takve dozvole izgubili.
Projekt bi trebao završiti za dva mjeseca tijekom kojih bi trebalo biti digitalizirano ukupno oko 50 tisuća listova.
- Riječ je o opsežnom poslu koji kada bude završen, a vjerujemo da će to biti do 2020. godine, uvelike će olakšati građanima koji su u sustavu egrađanin, pristup građevinskim dozvolama. Naime, skeniranjem građevinskih i lokacijskih dozvola za sve građevine od 1968. na ovamo stvorit će se digitalna arhiva zahvaljujući kojoj će građani vrlo jednostavno i brzo moći doći do preslika dozvola koje su im potrebne za njihove građevine - kazala je, uz ostalo, za SBplus Dunja Magaš, državna tajnica u Ministarstvu graditeljstva i prostornog uređenja.
Dodala je kako bi u Uredu u Slavonskom Brodu trebalo biti skenirano nekih do deset tisuća listova koji će svoje mjesto naći i u Digitalnoj orto-foto karti koja daje stvarnu sliku stanja na terenu.
Kako je pred djelatnicima Ureda i Ministarstva opsežan posao dokaz je i podatak kako mnogi uredi još uvijek nisu bili spremni ući u posao skeniranja dokmenata. U Brodsko-posavskoj županiji, zahvaljujući dobroj organizaciji sva je dokumentacija uredno složena i arhivirana što olakšava pristup dokumentima i rad na njihovom skeniranju. Da je tomu tako potvrdila nam je danas djelatnica koja radi na skeniranju, a koja je prvog dana ovoga posla, upravo zahvaljujući dobro složenoj dokumentaciji, uspijela skenirati gotovo dvije tisuće listova. Ovdje valja napomenuti kako od 1970. godine na ovamo postoje podaci o izdanim dozvolama u nadležnom uredu dok će za dozvole do 1970. podaci biti preuzeti iz Državnog arhiva.
Podsjetimo, jedinstveni informacijski sustav Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja namijenjen izdavanju akata za građenje "eDozvola”, u primjeni je od 2014. godine, a implementiran je u upravnim odjelima županija, velikih gradova i gradova sjedišta županija koji obavljaju poslove izdavanja dozvola, izuzev upravnih odjela Primorsko-goranske županije, Grada Zagreba i Grada Rijeke koji imaju svoje sustave. Funkcionalnosti sustava eDozvola osiguravaju ujednačen postupak dobivanja dokumenata za područje cijele Države, referentima omogućuju bržu obradu predmeta i efikasnije administracijske procese, ali i digitalnu arhivu svih priloga vezanih za zahtjev.
Podnositelji zahtjeva za izdavanje dozvole za gradnju putem eDozvole mogu ispuniti sve potrebne podatke te u svakom trenutku vidjeti u kojoj je fazi rješavanje njihovih zahtjeva.
Sustav eDozvola se kontinuirano nadograđuje novim funkcionalnostima a 2019. godine u planu je i njegovo uvođenje u sustav e-Građani. Trenutno je u pripremi digitalno potpisivanje dokumenata te online plaćanje pristojbi čime će sustav biti spreman za potpuno elektroničko poslovanje.
U narednoj fazi e-razvoja te učinkovitoj izradi i implementaciji e-planova druge generacije i ostalih e-modula koje razvijaju u sklopu rasterećenja gospodarstva i nacionalnih reformi, Ministarstvo će uz podršku struke osigurati građanima da napokon imaju javnu upravu kao svoj servis - poručili su iz Ministarstva graditeljstva.