2617
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - U Luci Brod gradit će se terminal za opasne terete. U tijeku je, stoga, procjena utjecaja na okoliš. Do 18. lipnja 2024. traje javna rasprava i svi zainteresirani mogu dobiti uvid u dokumente, dok će 5. lipnja u 11 sati u zgradi Brodsko-posavske županije biti predstavljen projekt.
Iz netehničkog sažetka Studije o utjecaju na okoliš, saznajemo najvažnije podatke.
Planirani zahvat uključuje nadogradnju postojeće infrastrukture u Luci Slavonski Brod adekvatnim objektima za osiguravanje opskrbe plovila gorivom te prihvat i privremeno skladištenje otpada s brodova kao i zauljenih i sanitarnih otpadnih voda. Radovi će se odvijati na zapadnoj strani luke odnosno gledano prema rijeci Savi uzvodno u odnosu na luku Slavonski Brod.
Jedan od glavnih ciljeva projektiranog terminala za opasne terete u Luci Slavonski Brod je osigurati opskrbu brodova klasičnim gorivom te raznim alternativnim vrstama goriva, a koji isti koriste za vlastiti pogon. Nakon realizacije planiranog zahvata brodovima će biti na raspolaganju sljedeća pogonska goriva: dizel, biodizel, ukapljeni prirodni plin (UPP), ukapljeni bioplin (UBP) te vodik. Dodatno, bit će predviđen odgovarajući priključak za opskrbu/pogon plovila električnom energijom. Osnovni način dopreme svih vrsta goriva za potrebe rada terminala bit će pomoću autocisterni s kopna, dok će se za dizel/biodizel alternativno osigurati i mogućnost dopreme pomoću brodova (brodovi koji imaju vlastite pumpne agregate za transport goriva u spremnik).
Nadalje, planirani zahvat uključuje i prihvat te privremeno skladištenje otpada s brodova (papir/karton, plastika, staklo, biootpad) i prihvat otpadnih voda s brodova (zauljene i sanitarne otpadne vode). Zauljene vode s broda tlačnim se cjevovodom transportiraju od vakuumske stanice do ulaznog okna u separator. Sve prikupljene i pročišćene zauljene vode nakon izlaza iz separatora, zajedno sa sanitarnim otpadnim vodama iz brodova, odvodit će se do ulaznog okna u crpnu stanicu, odakle će se tlačnim cjevovodom transportirati do postojećeg okna javnog sustava odvodnje.
Projektirane građevine na lokaciji zahvata terminala za opasne terete su: portirnica i upravna zgrada. Nadalje, građevinski elementi zahvata terminala za opasne terete su: vertikalna obala, manipulativni plato, privezna oprema vertikalne obale, privezna oprema uklapanja obale, ulazno-izlazna zona, ograda, mosna vaga, prometne i manipulativne površine te željeznički kolosijek.
Terminal će moći opskrbiti gore navedenim vrstama goriva sve vrste riječnih brodova s vlastitim pogonom koji plove rijekom Savom (teretni brodovi za opći teret, tankeri za prijevoz tekućeg tereta, putnički brodovi, tegljači, gurači, trajekti i dr.) osim manjih turističkih te sportskih plovila.