868
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - "Ona priziva tajanstvenu i izvanrednu senzibilnost... instrument kao da oživljava pod njezinim dodirom", hvalili su glazbeni kritičari japansku umjetnicu Keiko Abe, koja je odigrala ključnu ulogu u preobrazbi marimbe od njezinih tradicionalnih prethodnika do suvremenog koncertnog instrumenta širokih mogućnosti. Nije stoga neobično da je upravo Keiko Abe postala uzor dječaku koji se na prvi pogled zaljubio u marimbu. Taj dječak danas je mladi umjetnik, koji završava treću godinu studija na odsjeku za udaraljke Muzičke akademije u Zagrebu i već je odavno shvatio da je marimba njegova životna ljubav i umjetnički poziv.
Filip Merčep mladi je umjetnik, koji završava treću godinu studija na odsjeku za udaraljke Muzičke akademije u Zagrebu i već je odavno shvatio da je marimba njegova životna ljubav i umjetnički poziv.
Marimbom od Japana do SAD-a
On je Filip Merčep, najmlađi dobitnik Porina i jedini hrvatski glazbenik uz Moniku Leskovar koji je nastupio u finalu Eurovizijskog natjecanja za mladog glazbenika Europe. A slavonskobrodska publika imala je iznimnu čast ugostiti Filipa Merčepa u sklopu 24. brodskoga glazbenog ljeta, u četvrtak, 4. srpnja, u Velikoj dvorani KKD IBM.
S obzirom da je marimba relativno mlad koncertni instrument, repertoar crpi iz pera suvremenih, živućih, skladatelja. Stoga su na Merčepovom programu bili prisutni svi naraštaji autora glazbe za marimbu. Njezina je rasprostranjenost danas uistinu globalna, što je Merčep pokazao odabirom programa za nastup u Slavonskom Brodu, provevši publiku od Japana, preko Argentine, Poljske, Tajvana i Srbije, do Sjedinjenih Američkih Država.
Večer je otvorio izvedbom skladbe Kazak lullaby Keiko Abe, nastavio s primamljivim ritmom Zambe para escuchar tu silencio Guilla Espela i izražajno složenomToccatom Anne Ignatowicz te ga je put doveo do Kaleidoskopa Chin Cheng Lina, u kojemu je pokazao bogatu paletu dinamičke izražajnosti i vještinu sviranja s po tri palice u svakoj ruci.
Luminosity Tomasza Golińskog tražila je od Merčepa veliku angažiranost u svladavanju zakučastih tehničko-izvedbenih situacija, a Ilijaš Nebojše Jovana Živkovića izvukao je iz njega neprijeporan smisao za melodijsko-harmonijsko oblikovanje. Večer je zaključio najzahtjevnijom skladbom odabranog repertoara, Velocities Josepha Schwantnera, koja je poslužila kao izvrsna platforma na kojoj je mladi marimbist pokazao svoje majstorstvo vladanja ovim instrumentom.
Merčep ima ono što rijetki mladi umjetnici uistinu imaju - istinsku nutarnju muzikalnost. Njegova vještina proizlazi iz dubokog poznavanja instrumenta i vlastitih interpretacijskih sposobnosti, a suživot s instrumentom prisutan je u svakom njegovom pokretu.
Njegova pozornica cijeli je svijet
Merčep ima ono što rijetki mladi umjetnici uistinu imaju - istinsku nutarnju muzikalnost. Njegova vještina proizlazi iz dubokog poznavanja instrumenta i vlastitih interpretacijskih sposobnosti, a suživot s instrumentom prisutan je u svakom njegovom pokretu. Oni zajedno dišu, osluškujući se međusobno, a marimbino drvo pod njegovim dodirom doista oživljava, kao što je nekoć živo bilo i stablo od kojega je to "prekrasno drvo" došlo, "stablo s vlastitom poviješću i iskustvom", kako je jednom prilikom rekla Keiko Abe. "Čini se kao da marimba diše poput živoga stabla i kada stvaram glazbu želim disati s njom." Uistinu, dragocjeno je imati takve uzore u životu i stvaralaštvu.
U svakoj melodijskoj frazi, u svakom suptilnom crescendu ili decrescendu, u svakoj motivsko-tematskoj izgradnji, u s lakoćom svladanim kombinacijama i promjenama metra, u dinamičkim i karakternim transformacijama, u nalaženju i melodijske i harmonijske komponente unutar marimbe, Filip Merčep ukazuje se kao već zreo mladi umjetnik kojemu je zacrtano mjesto na pozornici. A njegova pozornica bit će cijeli svijet.
Budući da gotovo i nema marimbista koji sam nije nešto skladao za svoj instrument, glazbenu večer u Slavonskom Brodu Merčep je zaključio izvedbom vlastite skladbe, koju nije imenovao, no koja je nastala kao rezultat čestih prijateljskih sastajanja i improviziranja s kolegama nakon akademske nastave. Čini se da je to početak i uspješne skladateljske karijere.