AP/SBplus
3955
Prikaza
5
Komentara
SLAVONSKI BROD - Koncem lipnja 2012. godine SBplus objavio je članak "Rotor jedan, a rješenja četir' pet..." u kojem smo pokušali prikazati tijek procesa - projektiranja, financiranja i izgradnje kružnog toka 'kod Halajka'.
Bezmalo, godinu dana kasnije, na današnji dan, 1. svibnja 2013., objavili smo članak 'Šest kružnih tokova u Svačićevoj ulici' u kojem smo, temeljem izjave nadležnog gradskog pročelnika, Damira Klaića, zaključili kako će njezino cjelovito rješenje, s kružnim tokovima i 'sjevernim trakom', očito, čekati puniju državnu blagajnu i veće društveno blagostanje, ili vjerodostojnije političare, kojima će lokalna zajednica bit važnija od partijskih oligarha.
- Točno je da 'Hrvatske ceste', kao vlasnici ceste u Svačićevoj ulici, trebaju izgraditi pet rotora: kod Halajka, Kolodvora, Gupčeve, Olivine i kod mosta u Zrinskoj ulici. Međutim, novca je sve manje u državnoj blagajni, a mi u Slavonskom Brodu, izgleda, sve dalje smo od prioriteta. Zbog toga, Grad već duže vrijeme razmišlja o privremenim rješenjima kako bismo, barem kod Halajka i u Gupčevoj ulici, povećali protočnost prometa i sigurnost u njemu, kazao je tada Klaić.
Tragom učestalih informacija o prometnim nesrećama na raskršću 'kod Halajka' (raskršće ulica Josipa Rimca, Hanibala Lucića, Petra Svačića), a potaknuti dezinformacijama nekih ovdašnjih medija o uzrocima ne rješavanja problema, odlučili smo donijeti cjelovitu informaciju o višegodišnjim porođajnim mukama kroz koje prolazi ova brodska prometna 'crna točka'.
Prvi koraci učinjeni prije deset godina
Budući da nitko ne želi govoriti o "mračnim" uzrocima ne izgradnje kružnog toka 'kod Halajka' - dok je cesta u Svačićevoj ulici bila u vlasništvu Županijske uprave za ceste - počinjemo s prvim koracima koji su napravljeni 2004. godine, tijekom izdavanja građevinske dozvole za izgradnju zapadne ulazne ceste, sa spojem na ulicu Petra Svačića. Investitor su bile Hrvatske ceste, a dozvolu je izdao Ured državne uprave sa sjedištem u Slavonskom Brodu. Po gotovosti radova, isti Ured, 2006. godine, izdao je i uporabnu dozvolu.
Nakon što je 'izdavanje građevinskih dozvola' država prepustila lokalnoj samoupravi, a potaknuti činjenicom da je raskršće 'kod Halajka' loše riješeno te uzrokuje prometnu nesigurnost i učestale nesreće, 2009. godine, Grad Slavonski Brod molio je Hrvatske ceste neka na tom mjestu naprave kružni tok te, s tim ciljem, izdao im je lokacijsku dozvolu (i) za rekonstrukciju tog raskršća.
Nakon godinu dana, dakle 2010., Hrvatske ceste podnijele su zahtjev za izmjenom i dopunom lokacijske dozvole iz 2009., no, ona nikad nije izdana zbog toga što projektant nije uskladio projekt s uvjetima MUP-a.
Anarhisti ne znaju lobirati
Budući da Slavonski Brod nije imao moćan lobi, koji bi Hrvatske ceste potaknuo na proces izgradnje sjevernog traka i kružnih tokova na Svačićevoj ulici, a imajući u vidu činjenicu da raskršće 'kod Halajka' traži hitno rješenje, gradonačelnik Mirko Duspara, sa suradnicima, odlučio je problem riješiti na trošak Grada te je, u tom cilju, 29. travnja 2012. Grad, sam sebi, izdao lokacijsku dozvolu za rekonstrukciju tog raskršća s izgradnjom kružnog toka.
Zahvaljujući političkoj anarhiji u Gradskom vijeću i, posljedično, preuzimanju vlasti od strane 'Nove većine', proces, ne samo na tom projektu, obustavljen je.
Nakon novih izbora i konsolidacije vlasti u Gradu, gradonačelnik Duspara privolio je Hrvatske ceste za nastavak radova na rekonstrukciji Svačićeve ulice i, u okviru tog projekta, izgradnju kružnog toka 'kod Halajka'.
Stojeći Hrvatskim cestama "danonoćno na raspolaganju" Grad im je 06. studenog 2013. izdao lokacijsku dozvolu za izgradnju kružnog toka, a sve po idejnom zahtjevu njihovog projektanta.
Po zahtjevu istog projektanta, 25. travnja 2014., Grad je "napisao izmjene i dopuna lokacijske dozvole za izgradnju kružnog toka (Povećan je vanjski promjer kružnog toka s 45 na 53 metra, a izlaz ulice B. Bušića riješen spojem na ulicu H. Lucića).
Iako su, kao vlasnici i investitori, zasad, odustali od izgradnje sjevernog traka, niti kružni tokovi ('kod Halajka' te na raskršću Svačićeve i Gupčeve) ne naziru se na vidiku, a za rotor Vukovarska-Svačićeva još nije napravljen niti prvi korak.
Nemoć jeste opravdanje, ali nije rješenje
Iako su nam iz Grada dostavili desetine dopisa, molbi, upita, požurnica i drugih administrativno-birokratskih čudesa, koje ja Gradska uprava upućivala na razne adrese, a najviše Hrvatskim cestama kao vlasniku ceste u Svačićevoj, ne mogu se pohvaliti kako su riješili jedan od gorućih brodskih prometnih problema.
Čak nisu, od tih istih Hrvatskih cesta, dobili dopuštenje za postavljanje privremenog kružnog toka 'kod Halajka' s obrazloženjem kako se to rješenje (u Istri, na primjer) nije pokazalo kao dobro, a "osim toga", tvrdili su im, "uskoro namjeravamo praviti prave rotore".
Tko preživi kružni tok 'kod Halajka' pričat će o tome, a SBplus će, dakako, priču prenijeti. Ako do tada preživi.
Ako ce pravit tamo kruzni tok za godinu-dvije il kad vec bude imam ja jedno bitno pitanje - TKO ĆE TO PLATIT ? zasto bi mi građani opet to od poreza i ostalih davanja morali platit ?? Nek plate iz... Prikaži sve svog đepa politicari, arhitekti i ostali koji se nisu mogli dogovorit !! Ako to nije posao ta uskok poskok dip dorh morh orh mup il kakve vec sve kratice imamo onda neznam za koga je
E, moj Stipe, zar nisi vidio na posljednjim izborima za dradonačelnika, kako je Chuck Noris izbubetao tu novu većinu, i opet će....a sada samo za tebe, pročitaj ovo: ... http://www.sbplus.hr/slavonski_brod/politika/komunalni_poslovi/treba_li_duspara_osvijetliti_mosta_na_savi.aspx#K1