NOVA GRADIŠKA - Od 2017. godine do danas, stambeno je pitanje putem subvencioniranih kredita riješilo 22.100 građana. To pokazuje uspješnost mjere koju je država uvela kako bi određeni period mladima pomogla otplaćivati stambeni kredit - bilo za kupovinu ili izgradnju nekretnine.
No, među velikim brojem slučajeva u kojima je sve prošlo glatko, dogodi se i poneki u kojemu stradaju klijenti - u ovom slučaju mladi ljudi kojima država mjerom želi pomoći.
'Bankar mi je mjesec dana lagao'
Sa svojom pričom javio nam se Novogradiščanin koji je želio ostati anoniman.
- Ovo je priča o APN kreditu, gdje je bankar samoinicijativno na traženu nadopunu (op.a. posrednik između klijenta i APN-a je banka, a u ovom slučaju je APN od banke zahtijevao dodatnu dokumentaciju u konkretnom postupku odobrenja subvencije na kredit) odgovorio kako sam ja odustao od kredita. Učinio je to bez mog znanja i bez konzultacije sa mnom te mi, potom, mjesec dana lagao kako ne zna što je s mojim kreditom. Četvrtog lipnja poslao je da sam „odustao" od kredita, a nakon toga sam ga četiri puta pitao što je s mojim kreditom i on mi je odgovorio kako ne zna. Nakon toga mi je kazao kako je APN iz njemu nepoznatog razloga odbio zahtjev. Kada sam zvao APN, rekli su mi da nisam odbijen, nego sam zabilježen kao onaj koji je odustao od postupka. - za SBplus ukratko je situaciju opisao mladi čovjek koji se nadao konačnom rješavanju svog stambenog pitanja, ali ga je na tom putu zaustavilo neprofesionalno ponašanje bankara, čiji motiv još nije poznat, odnosno, nejasno je radi li se o namjernoj ili nenamjernoj pogrešci koju je pokušao zataškati.
Iz Banke u kojoj se navodno dogodio propust na naš su upit odgovorili bez konkretnih podataka.
- OTP banka je tijekom provedbe subvencioniranja stambenih kredita od strane APN-a odobrila preko 2.500 kredita. Jako smo zadovoljni realizacijom tih kredita jer je njihov udio veći od pripadajućeg tržišnog udjela, a što je ostvareno izuzetnim trudom i zalaganjem naših djelatnika na što smo posebno ponosni. Ako se dogode neki nesporazumi s klijentima isti se rješavaju na individualnoj osnovi sa samim klijentima prema propisanim procedurama i nismo ih u mogućnosti komentirati zbog zaštite bankarske tajne. - za SBplus odgovorila je Danijela Omelić.
Dosad je suradnja između Banke i APN-a bila uspješna
Iz Agencije za pravni promet i posredovanje nekretninama, potvrdili su kako dosad negativnih iskustva s tom bankom nisu imali.
- Od 2017. godine do danas, radi rješavanja stambenog pitanja građana ukupno je odobreno 22.100 subvencioniranih stambenih kredita od čega je 2.450 korisnika realiziralo ili realizira svoje stambene kredite putem OTP banke. - poručili su iz APN-a.
Čitatelju portala SBplus koji se osjeća prevareno, Banka je ipak odgovorila temeljitije.
- Nastavno na Vaš prigovor želimo istaknuti kako je temeljem dostavljene dokumentacije i uvidom u istu utvrđeno da se izgradnja odnosi na prenamjenu tavanskog prostora iz čega se zaključuje da se radi druga stambena jedinica iako imate riješeno stambeno pitanje te, sukladno uvjetima APN-a, ne ostvarujete pravo na subvenciju. Htjeli bismo istaknuti da temeljem dostavljene dokumentacije iz koje je vidljivo da posjedujete kuću s uporabnom dozvolom i da se dogradnja odnosi na prenamjenu tavanskog prostora su uvjeti Banke bili zadovoljeni, a o ispunjavanju uvjeta APN-a i specifičnim situacijama treba kontaktirati APN. Nažalost nemamo mogućnost vratiti vrijeme te izbrisati neugodnosti koje ste doživjeli te Vas kao našeg cijenjenog klijenta želimo informirati da ste u mogućnosti realizirati stambeni kredit za izgradnju po uvjetima i kamatnoj stopi APN-a. S obzirom na činjenicu da nije moguće provesti etažiranje, djelatnik banke zadužen za Vaš predmet je nakon zahtjeva za nadopunu od APN-a nastojao pronaći rješenje za pozitivan odgovor na Vaš zahtjev, međutim, isto nije bilo moguće. Ljubazno Vas molimo da nas povratno izvijestite kada bi Vam odgovaralo da se odazovete na sastanak na kojem bi se sa dodatnom pažnjom razmotrio Vaš predmet te na kojem bi Vas informirali o svim mogućnostima. - stoji u odgovoru zadarskog Odjela upravljanja prigovorima.
Ostaje i dalje nejasno zašto je bankar prema APN-u samoinicijativno iskomunicirao odustajanje od kredita, umjesto da je tu odluku prepustio APN-u koji bi - ne postoje li potrebni uvjeti - klijentu svakako odbio subvenciju.
APN je spreman naknadno odobriti kredit ako je bilo propusta
Iz APN-a tvrde kako o propustu koji se navodno dogodio u kreditnoj instituciji ne znaju ništa. Ipak, spremni su izaći u susret onima kod kojih je došlo do pogreške s te strane.
- Zbog nedostatka informacija trenutno ne možemo odgovoriti zašto, kako i je li uopće došlo do bilo kakvog propusta u realizaciji subvencioniranja stambenog kredita vašeg čitatelja, stoga molimo da se vaš čitatelj obrati kreditnoj instituciji koja je dužna bez odgađanja obavijestiti APN o svakom događaju bitnom za provedbu subvencioniranja stambenog kredita ili izravno APN-u koji će u skladu s Zakonskim i ugovornim obvezama kontaktirati odabranu kreditnu instituciju te utvrditi osnovanost naknadnog odobrenja zahtjeva ako je isti bio uredan i podnesen u propisanom roku. (...) Ako vaš čitatelj svoj stambeni kredit neće realizirati ove godine, sukladno Zakonskim odredbama APN planira subvencionirati stambene kredite i u 2022. i 2023. godini o čemu će javnost biti pravovremeno obavještena. - za SBplus odgovorio je v.d. pomoćnik direktora Agencije za pravni promet i posredovanje nekretninama, Goran Golenić, dipl.oec.
Agencija, jasno je, nema velike veze niti utjecaja na opisani slučaj i pohvalno je što je spremna napraviti ustupke ako je do propusta uistinu došlo. No, upitno je kako će banka opravdati neprofesionalan potez te nešto što nikako nije smjela učiniti.
Tijek prijave i odobrenja
zahtjeva za subvencionirani stambeni kredit
Odredbama Zakona o
subvencioniranju stambenih kredita („Narodne novine" broj 65/17 i 61/18, 66/19
i 146/20 - dalje: Zakon) propisano je da se zahtjev za subvencioniranje kredita,
zajedno sa zahtjevom za stambeni kredit, podnosi odabranoj kreditnoj
instituciji (banci). Subvencioniranje kredita kojeg građanin uzima od kreditne
institucije za kupnju stana ili kuće, odnosno, za gradnju kuće radi rješavanja
svojeg stambenog pitanja se, pod uvjetima i na način propisan ovim Zakonom,
odobrava građaninu s prebivalištem na području Republike Hrvatske koji uz
odredbe ovog Zakona ispunjava uvjete za
dobivanje stambenog kredita koje utvrđuje kreditna institucija. Odabrane
kreditne institucije s Republikom Hrvatskom skapaju ugovor kojim se obvezuju davati
subvencionirane kredite i s tim u vezi obavljati poslove pod uvjetima i na
način uređen ovim Zakonom i propisima kojima se uređuje stambeno potrošačko
kreditiranje. Subvencioniranje kredita odobrava se do iznosa sredstava
osiguranih u tu svrhu u državnom proračunu, a prema vremenu zaprimanja potpunog
zahtjeva dostavljenog od kreditne institucije APN-u. Pozivi za dopunu zahtjeva
za subvencioniranje kredita upućuju se redom prema vremenu njihova zaprimanja,
a odobravaju se redom kada je zahtjev potpun. Zahtjevi za subvencioniranje
stambenih kredita za 2021. godinu, sukladno odredbama Zakona, zaprimali su se u
APN-u od 29. ožujka do 15. svibnja 2021. godine u skladu s Oglasima o početku,
odnosno prestanku subvencioniranja stambenih kredita objavljenim u Javnim
glasilima i Narodnim novinama.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -