SLAVONSKI BROD - Nakon dvije i pol godine od početka izgradnje, niza problema, tehničkih i vremenskih, konstrukcija mosta na Svilaju konačno je spojena krajem veljače ove godine, a most bi u cijelosti trebao biti gotov na jesen. Do završetka kompletnog koridora VC od mosta će najviše koristi imati mještani bosanskohercegovačkog Svilaja, ali će benefite prometovanja njime definitivno imati i građani Slavonskog Broda.
Naime, zrak u Slavonskom Brodu druge je kategorije kada je u pitanju koncentracija lebdećih čestica u zraku, a na što veliki utjecaj ima i promet. Granični prijelaz i rijeke vozila koji njime prolaze tako znatno utječu na kvalitetu zraka zbog dugog zadržavanja automobila i kamiona koji ne gase svoje motore i time kontinuirano zagađuju već ionako slabo kvalitetan zrak u Slavonskom Brodu.
Kada most u Svilaju bude pušten u promet građani Slavonskog Broda imat će nešto čišći zrak, a promet na graničnom prijelazu sa susjednim bosanskim Brodom bit će znatno rasterećen.
- Završetkom izgradnje mosta očekujemo da će se dobar dio, u prvom redu teretnog prometa, s graničnog prijelaza Slavonski Brod-Brod, 'preseliti' u Svilaj, što znači rasterećenje tamošnjeg graničnog prijelaza. Budući da će most imati po tri trake s obje strane vjerujemo kako će za vrijeme blagdana dobar dio putnika koristiti Svilaj umjesto Slavonskog Broda – naglasio je još ranije Darko Šošić iz HAC.
Potvrdio je to nedavno i državni tajnik za infrastrukturu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Tomislav Mihotić.
- Puni kapacitet prednosti ovoga mosta i Brođani će vidjeti završetkom kompletnog koridora VC, no oni bi i ranije trebali osjetiti određene pomake. Naime, većina teretnog prometa s graničnog prijelaza Slavonski Brod-bosanski Brod bit će preusmjerena upravo na Svilaj, čime će doprinijeti manjem onečišćenju zraka. To je dodatna korist od ovoga mosta, jer autocesta sama po sebi se gradi sa svrhom da se na nju prebaci što veći dio teretnog prometa. I sami prijevoznici traže brže načine prijevoza, a kako autocesta to nudi sigurno će se najveći dio prometa prebaciti ovdje. Pa onda i prebacivanje s mosta u Slavonskom Brodu na ovaj most je sigurno nešto što će uslijediti i pomoći organizaciji kvalitete života u tom gradu – poručio je Mihotić.
I u Gradu Slavonskom Brodu pozdravljaju ovakvu investiciju koja će u konačnici dovesti do smanjenja prometa, a samim tim i zagađenja zraka na što i sami kontinuirano upozoravaju.
"Unatoč aktivnostima kojima Grad kroz energetsku obnovu zgrada u svom vlasništvu, plinofikaciju i druge mjere pridonosi stvaranju zdravije sredine za građane Slavonskog Broda, koncentracija neočišćenja na koju nemamo direktnog utjecaja i dalje je zabrinjavajuća. Stoga očekujem potporu države i uvođenje mjera koje će pridonijeti smanjenju onečišćenja u Slavonskom Brodu s ciljem poboljšanja kvalitete života svih Brođana", izjavio je gradonačelnik Mirko Duspara. Upravo stoga je, kada je u pitanju promet kao izvor onečišćenja, krajem prošle godine prema državi opetovao zahtjev o naplatnim kućicama. "Veliki utjecaj na smanjenje onečišćenja zraka imalo bi i izmještanje graničnog prijelaza i naplatnih kućica na autocesti kojom prolazi 17,5 milijuna vozila godišnje. Pomicanjem naplatnih kućica vozači bi morali smanjiti brzinu vožnje što bi uvelike umanjilo i emisiju plinova u okoliš.", poručili su iz Gradske uprave Slavonskog Broda, koja je zajedno sa Brodsko-posavskom županijom partner u projektu "Edukacija i obavješćivanje građana o kvaliteti zraka u Slavonskom Brodu", koji sufinancira Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.