Najpoznatiji brodski povjesničar bez zaposlenja, Petar Bašić, izgleda, postaje i najpoznatiji kandidat lokalnih izbora 2013. u Slavonskom Brodu. Iako su ga mnogi, dosad, držali političkim gubitnikom i instrumnetaliziranim klaunom čak, a početkom ovih izbora autsajderom, nije nemoguće da on sutra postane najveći izborni dobitnik.
U svakom slučaju, naš stalni suradnik i povremeni sudionik izbora u Hrvatskoj, postao je svojevrsna zvijezda prije samog ulaska u izborni cilj. Uvidom na lokalne portale, na primjer, uočljivo je kako Bašić, kandidat za predsjednika Gradskog vijeća, zauzima reklamna mjesta kao da mu kampanju financira najjača politička stranka, a ne on sam.
Ako ništa, na ovim izborima Petar je pokazao kako se bez novca mogu zauzeti centralna mjesta medijskih naslovnica. Svojevrsni performans u tvrđavi - s roštiljem i ćevapima - bio je početak, a 'prljava' radijska kampanja spektakularni kraj njegovih napora da, poslije izbora, konačno postane i nešto više od nezaposlenog povjesničara.
Mirko Duspara - Kandidat grupe birača za Gradonačelnika Grada Slavonskog Broda
Županijskom izbornom povjerenstvu
Prigovor na izbornu promidžbu koju emitira Radio Slavonija
Danas, 15.05.2013. godine, Radio Slavonija vrši emitiranje spotova izborne promidžbe. U bloku spotova nalaze se i spotovi slijedećeg sadržaja:
SPOT 1
Gradonačelnik kaže kako je puno radio na rješavanju problema zagađenog zraka.
Ma, ne. To su samo prazne priče. Onje samo malo galamio, a tijekom svog mandata nije ništa učinio, a čak nije ni udrugama pomogao u tim njihovim akcijama.
Pa da, nama brzo treba promjena.
Ma, ne. To su samo prazne priče. Onje samo malo galamio, a tijekom svog mandata nije ništa učinio, a čak nije ni udrugama pomogao u tim njihovim akcijama.
Pa da, nama brzo treba promjena.
Gradonačelnik koji zna Europi predstaviti problem i koji će ga riješiti što je brže moguće.
Izaberi kandidacijsku listu grupe birača pod rednim brojem 1 za Slavonski Brod.
SPOT 2
Je li gradonačelnik napravio dovoljno za naš grad? Bazene, tržnicu ...
Ma nije ti to gradonačelnik napravio. On ti je digao kredite i sada će to građani ti to gradonačelnik napravio. On ti je digao kredite i sada će to građani otplaćivati godinama. Trebaju nam promjene. Neki gradonačelnik koji nas neće zaduživati i koji će zapravo upravljati odgovorno imovinom koju ima.
Izaberi kandidacijsku listu grupe birača pod rednim brojem 1 za Slavonski Brod.
SPOT 3
Nije li gradonačelnik pokrenuo obnovu Tvrđave?
Ma ne, na tom ti Grad radi već 18 godina, znači već dugo vremena. Naravno, on ti je fulao ključne natječaje i sada zbog toga smo zapravo izgubili ogroman novac iz Europske Unije.
Pa treba nam promjena. Znači neki gradonačelnik koji će besplatno uzeti novac iz Europske Unije . Ono što nama treba. Izaberi kandidacijsku listu grupe birača pod rednim brojem 1 za Slavonski Brod.
(...)
Navedenim spotovima grubo se krši Zakon o lokalnim izborima, odnosno odredbe koje se odnose na izbornu promidžbu i to od samog sadržaja i sudionika pa sve do načina vođenja izborne promidžbe i obveza lokalnih medija. U spotovima se iznosi neistinit sadržaj, neargumentiran, s ciljem nanošenja štete sadašnjem gradonačelniku Mirku Duspari kao kandidatu grupe birača za gradonačelnika odnosno nositelju Kandidacijske liste grupe birača za Gradsko vijeće.
Dokazi:
Spot 1, gradonačelnik je neprestano komunicirao ne samo s udrugama nego i svim ostalima nadležnim institucijama kako bi riješio problem zagađenog zraka. U Gradskoj upravi postoje dokazi ne samo o komunikaciji o s udrugama i pomoći njihovim akcijama nego i dokaz o predstavljanju problema Europi odnosno njihovim predstavnicima u Republici Hrvatskoj.
Spot 2, iz razloga što Gradonačelnika nikada nije digao kredit za financiranje izgradnje iz razloga što Gradonačelnika nikada nije digao kredit za financiranje izgradnje gradske tržnice.
Spot 3, dokazi za kandidiranje obnove Tvrđave prema fondovima EU isto tako nalaze se u dokazi za kandidiranje obnove Tvrđave prema fondovima EU isto tako nalaze se u Gradskoj upravi.
(...)
Posebno ističemo, da je isto tako nejasno tko je financirao navedene spotove s obzirom da je nepoznat naručitelj.
Uz iznošenje neistinitog sadržaja u navedenim spotovima, spotovi nisu niti potpisani od strane sudionika izborne promidžbe. Naime, člankom 33. strogo je propisano da su sudionici izborne promidžbe kandidati, nositelji kandidacijske liste grupe birača, političke stranke odnosno dvije ili više političkih stranaka, naznačeni na objavljenoj listi kandidata i zbirnoj listi (u daljnjem tekstu sudionici). Iz priloženog prijepisa odnosno audio snimke možemo zaključiti kako se ovdje ne radi o sudioniku iz razloga što nije naveden nositelj kandidacijske liste, a što je zakonom strogo određeno.
Stoga Vas molimo da žurno zabranite emitiranje ovih spotova na Radio Slavoniji (88,6; 94,3 i 84,1 MHz) Mile Budaka l, Slavonski Brod, te provedete postupak sukladno odredbama Zakona o lokalnim izborima, odnosno kaznite prekršitelje.
U Slavonskom Brodu, 15.05.2013. godine
Cjelovita dokumentacija u prilogu
Dusparinu pritužbu komentirao je Bašić
U čemu je prljava kampanja? U SAD-u se govore puno grublje stvari "on laže, on krade, on je ovo, on je ono..." bitno je samo da je istina...
Ovdje se radi o goloj cenzuri. Gradonačelnik je zabranio spot u kojem samo reagiram na njegov spot kojim danima prisvaja zasluge za sve, a ne govori o tome zašto nam grad propada i propada...
On kaže "JA sam napravio bazen", a moj spot upozorava na istinu, pa kaže: "Nije on napravio bazen već je grad digao kredit (i to dva) koji će građani s kamatama otplaćivati 10 godina i više"...
On kaže: "JA sam obnovio Tvrđavu", a ja samo konstatiram: "Naprotiv, propustio je rokove i u listopadu nije raspisao međunarodni natječaj na kojem je grad mogao dobiti 35 milijuna eura pa je sve odgođeno za 2014. i kasnije"...
On kaže: "JA sam krenuo u osnivanje sveučilišta", a ja, koji već sedam godina pišem o tome kažem: "Ne, čak nije htio imenovati povjerenstvo za osnivanje sveučilišta"...
On kaže "JA sam pokrenuo grad", a ja kažem: "U četiri godine njegovog mandata broj nezaposlenih se povećao s 3700 na 6500?"...
To nije blaćenje, to su činjenice... To što su činjenice, nakon osam godina gradonačelnikovanja, porazne, dokaz je da "treba birati one koji će odgovorno brinuti o gradskoj imovini – neovisnu listu broj 1 nositelja Petra Bašića"...
Dakle, nije ni anonimno... Moje pitanje DIP-u glasi: "Zašto je gradonačelnik platio milijun kuna Radio Brodu u svom mandatu da svaki tjedan ima svoju promidžbenu emisiju i kako je moguće da državni medijski lanac Soundset pristane cenzurirati jednog kandidata za gradsko vijeće na naredbu sadašnjeg gradonačelnika?
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. - Prikaži sve komentare
-