POŽEGA - U Dvorani bl. Alojzija Stepinca Biskupskog doma u Požegi biskup Antun Škvorčević susreo se s danas s novinarima i predstavio im svoju uskrsnu Poruku pod naslovom „Vrijeme je da pođemo".
Čovjek kroz znanost pokušava produljiti svoj život, a biskup u Poruci kaže kako ti pokušaji imaju svoje značenje, no nisu cjeloviti u pristupu čovjeku i smrti, bave se mogućnošću odgode smrti ali je ne mogu nadvladati.
Riječi su to koje je sv. Terezija Avilska izrekla pred smrt te ih je biskup uzeo kao polazište za razmišljanje o smrti prigodom Uskrsa o 500. obljetnici njezina rođenja. Biskup je, piše novagra, najprije čestitao novinarima Uskrs.
Podsjećajući na naše iskustvo smrti, biskup je istaknuo kako se s njome ne možemo pomiriti te je kazao: „Duboko je u našemu biću upisana istina o određenosti za život, pa se u nama sve buni protiv smrti, opiremo joj se na najrazličitije načine. Suvremena kultura, s jedne strane, činjenicu smrti pokušava odstraniti iz naše svijesti i svakodnevice gospodarskim napretkom koji vodi višemu životnom standardu, omogućuje lagodan, hedonistički život. S druge strane, taj isti suvremeni čovjek u svojoj nostalgiji za vječnim životom, znanstvenim putem traži mogućnosti nadvladavanja smrti ili što trajniju njezinu odgodu."
Biskup u Poruci navodi kako nam vlastito „iskustvo kazuje da smrt nije tek pitanje naše psihosomatske strukturiranosti provjerljive kliničkim putem, nego je daleko složenija stvarnost jer je čovjek biće duha, neponovljiva i jedinstvena osoba. Što se događa u smrti na toj razini, nije moguće utvrditi nikakvim pozitivnim znanstvenim pristupima, to ostaje nedokučivom tajnom". Ukazao je na to da, osim tjelesne naravne smrti, čovjek može biti razoren i usmrćen na razini svoga duhovnoga bića, neponovljive i jedinstvene osobe po onom ataku koji se zove grijeh. Istaknuo je da u Svetom pismu imamo naznaka kako „pravednikova smrt kao pomirna žrtva dragovoljno prinesena za grijehe drugih ljudi po kojoj on ispunja Božji naum (usp. Iz 53,8-12) ima svoje duboko značenje za oslobođenje od smrti koja zahvaća cjelovito naše biće i u njegovoj duhovnoj sastavnici, da nas od nje može osloboditi samo ljubav, izvor, temelj i jamstvo života u njegovu vječnomu trajanju".Protumačio je Isusovu muku i smrt kao djelo Božje ljubavi po kojem je pobijedio smrt i omogućio nam pristup punini života. Dodao je: „Sakramentalno se to ostvaruje u svetome krštenju u kojem smo snagom Isusova Duha oslobođeni od kraljevanja smrti nad nama, tim smo činom odložili staroga čovjeka i od mrtvih postali živima". Podsjetio je da se drama našega prijelaza iz smrti u život događa po vjeri u Isusa Krista koji je rekao „Tko u mene vjeruje, ako i umre, živjet će".
U posljednjem dijelu Poruke biskup Škvorčević je pozvao vjernike da u svojoj svakodnevici žive poput sv. Terezije i po smrti postanu dionicima punine života. „Ovim kratkim prisjećanjem na značenje i smisao naše smrti u svjetlu Božje objave, želio bih vas potaknuti da s još više žara stavite Isusa u središte svoje svakodnevice. U tome nam pomaže i primjer sv. Terezije Avilske. Svojom velikom znatiželjom i tragalačkom upornošću otkrila je da nam je Bog u Isusu Kristu otvorio mogućnost novoga čovjeka utemeljena u njegovoj posvemašnjoj ljubavi, koja se utjelovljenjem započela ostvarivati u malenosti, prolaznosti, trpljenju te konačno u smrti."
Biskup je Poruku, koju u cjelosti možete pročitati OVDJE, završio riječima: „Molim Uskrsloga da po
zagovoru sv. Terezije Avilske ostvari naše duboke čežnje za ljubavlju
koja pobjeđuje smrt i ispuni nas konačnim smislom."
Znakovito je da je biskup Škvorčević potpisao Poruku 28. ožujka, upravo na dan 500. obljetnice rođenja sv. Terezije Avilske.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -