SLOBODNICA - U srpnju prošle godine, pisali smo kako je na pružnom prijelazu u Slobodnici najsigurnije stati čak i onda kada to ne nalažu spuštena rampa i svjetlosna signalizacija. Opravdanost takvog upozorenja upućenog putem portala SBplus, pokazuje i najnovija snimka koju nam je, sredinom prošlog tjedna, dostavio vozač i čitatelj.
I dalje se, naime, događa da vlakovi 'sijeku' pružni prijelaz i onda kada nema upozorenja za vozače. U prošlotjednom je slučaju rampa ostala dignuta, a svjetlosna je signalizacija funkcionirala. Nasreću, baš kao i kada smo o tome pisali prošle godine, strojovođa je bio svjestan problema te je poštovao proceduru koju su Hrvatske željeznice opisale i za SBplus.
- U slučaju kvara uređaja svi vlakovi dobivaju pisani nalog koji ih obvezuje da se zaustave ispred željezničko-cestovnog prijelaza, daju zvučni signal i nastave s vožnjom od 10 km/h tek kada se uvjere da su sva cestovna vozila stala (sukladno Pravilniku o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom). - poručili su ranije iz HŽ-a.
Odgovori na pitanja - „Što da se kvar dogodi prije nego strojovođe dobiju upozorenje? Tko bi u takvim situacijama snosio odgovornost za eventualne tragedije?" i „Kako je moguće da se signalizacija na ovim lokacijama tako učestalo kvari i stvara probleme?" - ostali su visjeti u zraku.
Probleme će možda riješiti dugoočekivani projekt modernizacije željezničke pruge M104 Novska-Tovarnik o kojem je SBplus pisao OVDJE. Naime, u tijeku su javna rasprava i javni uvid u studiju o utjecaju na okoliš i dokumentaciju projekta.
Taj projekt podrazumijeva zatvaranje postojećeg pružnog prijelaza u Slobodnici i izgradnju pješačkog i biciklističkog pothodnika na njegovom mjestu, kao i prijelaz preko pruge nadvožnjakom i prometnicom u dužini 1519 metara na novoj lokaciji.
Čini se da će tek tada svi koji putuju tom relacijom biti uistinu sigurni na mjestima križanja pruge i ceste.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -