SLAVONSKI BROD - Vlada Republike Hrvatske u četvrtak je pojasnila kako će mjere suzbijanja koronavirusa popuštati u tri faze. U posljednjoj fazi, predviđenoj za 11. svibnja, bit će omogućen rad predškolskih ustanova i razredne nastave od prvog do četvrtog razreda te posebnih razrednih odjela, kao i rad s djecom s teškoćama koja imaju pomoćnika u nastavi. Vježbe i praktičnu nastavu otad će moći imati i male grupe u visokom obrazovanju.
Nastava na daljinu za srednjoškolce, dakle, u narednim će tjednima biti nastavljena 'na daljinu' pa mnogi od njih strahuju kako neće uspjeti ispraviti negativne ocjene koje su nakupili uoči 'korona razdoblja'.
- Muči me negativna ocjena iz matematike. Prije više od mjesec i pol dana situacija je bila takva da sam imala dvije negativne cjeline koje još uvijek nisam ispravila, a bliži se kraj godine i zaključivanje ocjena. Bojim se da ću zbog cijele situacije izgubiti godinu. - za SBplus kazala je učenica drugog razreda slavonskobrodske Opće gimnazije.
I nastavnici su od Ministarstva znanosti i obrazovanja zatražili pojašnjenje o tomu što raditi u takvoj situaciji. Odgovor glasi:
„Negativne ocjene mogu se ispravljati i u postupku vrednovanja u nastavi na daljinu. Metoda vrednovanja ovisi o ishodu učenja i sadržaju iz kojeg je učenik dobio negativnu ocjenu. Pri tome se za ispravljanje negativne ocjene ne mora koristiti ista metoda koja je korištena kada je učenik dobio negativnu ocjenu. Na primjer, ako je učenik dobio negativnu ocjenu iz usmenog odgovora na pitanja koja je postavljao nastavnik, primjerice vezanih uz komparaciju povijesnih razdoblja s aspekta razvoja znanosti, ne mora nužno usmeno odgovarati kada ispravlja negativnu ocjenu, već nastavnik može tražiti pisanu analizu sa specifičnim pitanjima na koja učenik treba odgovoriti u zadanom vremenu. S druge strane, u predmetima s tjednom satnicom od barem četiri sata može se provesti i desetominutno usmeno ispitivanje kako bi se provjerilo ili potvrdilo znanje učenika."
Još jedan problem s kojim su se nastavnici susreli su izostanci. Naime, ne prate svi učenici virtualnu nastavu jednako revno. Dakako, zbog pravednosti i motivacije, potrebno je napraviti distinkciju između onih koji ispunjavaju svoje obveze te onih koji ih ignoriraju.
- Molila bih upute kako postupati s učenicima koji više od mjesec dana ne izvršavaju svoje obaveze u virtualnim učionicama. Roditelji su kontaktirani, a i stručna služba. Djeca nemaju poteškoća ili izgovora, imaju tehničkih mogućnosti kod kuće, ali uporno ne žele raditi i nemoćni smo. Riječ je o srednjoj školi. Koji je sljedeći korak? Zanima me upisuju li se izostanci u e-Dnevnik i daju neopravdani sati? Može li se takve učenike negativno ocijeniti ili neka budu neocijenjeni? Je li npr. samo 'lajk' dokaz da je učenik bio nazočan na satu? Dakle, što se gleda kao nazočnost? Kada i u kojem slučaju se evidentira izostanak učenika u e-Dnevnik? Treba li učeniku evidentirati izostanak u e-Dnevnik ako nije aktivan u virtualnoj učionici, ne odgovara na privatne poruke, ne sudjeluje u raspravama, ne šalje svoje radove, a nema poteškoća s tehnologijom te je razrednik i stručni suradnik više puta kontaktirao roditelje koji opetovano ističu da će učenik biti aktivniji? - opisala je brojne dileme nastavnica.
Odgovor Ministarstva ide u smjeru izbjegavanja olakog dodjeljivanja neopravdanih sati:
„Nazočnost se pravda prisustvom (preko AAI) i izvršavanjem minimalnih obaveza koje odredi nastavnik. Primjerice, takva obaveza može biti da učenik iz matematike riješi kratku online provjeru koja služi za vrednovanje za učenje i to ne mora napraviti u određenom trenutku, nego tijekom 24 sata. Ako i nakon pisanog upozorenja učeniku i roditelju od strane razrednika i ravnatelja učenik i dalje ne izvršava svoje obaveze, potrebno je napraviti virtualni sastanak s učenikom i roditeljem uz prisustvo stručnih suradnika. Temeljem toga se treba napraviti zapisnik u kojem treba konstatirati razloge, oblike podrške od strane škole i roditelja te eventualnu potrebu za psihološkim savjetovanjem. Posebno je važno konstatirati je li promjena u ponašanju učenika nastala tijekom nastave na daljinu. Ako sve to ne urodi pozitivnim pomakom, potrebno je evidentirati neopravdane izostanke učenika."
Pravu ocjenu ove životne škole koja je zamijenila 'Školu za život', dobit ćemo tek po završetku čitave krize. No, mada su kritike upućene ministrici Blaženki Divjak posljednjih dana sve glasnije, dojam je javnosti kako su učitelji i nastavnici dali sve od sebe kako bi pomogli svojim đacima.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -