7080
Prikaza
8
Komentara
SLAVONSKI BROD – Bio posljednji je dan za predaju poreznih prijava, a navika kao navika – sve u zadnji tren. Iznenađenje na šalterima u Poreznoj pravi: na bilo koji od tri šaltera samo jedna osoba ispred mene. Iza nitko. A sati je… 15:40. Riješeno.
Vani, na križanju Svačićeve i Gupčeve ulice, odmah u blizini, sasvim druga slika. Sve vrvi kao u mravinjaku. A nije špica, kako napisah. No – sve ide bez zastoja i problema. „Cestarovi" radnici, strojevi i kamioni izvođača radova na budućem rotoru i oni njegovih kooperanata, osobna vozila Brođana i namjernika, autobusi… kao da se nitko ni na koga ne obazire, a opet svi na sve paze. Promet i radovi odvijaju se nesmetano i neovisno jedno o drugom. Promet tek mrvicu sporije od na ovom križanju uobičajenog. Kako je u vrijeme kada je promet najintenzivniji nismo iskusili.
S pješacima je druga priča. Bar je bila do jučer. Osobito u dijelu od križanja Svačićevom prema Ivana Gorana Kovačića. Prolaz za pješake dug nekoliko desetaka metara, stiješnjen između privremene plastične ograde prema gradilištu i žičane ograde prema školskom igralištu, mekan, raskvašen, blatnjav. Kao da je tek 'posoljen' sitnim šljunkom u kojem je znatno manje kamenih oblutaka nego pijeska i mulja. Noge propadaju u žutu blatnjavu smjesu. Doduše, ne do gležnjeva, ali dovoljno da se osjećamo neugodno hodati dalje tako prljavih cipela…
Sutradan (jučer) smo nazvali voditelja gradilišta, Franju Jaredića, rekao nam je:
- Uočili smo taj problem, i jutros riješili jer ranije, zbog tehničkih razloga i vremenskih uvjeta, nismo mogli. Sada je prolaz uređen, nasuli smo tucanik i nema nikakvih problema u svezi s tim.
- A ima li kakvih drugih problema, ide li sve po planu, jeste li zadovoljni dinamikom radova? - priupitali smo Jaredića, na što je on odgovorio:
- Gradilište je specifično jer se na njemu istovremeno izvode radovi i odvija promet motornim vozilima, a tu su i biciklisti i pješaci. Dobro se nosimo i s tim i s vremenskim uvjetima. Dinamika radova je u okviru planirane. Ipak naglašavam kako bi nam bilo lakše kad bi svi, osobito pješaci, ponašali se sukladno privremenoj regulaciji prometa - zaključio je Jaredić.
Danas, pak, primjećujemo i svježim fotografijama dokumentiramo - pješaci dobivaju privremene obilježene pješačke prijelaze, semafori su uklonjeni, postavljeni su znakovi o važnosti cesta (prednosti prolaska) pa vrijede pravila prometovanja uz poštivanje tih znakova.
NEKOLIKO PRIJEDLOGA - hoce li biti zabranjeno lijevo skretanje na izlazu iz kauflanda? Ipak je kruzni tok 100m desno - zasto busevima kad izlaze s kolodvora za Osijek nije zabranjeno skretanje lijevo i prolaz kroz mali pariz , vec put... Prikaži sveut prema jelasu i na brzu cestu - zasto je dozvoljeno skretanje lijevo iz široke u zajcevu ulicu , kad ima kruzni tok u vukovarskoj
Iako nije asvaltiran, ni dovršen, već se osjeti razlika u protočnosti prometa. Čini mi se da je promjer premali, da bi trebao biti barem 2 m veći u promjeru, ne kažem kao onaj u Podvinju, ali ipak veći da se... Prikaži svee poveća protočnost.
Bolje je da su ljudima koji izvode radove u ovoj završnoj fazi dozvolili da se promet potpuno zaustavi na tom dijelu. Ovako se stvaraju gužve a radovi teku sporije. Svi koji se bune oko gužvi vjerojatno nisu vidili gužve u... Prikaži sve velikim gradovima. Strpimo se malo i bit će gotovo i bolje rješeno nego je bilo do sada. Istina je da se prije zatvaranja prijelaza u Osječkoj ovaj kružni tok trebao napraviti. Ali sad je gotovo, netko nije baš razmišljao kako treba.
E da zasto oni iz cestara sto glume šefiće poslovodje ili sta su vec nemaju reflektirajuce prsluke ???
Slazem se sa je lose rijeseno privremeni prijelazi za pjesake bicikliste. A pogotovo za djecu :( A sto se tice same gradnje, pa nek se gradi nesti u sb :) nerazumijem tko je protiv toga ??