Lista br. 5: Kandidatkinje i kandidati Mosta nezavisnih lista-Most za V. izbornu jedinicu (imena kandidata iz BPŽ su naglašena).
- TOMISLAV PANENIĆ, univ. spec. oec., rođ. 12.03.1973., BERAK
- IVICA MIŠIĆ, rođ. 23.02.1955., VINKOVCI
- IVICA TEČER, dipl. oec., rođ. 22.11.1960., SLAVONSKI BROD
- DARKO POSARIĆ, dipl. ing., rođ. 28.04.1970., VINKOVCI
- ANTE ORLOVIĆ, bacc., rođ. 27.05.1989., SLAVONSKI BROD
- ANTO GUTIĆ, bacc., rođ. 05.09.1966., GUNJA
- SILVIJA RAGUŽ, dipl. ing., rođ. 01.01.1984., VRPOLJE
- TATJANA BOŠNJAK, dipl. iur., rođ. 28.02.1974., ILOK
- IVAN ŠAPINA, rođ. 27.12.1972., ZAGREB
- IVAN PEIČEVIĆ, dipl. iur., rođ. 22.06.1983., OTOK
- SNJEŽANA KLARIĆ, prof., rođ. 22.09.1968., ZAGREB
- GABRIJELA BABIĆ, rođ. 11.09.1994., VELIKA KOPANICA
- MARIJANA BRTAN, rođ. 31.08.1969., BERAK
- RUŽICA VUKOVAC, dipl. iur., rođ. 16.06.1975., VELIKA KOPANICA
Zašto MOST?
Poltičke elite koje se izmjenjuju u upravljanju Hrvatskom već 20
godina, dovele su Hrvatsku na rub egzistencije. Hrvatsko stanovništvo je sve siromašnije, hrvatsko gospodarstvo sve
manje proizvodi, mladi iseljavaju jer nemaju posla. Svakog dana slušamo o
ovrhama, blokadama računa građana (preko 315.000 građana), izbacivanju građana
iz kuća i stanova.Dugoročno su najopasnije pojave konstantnog porasta javnog i vanjskog
duga Hrvatske.
U zaduživanju Hrvatske jednaki su i crveni i plavi, i lijevi i desni. Kao da se
natječu tko će podvući štetnije poteze. Pregled zaduživanja Hrvatske daje najbolju sliku brige o javnom dobru:
Iznos duga po godinama:
- 2000 - 61.200.000.000 kn - vlast preuzeo SDP
- 2003 - 86.200.000.000 kn - vlast preuzeo HDZ
- 2011 - 211.900.000.000 kn - vlast preuzeo SDP
- 2015 - 290.000.000.000 kn - danas ili oko 90 % BDP
Kako su nas zaduživali po periodima vlasti?
- U periodu 2000 - 2003 - SDP nas
je zadužio za 25.000.000.000 kn
- U periodu 2003 - 2011 - HDZ nas je zadužio za 125.700.000.000 kn
- U periodu 2011- 2015 - SDP nas je zadužio za 78.100.000.000 kn
Koliko su nas prosječno godišnje zaduživali?
- 2000 - 2003 SDP - 6.250.000.000
kn svake godine
- 2003 - 2011 HDZ - 15.712.000.000 kn svake godine
- 2011 - 2015 SDP - 19.525.000.000 kn svake godine
Takva kretanja izazvala su društveno raslojavanje koje je sve jače
izraženo. Nepravde i nepošteni odnosi nastali temeljem moralno, a vrlo često i
zakonski, vrlo upitne pretvorbe koju su neki iskorištavali dok su drugi davali
sve pa i svoje živote za bolju humaniju i pravedniju Hrvatsku uzrokuju jačanje
nepovjerenja građana prema državnim institucijama, pogotovo pravosuđu te polako
podrivaju i same temelje države koju je narod ovih prostora stoljećima čekao.
Makroekonomski
pokazatelji
- Postotak
zaposlenih u odnosu na ukupni broj radno sposobnog stanovništva: EU
64,0% : HR 49,0%
- Javni
dug Hrvatske 290 mlrd u 2015.g. (87% BDP)
- Vanjski
dug 49 mlrd eura (114% BDP-a)
- Rast
BDP-a 1,2% (manji od prosječne kamatne stope na dug)
Glavne
odrednice programa
- Razvoj
poduzetništva
- Reforma
javne, državne i lokalne (samo)uprave
- Reforma
pravosuđa
- Reforma
visokog obrazovanja
- Reforma
izbornog sustava
Ciljevi
programa
- Pokretanje
gospodarstva (gospodarski rast)
- Viša
zaposlenost
- Fiskalna
odgovornost
- Transparentnost
proračuna
- Porezno
rasterećenje
- Racionalizacija
javne, državne i lokalne (samo)uprave;
- Pravedniji
izborni sustav:
- Razvoj
kulturne i kreativne industrije .
Poduzetništvo
i zaposlenost-analiza
- Od
2,581 milijun ljudi u dobi između 20 i 64 godine, u 2014. godini radilo je njih
tek 1,528 milijuna, odnosno 59,2 posto
- U
razdoblju između 2008. i 2013. broj zaposlenih u privatnim tvrtkama smanjio se
za 75.000.
- Nezaposlenost
16,2%.
- Nezaposlenost
mladih 43,1%.
- Zakoni
i propisi koji reguliraju poslovanje u Republici Hrvatskoj su prekomplicirani.
Poduzetništvo
i zaposlenost-prijedlog mjera
- Pojednostavljenje
administracije (Zakona o radu, Zakona o zaštiti od požara…);
- Poticanje
srednjeg i malog poduzetništva;
- Porezno
rasterećenje kao pokretanje gospodarstva i poticanje zapošljavanja mladih, te
samozapošljavanja;
- Smanjenje
broja parafiskalnih nameta;
- Viša
učinkovitost javne uprave pri izdavanju potrebnih dokumenata radi urednog
poslovanja;
- Jednostavniji
porezni sustav;
- Načelo
„šutnja je pristanak";
- Uvođenje
principa Think small first;
- Porezni
nadzor mora biti savjetodavan i edukativan a tek nakon eventualnog
zanemarivanja upozorenja i ponavljanja prekršaja, sankcijski.
Lokalna
i regionalna (samo)uprava-analiza
- U
2014. godini ukupni rashodi za financiranje jedinica područne i lokalne
(samo)uprave iznosili su 23,264 mlrd. kuna, odnosno 7,08% BDP-a.
- Deficit
proračuna županija, gradova i općina je 471,7 mln kuna.
- U
sustavu postoji 20 županija, Grad Zagreb, 428 općina i 127 gradova u kojima
naknadu prima desetak tisuća izabranih predstavnika građana.
- U
tijelima JLPRS-a zaposleno je 16.060 djelatnika, a kod korisnika JLPRS-a 26.322
zaposlena.
- Ukupni
troškovi navedenog osoblja iznosili su u 4,765 mlrd. kuna (2013.).
Lokalna
i regionalna (samo)uprava-prijedlog mjera
- Volonterski rad načelnika i vijećnika u malim općinama;
- Smanjenje broja dužnosnika u lokalnoj samoupravi na način da se
izravno bira samo načelnik, odnosno gradonačelnik, a ne i njihovi zamjenici (na
taj način bi se za preko 600 smanjio broj izabranih lokalnih dužnosnika);
- Središnji gradovi obavljaju administrativne i druge poslove za
općine u njihovu okruženju;
- Smanjenje broja općina, spajanje općina i gradova u zasebne
lokalne jedinice, pripajanje neodrživih općina održivim općinama nakon
temeljite javne i stručne rasprave, uz suglasnost građana;
- Započeti
proces smanjenja broja županija i regionalizacije Republike Hrvatske;
- Preveliki
broj županija onemogućio je da one postanu regionalne zajednice koje će na svom
prostoru biti nositelj gospodarskog razvitka, jer je njihov fiskalni potencijal
premalen -> nužno stvaranje jačih regija;
- Financiranja
lokalnih jedinica – dugoročni proces minimiziranja njihove ovisnosti o pomoćima
iz državnog proračuna i izrazita usmjerenost prema njihovoj samostalnosti i
financijskoj neovisnosti;
- Ovisnost
općine ili grada o pomoćima iz državnog proračuna treba biti tek iznimka za
financiranje zahtjevnih razvojnih projekata, a ne pravilo za financiranje
tekuće potrošnje.
Javni
sektor-analiza
- Visokoobrazovani
u privatnom sektoru zarađuju 10-ak posto više nego u javnom, dok srednja
stručna sprema 25 posto manje.
- Udio
zaposlenih u javnim poduzećima u ukupnoj zaposlenosti viši od EU prosjeka.
- Javna
poduzeća veliki generatori javnog duga.
- Visoka
ispolitizarnost i neučinkovitost.
- 187
agencija, zavoda, fondova i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima koje
godišnje troše 70 milijardi kuna i zapošljavaju 26 tisuća radnika.
Javni
sektor-prijedlog mjera
- Uspostaviti strateški plan reforme javnog sektora;
- Jačanje načela transparentnosti kao elementa djelotvornijeg
upravljanja javnim resursima;
- Fiskalna odgovornost;
- Profesionalni menadžment javnih poduzeća, privatizacija poduzeća
u kojima depolitizacija i profesionalizacija ne pokažu učinak, kao i onih u
kojima je država stekla udio tijekom procesa predstečajne nagodbe (IPO model)
- Utvrditi
jasne kriterije za osnivanje agencija, njihovo spajanje, smanjenje,
upravljanje, uključujući propise o plaćama, te prije osnivanja bilo koje nove
agencije zahtijevati objavljivanje obrazloženja i pretpostavljenih prednosti
njezina osnivanja, uz procjenu fiskalnog učinka;
- Profesionalizacija
i uvođenje sustava plaća za cijeli javni sektor koji se temelji na sustavu
izvrsnosti (nagrađivanje za rezultate rada);
- Depolitizacija
kadra (smanjenje broja zaposlenih po političkoj liniji);
- Potaknuti
seljivost unutar javnog sektora ograničenjem mandata na pojedinom radnom mjestu
ovisno o hijerarhijskoj razini.
Pravosuđe-analiza
- Prema
broju novih građanskih, trgovačkih, upravnih i drugih predmeta na 100
stanovnika Republika Hrvatska je na petom mjestu u EU-u s relativno visokih
25,6 predmeta, a prema broju sporova koji se vode još više pri vrhu - na trećem
mjestu.
- Prema
vremenu koje je potrebno za rješavanje građanskih, trgovačkih, administrativnih
i drugih predmeta RH se nalazi u sredini sa 129 dana, no u rješavanju sporova
na građanskim i trgovačkim sudovima RH je na začelju
- Prema
broju predmeta koji su u tijeku po stanovniku, s 9,2 predmeta RH je pri samom
vrhu.
- S
obzirom na to da je RH po broju sudaca u samom vrhu EU-a, po eurima koje odvaja
za pravosuđe u sredini, a po učinkovitosti na začelju, jasno je da sve
dosadašnje reforme pravosuđa nisu učinile velik pomak.
- Niska
neovisnost i učinkovitost pravosuđa prepreka su investicijama.
Pravosuđe-prijedlog mjera
- Pojednostavljivanje
sudskih postupaka;
- Strukturno
ojačavanje stručnosti i neovisnosti pravosuđa;
- Modernizacija
pravosuđa;
- Omogućavanje
sudovima i državnom odvjetništvu učinkovit progon počinitelja kaznenih djela;
- Zemljišnoknjižna
reforma;
- Smanjenje
troškova ovrha.
Visoko
obrazovanje i znanost-analiza
- Prevelik
broj visokoškolskih ustanova za zemlju kao što je Hrvatska (104 javna visoka
učilišta, od čega 8 sveučilišta sa 82 sastavnice, 11 javnih veleučilišta i 3
javne visoke škole; 27 privatnih visokih učilišta, od čega 2 privatna
sveučilišta, 4 privatna veleučilišta i 21 privatnih visokih škola).
- Prevelik
broj studijskih programa 1350, pri čemu je 302 društvena, 239 humanističkih,
178 tehničkih, 108 iz područja biomedicine, 91 biotehnike i 89 iz prirodne
znanosti.
- U zakonu ne postoji dovoljno jasno razlikovanje između veleučilišnih i
sveučilišnih ustanova.
- Nije provedena vanjska akreditacija svih visokoškolskih ustanova u cilju vrednovanja
njihovih studijskih programa i načina rada/izvođenja nastave, broja stručnjaka
i kapaciteta.
- Birokratski
provedena Bolonjska reforma
- Ograničavanje
sveučilišta u izradi novih i mijenjanju postojećih studijskih programa (za više
od 20% promjena u studijskim programima Ministarstvo traži obnovu izdavanja
dopusnice).
- Nedovoljno
financiranje za istraživanje i razvoj 0,02% - što je jedan od najmanjih
postotaka u Europi.
Visoko
obrazovanje i znanost-prijedlog mjera
- povećati
učinkovitost sustava visokog obrazovanja evaluacijom studijskih programa i
visokoškolskih ustanova, analizom ishoda i kompetencija koje se stječu;
- redovita
evaluacija Bolonjske reforme i prilagodbom studijskih programa potrebama
društva i tržišta rada;
- pokretanje
studija kojima se doprinosi gospodarskom razvoju;
- ujednačavanje
studijskih programa među sveučilištima;
- smanjenje
upisnih kvota na nedeficitarnim studijima;
- poticanje
inovativnih pristupa učenju i istraživačke djelatnosti;
- poboljšanje
kvalitete nastavnika utvrđivanjem odgovarajućih i ujednačenih znanstvenih
kriterija uvažavajući specifičnosti područja i polja rada;
- redefiniranje
politike zapošljavanja na sveučilištima.
Izborni
sustav-analiza
- Neinformiranost
birača.
- Nedovoljna
prava birača u sustavu preferencijalnog biranja.
- Nepravedan
sustav biranja i zastupljenosti nacionalnih manjina.
- Otežano
glasovanje za osobe s posebnim potrebama.
- Glasovanje
nerezidenata na lokalnim izborima.
- Glasovanje
u inozemstvu koje pogoduje dobro organiziranim skupinama •
- Neravnomjernost
izbornih jedinica iznosi 33% što je daleko izvan ustavno definiranog
ograničenja od ±5%. (Iako je Ustavni sud 2010. godine donio odredbu da se
nesklad između jedinica mora ispraviti, ni HDZ ni SDP nisu ispoštovali
ustavno-pravni poredak RH).
Izborni
sustav-prijedlog mjera
- Slobodniji
sustav preferencijalnog glasovanja;
- Reorganizacija
izbornih jedinica;
- Usvajanje
modela kombiniranog izbornog sustava u kojem se zastupnici biraju djelomično u
jednomandatnim izbornim jedinicama, a djelomično u regionalnim izbornim
jedinicama preferencijalnim glasovanjem za kandidate na kandidacijskim listama;
- Olakšan
pristup glasovanju osobama s posebnim potrebama
- Onemogućavanje
biračima iz inozemstva glasovanje na lokalnim izborima (autobus-glasovanje);
- Olakšan
pristup glasovanju većem broju birača iz inozemstva na izborima na nacionalnoj
razini (elektronsko i dopisno glasovanje);
- Smanjenje
broja saborskih zastupnika;
- Smanjenje
plaća saborskih zastupnika;
- Smanjenje
naknada političkim strankama;
- Ograničenje
trajanja mandata.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
marijamarijae01.11.2015. u 09:29
I ja sam čula P. kako po selu priča take neistine.A ženica mu oda po predizbornim skupovima s onima koji jesu taki.Još nisu prihvatili poraz.Ni da se u opčini dogodila promjena.
-
gbsb31.10.2015. u 17:37
Dragi malim... Tvoj nadimak govori dovoljno o tebi, čim si ga sebi sam nadio. A s obzirom na tvoju malenkost, zamolila bih te da svoj mali nos me trpaš svugdje. Vidim ja što tebe pati. Pati te čovjek koji svoj... Prikaži sveoj cijeli život radi. 13godina ima Auto školu, preko 20godina svira i pjeva, u međuvremenu još i razglas postavlja, pomaže maksimalo svima. I tebi ni vjerojatno da ga pitaš. Al' ljubomora je gadna stvar! Pamtenjakoviću, ako misliš da je to jednostavno, izvoli! Bilo bi žalosno da s toliko godina rada ne uloži u nešto. Ne znam jesi li upućen u to da taj gospodin ima 4 djece?!?! Nisam ga vidjela da vozi najnoviji BMW. A mogao bi, jer radi i bori se, nego osigurava svojoj djeci budućnost. Jedan dan da provedeš u njegovim obavezama, bilo bi ti sve jasno. A sad, Vrati jezik i prstiće gdje ti je mjesto. Toplo preporučam. P.S. da se naučiš poštivati ljude, suseljane i sugrađane i tebi bi bilo puno bolje. Ovako te samo ljubomora izjeda. Žao mi te!
-
pcelicamaja31.10.2015. u 17:08
Koliko laži je izrekao ovaj s malim k.. Jedva čekam da objelodanimo tko je! Ja sumnjam u P.Z.. Može opklada? 100 eura? Tko je za?
-
Marko99citogre31.10.2015. u 16:56
Na našu načelnicu lažu samo oni koje je zbacila s trona. Oni koji više ne mogu krast iz općinskog proračuna. Sad ne valja naravno! Čupo bacam okladu da je iz HDZ-a! I tuži smeće, oderi mu kožu s leđa!
Prikaži sve komentare
-