SBplus svaki dan, do izborne šutnje (7. studenog 2015.), predstavit će jednu od 13 izbornih lista i njihove programe za parlamentarne izbore 2015. godine u V. izbornoj jedinici. Programe donosimo bez komentara.
Lista br. 4: Kandidatkinje i kandidati
Koalicije Spremni za V. izbornu jedinicu (imena kandidata iz BPŽ su
naglašena). Koaliciju čine sljedeće stranke:HRVATSKA KONZERVATIVNA STRANKA (HKS); HRVATSKA STRANKA PRAVA (HSP); OBITELJSKA STRANKA (OS)
- MARIJAN PAVLIČEK, rođ. 04.12.1980., VUKOVAR
- MARINA LOGARUŠIĆ, 85967843255, rođ. 28.07.1976., SLAVONSKI BROD
- JOSIP PAVIĆ,rođ. 03.07.1981., SIBINJ
- ŽELJKO JAMBREK, rođ. 14.04.1963., KUTJEVO
- MIRELA MEZAK, rođ. 03.01.1981., KUTJEVO
- VINKO JOZIĆ, rođ. 19.10.1973., VUKOVAR
- MARTIN KORDIĆ, rođ. 17.01.1975., VOĐINCI
- IVAN RAJIČ, rođ. 04.06.1961., POŽEGA
- IVANA ŠVAGANOVIĆ MILOŠEVIĆ, rođ. 28.09.1984., MALA
KOPANICA
- KRISTINA BARTOLIĆ SMODEJ, rođ. 22.05.1981., VUKOVAR
- BOJAN KNEŽEVIĆ, rođ. 02.09.1984., MILANLUG
- ANTONELA KOVAČEVIĆ, rođ. 30.06.1994., SIBINJ
- KATARINA ŠOLTES, rođ. 28.07.1980., RAJEVO SELO
- ANTO ŽAGRIĆ, rođ. 13.08.1966., BATRINA
Program - smjernice
Uvod
Stvaranje države Hrvatske, obrana
stvorene države u nametnutom Domovinskom ratu, ulazak u NATO i Europsku unije,
glavne su strateške smjernice razvoja Hrvatske u proteklih 20 godina. Međutim,
nakon postizanja tih ciljeva, oko kojih je postignut bar donekle opći
konsenzus, Hrvatska se našla pred zidom. Recesija, ekonomska kriza kao
objektivni čimbenici, te malverzacije i druge nepravilnosti kao subjektivni
čimbenici, u politici punoj podjela i bez ideja, Hrvatsku i građane Hrvatske
dovode u poteškoće s nesagledivim posljedicama. Izostanak općeg dogovora,
konsenzusa oko najosnovnijih strateških državnih interesa, nacionalne
sigurnosti u punom opsegu, vanjskoj politici, usmjereni su u stvaranje države problema,
prvenstveno za građane, a potom i za cijelu Europsku uniju. Vodeći političari u
konstantnoj rotaciji pozicije i opozicije, više ni sami nisu u mogućnosti
strateški se odrediti, postaviti nove ciljeve, već sve temelje na podjelama iz
vremena prije nastanka Hrvatske. Premda cijela situacija još nije u potpunom
apsurdu i kaosu, krajnje je vrijeme da se pokrenu novi procesi, neki gotovo od
početka.
Hrvatska konzervativna stranka, pripremila je paket mjera za oporavak društva, vodeći se programom i temeljnim vrijednostima koje stranka zastupa:
1. Politički sustav – osnovne promjene u politici
potrebno je provesti prvo izmjenama izbornog zakonodavstva, kao i zakona o radu
političkih stranaka. Sadašnji sustav doveo je praktički do totalitarnog režima
rada političkih stranaka, autoritativnih stranačkih vodstava i mutnih
demokratskih procesa unutar stranaka, a sve potaknuto postojećim izbornim
zakonodavstvom. Preferencijalni glas, odnosno direktan izbor zastupnika sa
stranačkih lista jedina je mogućnost razvoja poštene i kvalitetne politike i
društva. Taj oblik biranja, osigurava izbor kvalitete, stručnosti i
profesionalnosti u odnosu na sadašnju praksu skrivanja nesposobnosti i neznanja
u stranačke hijerarhije.
2. Nacionalna sigurnost – nepostojanje jasnih strateških
ciljeva razvoja Hrvatske kroz slijedećih 20 godina, dovodi nas u epizodno
vrijeme sapunica, gdje povijest počinje početkom svakog izbornog mandata.
Dokument strateškog razvoja Hrvatske potrebno je donijeti uz opći dogovor ili
konsenzus svih u društvu, pa makar i referendumom, i mora postati obvezujući
dokument za sve koji namjeravaju ili sudjeluju u svim dijelovima vlasti. Odnosi
se to na;
- Strategiju gospodarskih grana na kojima treba počivati
gospodarstvo (poljoprivreda, ribarstvo, turizam).
- Jasno definiranje proizvodnje od strateškog interesa,
a u kojem uprava (javna ili lokalna) mora imati poluge kontrole i razvoja, ali
bez politikantskih utjecaja političkog nepotizma.
- Demografska obnova počevši od obrazovanja,
zapošljavanja, osiguranja egzistencije do poticajni pronatalitetni politika. Upravo, suprotno od današnje politike, obitelj mora ponovno postati osnovni
element društva. Zaustavljanje destrukcije i vraćanje digniteta obitelji, temelj
je razvoja društva.
- Uspostava pravne države i vladavine prava, gdje je
administracija u službi građana i kroz građane u službi države, a ne u službi
politike i političkih stranaka.
- Vraćanje digniteta i zaštite prava Hrvatskih
branitelja kroz najjače instrumente države. Jasnim strukturalnim višegodišnjim
planom, osigurati rješavanja kasnih posljedica Domovinskog rata, Hrvatskih
branitelja, ali i svih civilnih stradalnika napada na republiku Hrvatsku.
3. Vanjska politika mora jasno biti definirana gdje se Hrvatska
prvenstveno i jasno svrstava u države Europske unije po konfederalnom načelu
zajednice suverenih država, prateći politiku Europske unije u dijelu koji je od
interesa za Hrvatsku. Bilo koji drugi oblik zajednice, poput federalnog ili
nekog drugog, Hrvatsku postavlja u status kolonije Europske unije. Politika
prema drugim državama izvan Europske unije, u dijelu mora biti usuglašena sa
stavovima Europske unije, ali u većem dijelu treba štititi interese Hrvatske.
Posebno se to ističe u politici prema susjednim državama, koje nisu članice EU
i gdje Hrvatska mora zauzeti vodeću ulogu u kreiranju europske politike prema
tim državama.
4. Državna i lokalna administracija zahtijeva cjelovite
promjene, ne samo stvarajući nova ministarstva i resore, već novi i korjeniti
zaokret. Analizom postojećih zakonskih okvira, pogotovo u današnje elektroničko
doba, potrebno je jasno definirati rokove izvršenja poslova, te promjenama
osigurati punu učinkovitost uprave. Zakonske i birokratske prepreke mogu se u
potpunosti zaobići jasnim i nedvosmislenim zakonima i postati „real-time"
servis građana.
5. Ustrojstvenu promjenu države potrebno je tražiti u
povećanju odgovornosti županija kroz ciljane postupke decentralizacije.
Analizom financijskog stanja gradova i općina, kroz jasne kriterije financijske
održivosti i geografske specifičnosti, potrebno je provesti preustroj.
6. Razvoj poljoprivrede i ribarstva, kroz tradicionalno
obiteljsko poduzetništvo potrebno je uskladiti s istom industrijskom granom.
Plan poticaja razvoju poljoprivrede i ribarstva, osim u dijelu poticanja
razvoja proizvodnje, potrebno je razvijati u smjeru osiguranja distribucije i
tržišta. U skladu s direktivama Europske unije, moguće je uskladiti
specifičnosti obiteljskih gospodarstava i tradicionalnog ribolova s interesima
uvoznika. Ispravnim pristupom distribucije, veliki potencijal postoji i u
izvozu, pogotovo ekoloških proizvoda i proizvoda prirode i mora. Znanje
postoji, potrebna je samo dobra politička volja.
7. Razvoj malog i srednjeg poduzetništva potrebno je podići na najvišu razinu, kao strateški interes
Hrvatske. Upravo u dijelu poticaja poljoprivrede i ribarstva te posebice
turizma, postoji potreban potencijal. Uređenjem tržišta, smanjenjem sive
ekonomije, dobiva se prostor za sustavni razvoj. Poticaj je potrebno
usmjeravati u distribuciju i otvaranja tržišta, u što, osim domaće
ekonomije, mora biti uključena i gospodarska diplomacija. I veliki
investicijski ciklusi dobar su teren za razvoj malog i srednjeg poduzetništva,
a smanjenjem parafiskalnih nameta, potrebno je to isto učiniti konkurentnim.
8. Promjene sustava obrazovanja kroz kvalitetno dugogodišnje planiranje zahtjeva
tržišta početak je smanjenja nezaposlenosti uslijed hiperprodukcije stručnjaka
određenih grana u stagnaciji. Jasno je da taj program mora biti dijelom
strategije nacionalne sigurnosti.
9. Zapošljavanje mladih, kao prva mjera smanjenja stručne
emigracije, osigurava se posebnim modelima poticaja poduzetnicima. Za svakog
novozaposlenog, na novo otvorenom radnom mjestu, koji dobije ugovor o radu u
trajanju ne manjem od 5 godina, prve tri
godine poslodavac se oslobađa dijela troškova za zaposlenike. Mjera se može
početi provoditi odmah, a poslodavac dolazi u mogućnost povećanja broja
zaposlenih uz i dalje moguću konkurentnost.
10. Obrazovanje
i zapošljavanje osnova su mladim ljudima za osiguranje egzistencije i stvaranje
obitelji. Daljnji poticaji pronatalitetnoj politici potreban je kroz osiguranje
egzistencije mladih obitelji i poseban pristup trudnicama i rodiljama te mladim
roditeljima, kroz ne samo financijsku potporu, već kroz mogućnosti rasterećenja
radnih obveza u prvih 5 godina života djeteta. Osigurana egzistencija omogućava
ranije stupanje u brak i mogućnosti trudnoće i poroda u vrijeme kada je
fiziološki za majku najlakše i medicinski najprimjerenije.
11. Program
vraćanja digniteta Hrvatskim braniteljima očitava se u rješenjima donošenja
pravnih propisa koji nisu podložni dnevnoj politici, a koji dugoročno moraju
sadržavati programe zbrinjavanja kako branitelja, tako i civilnih stradalnika
Domovinskog rata, od kasnih posljedica ratnih trauma. Ne odnosi se to
prvenstveno na invalide svih kategorija, čija su zdravstvena stanja već danas
ozbiljno urušena, već na svu braniteljsku populaciju, odnosno civilne žrtve i
stradalnike izloženih ratnim razaranjima i strahotama. Hrvatska konzervativna
stranka zato i podržava donošenje Ustavnog zakona o Hrvatskim braniteljima.
Uključenje cijele braniteljske zajednice u izrade programa.
12. Umirovljenici pogotovo punog radnog staža, ali i oni po posebnim zakonima moraju dobiti
zaštitu države u osnovnoj egzistenciji. Određivanje imovinskog ili prihodovnog
cenzusa na razini socijale neprihvatljivo je jer nije u mogućnosti osigurati
niti minimum egzistencije. Uravnoteženost proračuna država ne treba temeljiti
na smanjenju rashodovne strane proračuna u dijelu umirovljenika već povećanim
zapošljavanjem osigurati veći omjer radno aktivnih građana i umirovljenika od
sadašnjih 1,2:1 na 3:1, čime mirovinski sustav dolazi u ravnotežu.
13. Hrvatska
mora imati jasnu strategiju razvoja i pristupa Hrvatima u Bosni i Hercegovini kroz uspostavljanje trećeg, ravnopravnog entiteta. Ta politika mora biti jasna,
nepromjenjiva i mora obvezivati sve koji sudjeluju u kreiranju vanjske politike
Hrvatske. Hrvatska se tu nikome ne treba dodvoravati, već svojim stajalištem
zastupati jedinstvo BiH i Hrvatski entitet.
14. Hrvatskoj
je potreban potpuno novi pristup iseljenoj Hrvatskoj. Već danas na žalost
svjedočimo novom valu iseljeništva, ekonomske emigracije, od koje dnevna
politika očekuje pomoć, a istovremeno se na ružan i nedostojan način u ovih 25
godina Hrvatska odrekla svoje dijaspore. Upravo se novim pristupom dijaspori
jedino mogu osigurati novi investicijski ciklusi, a koji neće biti temeljeni
samo na kapitalu već, samo se po sebi i razumijeva, na domoljublju. Novi
pristup mora biti osiguran jakim zakonskim okvirima koji će jamčiti sigurnost.
Pristup mora biti iskren uz jasno iskazivanje otklona od načina pristupa
dijaspori u prošlosti.
Hrvatska konzervativna stranka,
stranka mladih i mudrih, za sve navedeno ima i može ponuditi programe,
financijski održive, brzo primjenjive, te, što se uvijek posebno ističe, i nove
mlade ljude, vrsne stručnjake koji te programe mogu i provesti.
Sve političke opcije, koje mogu
doći u poziciju obnašanja vlasti, mogu dobiti podršku Hrvatske konzervativne
stranke i koalicije HKS – HSP – OS, ukoliko mogu jamčiti provođenje navedenih
programa. To je jedini interes HKS-a i koalicije okupljene oko HKS-a.