Dobrotom i privolom prof. dr. Slavena Letice, prenosimo njegov članak, izvorno objavljen u Večernjem listu, u kojem, kao i uvijek u svojim člancima i javnim istupima, zanimljivo i vrlo precizno označava konfliktnost, kao stanje, u odnosu na pravo svakoga i svih iznositi i javno se zauzimati za drugačija, pa i oprečna mišljenja. SBPlus, vjerujemo, prepoznatljiv je po različitom idejnom i svjetonazorskom stavu Urednika i novinarâ jer smo upravo htjeli promovirati različitost stavova, stilova, kao i proširenje tematike i na estetska i religiozna te etička pitanja. Vidljivo je kako, pak, posjetitelji - komentatori SBPlusa, iskazuju vrlo malo međusobnog uvažavanja. Nadamo se kako bi ovaj članak, mogao doprinijeti razumijevanju pitanja koje prof. dr. Letica opservira snažnije od svih naših dosadašnjih nastojanja.
Zbog duljine Letičinog članka, ovdje prenosimo samo jedan, karakterističan izvadak, a cijeli članak se nalazi u prilogu (pdf format):
„Druga Hrvatska" (religiozna, tradicionalna, pa i konzervativna) napokon je dobila izuzetno sposobnu intelektualnu i aktivističku elitu koja zna kako se izboriti za vlastita uvjerenja i prava.
Hrvatski kulturni paradoks
Mislim da odavde, izdaleka, iz Washingtona, od kuda se bolje uočavaju neki domovinski društveni fenomeni mogu ukazati na jedan kulturni paradoks: dok hrvatski ljevičari žive u davno prošlim vremenima svakojakih političkih, glazbenih i kulturnih nostalgija (javno i privatno nariču nad gubitkom svoje obećane zemlje i njenog poretka, obilaze sajmove antikviteta i obožavaju miris starih knjiga), drugoj, konzervativnoj ili tradicionalnoj ognjištarskoj strani, uskraćuju pravo na jednu malenu „nostalgiju": uvjerenje da je tradicionalni brak doista ono što je zakonski još uvijek: zajednica muškarca i žene.
Kako sam imao priliku letimično upoznati neke od organizatora „Operacije bračni referendum" (bio sam gost-predavač na jednom okupljanju mladih tradicionalista u Mariji Bistrici), osjećam potrebu kazati kako je „Druga Hrvatska" (religiozna, tradicionalna, pa i konzervativna) napokon dobila izuzetno sposobnu intelektualnu i aktivističku elitu koja zna kako se izboriti za vlastita uvjerenja i prava. Od mnoštva sposobnih mladih ljudi koje sam ondje sreo, izdvojio bih tek nekolicinu koji su odrasli i socijalizirani u demokratskim porecima i kulturama, pa znaju kako se koristiti suvremenim informacijskim i komunikacijskim alatima i alatima pravne države: Vincent Vice John Batarelo, don Damir Stojić, Stjepo Bartulica, Davor Ivo Stier i dr. Željka Markić.
Konzervatizam s dušom
Za njih bi se kod „nas" u Americi kazalo da prakticiraju konzervatizam s dušom – compassionate conservatism: jer iskreno vjeruju da je opće društveno blagostanje i sklad moguće ostvariti poštujući tradicionalne društvene (hrvatske) vrijednosti.
Pojava tih i takvih ljudi izazvala je pravi kulturni i psihološki šok među aktivistima i medijskim ortacima „liberalnih" udruga koje su navikle da se verbalnom agresijom mogu izboriti za sve što im se učini vrijednim borbe.
Duboko frustrirani zbog pojeve tako moćnog tradicionalnog društvenog pokreta, čije vođe i glasnogovornici ne zamuckuju, poznaju svijet i moderne društvene medije i ne gube živce, različite kontre, iskoni, bivši feralovci, jutarnjaci, dokumente i drugi samozvani borci za ljudska prava, izgubili su prisebnost duha, pa su počeli kampanju javnog sramoćenja svih koji su podržali zahtjev za referendumom: Blanka Vlašić, Igor Štimac, Dubravko Šimenc, Nino Raspudić i drugih.
Pojava tih i takvih ljudi izazvala je pravi kulturni i psihološki šok među aktivistima i medijskim ortacima „liberalnih" udruga koje su navikle da se verbalnom agresijom mogu izboriti za sve što im se učini vrijednim borbe.
Kapilarna redefinicija braka
Usput govoreći, kapilarna redefinicija braka već je na djelu, pa je tako u hrvatskom prepjevu Wikipedije već objavljena, borcima za manjinska spolna prava poželjna i prihvatljiva, ova definicija: „Brak je društvena institucija kojom se regulira specifični odnos između dvoje ili više pojedinaca u svrhu zajedničkog života i/ili odgajanja potomstva."
U toj „futurističkoj" definiciji nije samo napušteno shvaćanje braka kao raznospolne zajednice, već i shvaćanje braka kao monogamne zajednice.
Semantički rat
Što se već spomenutog „Leptirova učinka" tiče, ovdje ću slikovito pokazati kako se on potvrđuje i u semantičkom ratu oko definicije braka. Naime, glavne mete napada homoseksualnih udruga i njihovih moćnih medijskih i političkih ortaka – u demonizacije pristaša tradicionalnog shvaćanja braka – u pravilu su najpoznatiji i najutjecajniji pojedinci „s druge strane barikade".
U konkretnom slučaju, u Hrvatskoj je to svjetska prvakinja u skoku u vis i planetarno popularna atletičarka Blanka Vlašić, a ovdje, kod „nas", u Americi, to je neslužbeni svjetski prvak u inovativnoj dječjoj neurokirurgiji, karizmatični zagovornik konzervativnog (republikanskog) svjetonazora i jedan od najizglednijih predsjedničkih kandidata Republikanske stranke u 2016. dr. Benjamin Solomon ”Ben” Carson, Sr.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -