SLAVONSKI BROD - Povodom Svjetskog dana radija - koji svake godine obilježavamo 13. veljače - odlučili smo provjeriti kako 'diše' najslušaniji radio u regiji - Radio Slavonija. Ova radijska priču na području Brodsko-posavske županije uspješno traje već 26 godina, a kako danas ta radijska stanica opstaje u srazu s modernim medijima te što joj 'sprema' umjetna inteligencija pokušali smo otkriti u razgovoru s vlasnikom i začetnikom priče Radio Slavonije, Dubravkom Galovićem.
Novinari Radio Slavonije na terenu su 365 dana u godini i prate sva aktualna događanja – bilo da je riječ o sportskim ili kulturnim manifestacijama, dnevnim aktualnostima, krizama, obljetnicama i slično. Od proslave Nove godine do sjednice Županijske skupštine ili Gradskog vijeća, možete biti sigurni da je informacija koju ste čuli u eteru stigla točno „s izvora“.
Može li radio konkurirati modernim medijima ili da vas, jednostavno, na početku odmah pitamo - slušaju li ljudi još uvijek radio?
Od kada se Radio Slavonija pojavila na sceni pa sve do danas, medijski prostor korjenito se promijenio. Informacije danas do publike dolaze različitim kanalima, brže no ikad, zbog čega je postalo još važnije zadržati reputaciju medija koji informira pravovremeno i donosi provjerene informacije s mjesta događaja. Radio je medij koji je, bez obzira na sve ostale konkurente, na tržištu i dalje najbrži u prenošenju informacija. Ta činjenica potvrđena je pogotovo za vrijeme epidemije koronavirusa. Slušatelji i dalje vjeruju radiju. Žive uz radio. Posebice kada na njemu mogu čuti informacije koje u apsolutnoj većini spadaju u kategoriju lokalnog sadržaja. Slušanje radija slušateljima stvara njihov svakodnevni dio rutine. Radio ulazi u domove, automobile i poslovne prostore. Slušatelji žele biti informirani, ali i zabavljeni. I sve to naravno okrunjenom s glazbom koja 'ne smeta'. Ona stvara glazbenu podlogu svakodnevnog ritma života slušatelja.
Koliko se radio može mijenjati i prilagođavati trendovima? Koliko je Radio Slavonija uspješan u tome?
I te kako se trudimo pratiti trendove. Ponosni smo što smo prošle godine dobili koncesiju za obavljanje djelatnosti pružanja medijske usluge digitalnog radija DAB+. Jedna smo od rijetkih radiopostaja u Hrvatskoj koja je odlučila proširiti svoje emitiranje i na digitalni radio. Time je područje emitiranja našeg programa prošireno na čak sedam županija. Zato se, uz lokalne vijesti iz Slavonskog Broda i Brodsko-posavske županije, u programu mogu čuti i vijesti iz Požege, Lipika, Pakraca, Županje, Pleternice, Virovitice, Osijeka,... Novinari Radio Slavonije na terenu su 365 dana u godini i prate sva aktualna događanja – bilo da je riječ o sportskim ili kulturnim manifestacijama, dnevnim aktualnostima, krizama, obljetnicama i slično. Od proslave Nove godine do sjednice Županijske skupštine ili Gradskog vijeća, možete biti sigurni da je informacija koju ste čuli u eteru stigla točno „s izvora“. Naše ekipe godišnje prijeđu kilometre i kilometre kako bi pokrili sva područja na kojima se trenutno sluša Radio Slavonija. Radio je brz medij, ali s obzirom na to da su društvene mreže ipak brže, svaki izlazak na teren danas ostaje zabilježen i na našim profilima na Facebooku i Instagramu. Osim brže objave informacija, one su radiju omogućile i vizualnu dimenziju pa slušatelj danas izvještaje s terena ne mora samo slušati, već ih na društvenim mrežama može i pogledati.
U kojoj se mjeri radio mora prilagođavati i svojoj publici te prepoznati što ona uopće želi slušati?
Kroz društvene mreže i eter dajemo glas i našim slušateljima, a na brojnim terenima uvijek nam je važno mišljenje naših sugrađana. Kao tradicionalno najbrži medij, Radio Slavonija svakodnevno se trudi donijeti slušateljima pregled najvažnijih vijesti iz zemlje i svijeta, a posebno lokalne zajednice. Kroz naše emisije pokrivamo širok spektar tema od gospodarstva i politike, do sporta, poljoprivrede, zdravstva, kulture,... a posebnu pažnju posvećujemo i ranjivim skupinama u društvu kao sto su osobe s invaliditetom te manjinske zajednice. Svjesni odgovornosti kao regionalni medij, želimo pokazati ono najbolje od Slavonije, poput naših obrtnika, mladih ili pak svih onih koji marljivo od zaborava čuvaju tradiciju i kulturnu baštinu. Naša regionalna radiopostaja ponosno kombinira širok spektar glazbenih žanrova kako bismo zadovoljili raznoliku publiku našeg područja. U jednom satu emitiranja ističemo čak osam domaćih pjesama. Ovom praksom želimo održati snažnu povezanost s lokalnom publikom, istovremeno nudeći raznolikost s četiri strane pjesme koje obuhvaćaju globalne glazbene trendove. Smatramo da je važno odražavati raznolikost glazbene kulture našeg područja, stoga se trudimo stvarati doživljaj koji zadovoljava ukuse naše zajednice i istovremeno pruža prozor u svjetske glazbene struje. Posebno smo ponosni što nedjeljom u prijepodnevnim satima, kao i svakog dana u jutarnjim satima, odvajamo vrijeme isključivo za puštanje slavonske glazbe. Ova inicijativa ima za cilj oživljavanje tradicije, podržavajući lokalne izvođače i pružajući našim slušateljima jedinstvenu priliku da uživaju u autentičnom zvuku Slavonije. Stoga se zahvaljujemo slušateljima na povjerenju jer se upravo zbog njih trudimo dodatno poboljšati naš program kroz nove emisije, formate i digitalni sadržaj.
Koliko je teško osmisliti dobar radijski program?
Svojevrsna radijska tvornica Radio Slavonije uspjeh kreiranja kvalitetnog programa može zahvaliti voditeljskom timu, informativnoj redakciji, odjelu marketinga, produkcije i glazbe te upravi koja stvara smjernice za još bolji i sadržajniji program. Našu redakciju čine vrijedni i predani ljudi koji imaju jasnu predodžbu što i kako žele ostvariti. U stvaranju naših vijesti, koje idu svaki sat, kao i ostalih informativnih emisija, pozornost posvećujemo temama koje smatramo važnima i zanimljivima građanima, a naša su načela - točnost, brzina, nepristranost. I, ne manje važno - zanimljivost, jer smatramo da i taj oduvijek 'krut i formalan' radijski format može biti itekako zanimljiv i zabavan a da pritom ne gubi na vjerodostojnosti. Program Radija Slavonija od samih početaka usmjeren je na praćenje i izvještavanje o svim političkim, društvenim, kulturnim i sportskim događanjima na području koje pokrivamo. U početku bila je to samo Brodsko-posavska županija, potom i Požeško-slavonska te Osječko-baranjska, a danas, zahvaljujuci DAB+ koncesiji, prisutni smo u sedam hrvatskih županija. Ulaskom u predizbornu godinu plan je ostvariti dodatni iskorak na ovom području u praćenju izbornih događanja i same predizborne kampanje.
Koju ulogu u ukupnom medijskom, pa i radijskom, programu ima sport koji je Vama osobno posebno bitan?
Kada govorimo o sportu na lokalnoj ili regionalnoj razini, odnosno nižim ligama, tu lokalni mediji igraju bitnu ulogu u njegovoj promociji. Uzmimo za primjer nogomet... HNL-om, dakle najvišim rangom hrvatskog nogometa bave se nacionalni mediji, no već druga i treća liga, a posebno ove na županijskim razinama, ovise o lokalnim novinarima. Koliko god ljudi uživali u konzumiranju utakmica najviše kvalitete, posebnu čar imaju vikendi na tzv. 'seoskim travnjacima', ali s obzirom na broj klubova i utakmica, nemoguće je popratiti baš svaku. Upravo iz tog razloga, ključna je uloga medija da u svom eteru ili na svojim stranicama izvijeste o rezultatima i potencijalnim zanimljivostima, jer je, na kraju krajeva, to ono što ljudi žele čuti i vole pročitati. Nebrojeno puta smo kroz interakciju s mještanima slavonskih sela, a vjerujemo da je i na drugim prostorima tako, čuli da ih to stvarno zanima i da se oslanjaju na novinare da im prenesu takve informacije. Tu kao primjer dobre prakse svakako možemo navesti našeg najpoznatijeg lokalnog sportskog novinara Josipa Šebalja, čiji su izvještaji sa sportskih terena među najgledanijim sadržajima Slavonskobrodske televizije, a u posljednje vrijeme, uz sve veću popularnost društvenih mreža i veću prisutnost svih generacija na istima, možemo istaknuti i stranicu Nogometne čarolije Brodsko-posavske županije, koja iz tjedna u tjedan objavljuje kratke izvještaje sa svih utakmica odigranih toga vikenda, a koje pratitelji ustinu s nestrpljenjem iščekuju. Naravno, i sami klubovi tu imaju veliku mogućnost, a u jednu ruku i odgovornost, da putem svojih kanala prenesu ključne informacije, no zaključak svega jest da sport, dakle osim nogometa naravno i košarka, odbojka, vaterpolo, atletika i tako dalje... privlače velik interes javnosti i shodno tomu, mediji bi to trebali i prepoznati, a i iskoristiti na obostrano zadovoljstvo i novinara i urednika, kao i gledatelja, slušatelja i čitatelja...
Treba li se radio kao medij bojati dolaska umjetne inteligencije?
Upravo suprotno. Kako je radio tehnološki napredovao kroz vrijeme, već danas, a i u budućnosti, možemo očekivati veliku pomoć umjetne inteligencije kako u tehničkom tako i u kreativnom procesu. Produkcija je važan dio radijskog programa stoga zahtijeva timski rad sa svježim idejama i kreativnim pristupom kako bi se slušatelji približili što više i uključili se sudjelovanjem u programskim sadržajima. U marketinškom pristupu vidim da klijente treba predstaviti u što kraćoj, ali i preciznijoj formi, izbjegavanjem dugotrajnih info podataka, koji su već internetski dostupni za par sekundi, jer pažnja prosječnog slušatelja sve se više bazira na kratke forme. Unatoč silnim ponudama medijskih platformi,radio i dalje vidim kao važan dio medijskog prostora, kojemu AI može biti samo od pomoći.
Gdje vidite Radio Slavoniju u budućnosti?
Planiramo ulagati u nove tehnologije i infrastrukturu kako bismo osigurali visoku kvalitetu emitiranja. Nastavljamo razvijati bogat i raznolik programski sadržaj koji odražava interese naše publike. Želimo biti radiopostaja koja nije samo pasivni izvor zabave, već aktivni sudionik u životima naše zajednice. Poticati interakciju kroz događanja, suradnju s lokalnim organizacijama, općinama, županijama i pružanje prostora za glas naših slušatelja, jer naši slušatelji to zaslužuju.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -