10888
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Odgovor na upitnike iznad glava prolaznika slavonskobrodskom Ulicom Ante Starčevića, moguće je sažeti u rečenicu „Željko Špalat ima novu ideju". Ovaj put možda još i posebniju od Kuće piva po kojoj je takozvana 'Pijana ulica' posljednjih godina postala prepoznatljiva.
Iskusni slavonskobrodski ugostitelj otkrio nam je što je sada smislio kako bi dodatno privukao domaće goste, ali i doveo u grad ljubitelje piva i hrane koja 'dobro leži' uz taj napitak.
- Uvijek počinjem razmišljati iz uloge gosta. Pitam se što bih ja volio vidjeti i probati na tom mjestu da sam gost. Priča će biti potpuno drugačija od one u Kući piva, iako je to na neki način njezin nastavak. Ovdje će biti posebna kuhinja, a sama oprema u njoj koštat će više od petsto tisuća kuna. U interesu će nam biti napraviti kvalitetna jela koja ćemo brzo 'izbacivati' van kako ne bi bilo čekanja koje nam je sada veliki problem u Kući piva. Naime, u ono vrijeme kada sam razmišljao o tom konceptu sve sam dobro predvidio osim jedne stvari - kolika će biti zainteresiranost ljudi i koliko će biti narudžbi, kako na licu mjesta, tako i za dostavu. Već sedam godina imam tridesetero zaposlenih, a sad će nam biti preko četrdeset u ovoj priči. - za SBplus kazao je Špalat.
Na privatnim parcelama koje je unajmio u susjedstvu Kuće piva namjerava stvoriti pravi pivski raj.
- „Beer garden" ili „Biergarten" je već poznat pojam u svijetu, ali ja ga odrađujem na svoj način. U njega ću ugraditi puno svojih brendova. Estetika je ono što prvo privuče gosta, a kada mi dođeš, na meni je da te zadržim. U „pivskom vrtu" predviđeno je 230 sjedećih mjesta. Nudit ćemo potpuno drukčiju hranu, a prvenstveno ćemo tu sljubljivati različite vrste piva s velikim količinama kvalitetnog mesa i dvometarskim platama. Napravili smo 38 garnitura od hrastovine stare četiristo godina. Sve je moj dizajn, nema copy-paste-a. Pokazatelj je to da stvaramo posebnu priču. Posvetili smo pažnju detaljima. Nisam želio klasičan krov, nego sam 'guglao' i otkrio da su se prije kućice pokrivale drvenim crijepom. Kada smo ga postavili, za prvih jačih kiša trčao sam ovdje kako bih provjerio prokišnjava li gdje, ali sve je odrađeno kvalitetno i izdržalo je. Svaki ovaj drveni suncobran imat će svoju rasvjetu. Imao sam viziju uličnih lampi koje bacaju posebnu svjetlost i stvaraju posebnu priču. Naručio sam i sadnice hmelja koje ću puštati da rastu po suncobranima. - kazao je brodski ugostitelj koji se nada otvorenju u rujnu na koje planira pozvati petstotinjak gostiju i dovesti njemački folklor, hrvatski kuharski savez, bendove,... Do kraja godine već je isplanirao i niz drugih događanja koji će se odvijati u njegovim objektima - brodski Oktoberfest, Festival piva, Advent,...
Špalat naglašava kako je iznimno ponosan na suradnju s dvije brodske pivovare - Popster iz slavonskobrodskog Naselja „Mikrorajon" te Funky Brewery s drugog kraja grada i Naselja „Kolonija". Njihovu priču namjerava nastaviti 'gurati' i 'dizati', a suradnja će uroditi i nekim novitetima.
- S njima sam u dogovoru da ćemo ponovno napraviti „Brodsko pivo" za koje već otprije imam licencu. Na Kući piva imam oko petnaest zaštita i licenci, a ovdje će ih biti još pet-šest. Život me naučio da sve iza sebe štitim pa sam sada zaštitio i prvu hrvatsku kozmetiku od hmelja koju sam nazvao Hope (op.a. engl. Hop - hmelj; engl. Hope - nada). Imat ćemo petnaestak artikala i jako sam ponosan na to. - kazao je Špalat.
Koliki je uspjeh postigao svojim brendom dovoljno govori činjenica da Kuća piva godišnje proda više od sto tisuća pivskih sendviča, a samo ta jedna stavka s jelovnika odradi im 3,5 milijuna kuna godišnjeg prometa.
Baš kao i dio Brođana koji plastičnu ceradu ispred Kuće piva smatraju ruglom Starčevićeve ulice, Špalat je i sam nezadovoljan tim rješenjem koje se, ni na koji način, ne uklapa u ono što unutrašnjost Kuće nudi.
- Volio bih tamo napraviti nadstrešnicu od materijala kojima gradim i ovu priču, no to ne smijem jer je gradskim Rješenjem određeno što tamo smije stajati i koliko metara pritom smijem zauzeti. To se mora poštovati. U tom Rješenju stoji - 'tenda bez reklamnih natpisa u bež boji'. Sigurno ću to mijenjati jer svakako očekujem da će s vremenom ovo što sada gradim postati daleko više „wow". - zaključio je Špalat.
Uz novu će investiciju iskusnog ugostitelja Starčevićeva ulica zasigurno izgledati primamljivije i ljepše, a bez plastične tende Kuća piva zasjat će u pravom sjaju.
Bilo bi mu pametnije da se drži propisa radnog vremena i dozvoljene buke i da isplačuje svoje radnike na vrijeme s crkavicom koju im daje. Zaštićen je ko lički medvjed.