/ 23
9608
Prikaza
30
Komentara
SLAVONSKI BROD – Brodski 'Pelješki most', kako je budući podvožnjak u Osječkoj ulici nazvao zamjenik Gradonačelnika Slavonskoga Broda Hrvoje Andrić, s PDV-om vrijedan više od 61 milijun kuna, mogao bi se početi graditi za otprilike tjedan dana. Naime, nakon što je Investitor Izvođača radova uveo u posao, građevinskom konzorciju na čelu s poduzećem Osijek-Koteks d.d. trebat će toliko vremena za organizaciju gradilišta, u što, pored ostaloga, spada i regulacija prometa, odnosno određivanje alternativnih pravaca na smjeru središte grada – istočni dio grada i obrnuto.
Zakonom je propisano i dobili smo potvrdu kako će uklonjeni građevinski materijal biti na samom mjestu recikliran i ponovo ugrađen, a kamo će s viškom zemlje nitko nam, od onih za koje računamo kako su nadležni, nije mogao dati informaciju.
Najvažnije u tehničkim rješenjima
O podvožnjaku se već skoro sve zna. Ipak, podsjećamo na ono što u uvodu nismo naveli: Investitor su Hrvatske ceste, projektant IGH d.d.,a nadzor će obavljati Centar za organizaciju građenja d.o.o. Službeni početak radova je sam čin uvođenja Izvođača u posao, odnosno 31, srpnja 2014. godine, a rok za dovršetak 19 mjeseci ili do 28. veljače 2016. godine.
Ukupna duljina denivelacije bit će 490 metara, a samo kolnik, dakle bez biciklističkih i pješačkih staza, bit će rampama spušten na otprilike 7,4 metra ispod kote gornjeg ruba tračnica. Natkriveni dio podvožnjaka ukupne je duljine 54,17 metara i iznad njegovog središnjeg dijela odvijat će se, kao i do sada, željeznički promet na tri kolosjeka. Paralelno sa željezničkom prugom, na obje strane, predviđene su cestovne prometnice.
Biciklisti i pješaci
Pješački i biciklistički promet ispod željezničke pruge osiguran je pothodnikom koji će biti izgrađen oko 45,5 metara zapadno od osi planiranoga podvožnjaka. Pothodnik će biti četiri metra širok i dug oko 15 metara ne računajući pristupna stubišta i rampe. Kota ovog pothodnika, na dijelu ispod željezničke pruge, bit će na 4,4 metra ispod kote gornjeg ruba tračnica. Pristup biciklista riješit će se rampama uz i niz koje se guraju bicikli, pristup pješaka stubama i pristup osobama sa smanjenom pokretljivošću bit će riješen ugradnjom kosoga dizala iznad stubišta.
Kao da Brođanima itko o važnosti podvožnjaka treba pričati!
Sve to, uz nazočnost ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša-Dončića, koji je svojim dolaskom simbolički ukopao prvu žlicu virtualnog građevinskog stroja, ministra poljoprivrede šumarstva i vodnoga gospodarstva Tihomira Jakovine, kod još uvijek 'osječke rampe,' prezentirao je član Uprave Hrvatskih cesta Nenad Maljković.
Osim navedenih, na svečanosti službenog uvođenja u radove nazočni su bili zamjenik Župana Brodsko-posavske županije Davor Vlaović, zamjenik Gradonačelnika Slavonskoga Broda Hrvoje Andrić, predsjednik Gradskog vijeća Grada Slavonskoga Broda Davor Gruber, brojni županijski i gradski vijećnici, predstavnici Ureda državne uprave u Brodsko-posavskoj županiji kao i brojni drugi gosti i uzvanici te manji broj znatiželjnih građana.
Ministar Hajdaš-Dončić govorio je o značaju ovog projekta (kao da to Brođanima, i drugima koji godinama prolazeći Osječkom prema ili iz središta grada, gube vrijeme i živce, itko treba pričati!) ali i o drugim važnim infrastrukturnim investicijama u Hrvatskoj, Brodsko-posavskoj županiji i gradu Slavonskom Brodu (novogradiška 'južna obilaznica', kružni tok Gupčeva – Svačićeva i križanje 'kod Halajka' u Slavonskom Brodu…).
SBplus je posebno zanimalo - hoće li se u sklopu projekta podvožnjaka u Osječkoj ulici, ili nadovezivanjem na nj, i kada, riješiti pitanje kružnog toka na izlazu iz Naselja Andrija Hebrang kod postojećeg mosta na kanalu Glogovica. O tome nam je ministar Jakovina rekao:
- Suradnja između Hrvatskih voda i Hrvatskih cesta na svim zajedničkim projektima je odlična, bez obzira tko je nositelj. Rješenje tog dijela prometa izgradnjom rotora je predviđeno i ići će se u tom pravcu no o detaljima se još razmišlja, ali svakako će se raditi.
Vozila joj doslovno ulijetala u spavaću sobu
Općem stavu Brođana o važnosti podvožnjaka u Osječkoj ulici, vlastitom pričom i vlastitim negativnim iskustvima, pridružila se Ljerka Perc:
- Još od potresa 1964. godine govori se ili o nadvožnjaku, ili o podvožnjaku. Nisam vjerovala kako ću to za svojega života vidjeti i sad sam najsretnija na svijetu. Meni je u spavaću sobu doslovno bio uletio auto, kažu sa 145 na sat, i da nije bilo jednog velikog bora ispred, koji ga je usporio, mogla sam poginuti u krevetu. Nakon tri mjeseca drugi auto mi je uletio u dvorište i još bezbroj puta se zaustavio na ogradi koju sam poslije uvijek morala krpati – uzbuđenim glasom rekla je Ljerka i zaključila – Znači, moj motiv za radost je jasan!
S druge strane rampe posve drugačija priča
S druge strane rampe, sasvim druga priča. U dvorištu više osoba, potištenih pa i ljutitih izgleda lica. Kordići. Nasljednici jedine kuće koja je, zbog gradnje podvožnjaka predviđena za rušenje. Pozdravljamo ih i pitamo: „O čemu se radi? Čini se da vas podvožnjak ne veseli!?" Gospođa Jela Kordić, jedna od osoba u dvorištu iza drvene tarabe, nakon početne neodlučnosti za razgovor, kaže:
- Tako su to 'dobro' riješili, da će ovo srušiti samo kad nas iznesu s nogama naprijed. Ja ne znam što su imovinsko-pravni odnosi, ali znam da sam ja jedan od nasljednika, da me nikada nitko ništa nije pitao, da jednu kunu nisam dobila, i to je sve što ja znam. Ali ne boli to što ni kunu nisam dobila, već boli, čovječe, što me nitko ništa nije pitao… Pitao!
Uključuje se jedan od ostalih nasljednika, pokazuje dokumente i kaže:
- Upravnim postupkom za Ministarstvo je stvar okončana. Za nas nije. Putem odvjetnika tražili smo obnovu postupka, ali smo odbijeni. Žalili smo se i od 9. siječnja nema odgovora na žalbu. I Pučki pravobranitelj je mišljenja da smo oštećeni…. Mi odavde ne idemo dok se stvar ne riješi na zadovoljavajući način.
Sudeći po raspoloženju, i onome što su Kordići iznijeli, o gradnji ovog podvožnjaka još će se čuti.
U audio prilogu: Izjave ministra Hajdaš Dončića i ministra Jakovine (.mp3, trajanje 4'40'').
Ma daj Petre, budi nekada bar malo realan. A da zamolimo Kan ili Berlin da nam prepuste filmski festival na jednu godinu? Pa u kinematografiji smo zasigurno jači nego u kulturi. Ili da nam prepuste sljedeće OI? Po čemu se... Prikaži sve to Brod može mjeriti i natjecati sa Zadrom, a ni ti ne spominješ nekakvo ozbiljno natjecanje s Rijekom. Toliko poznaješ kulturnu scenu da je i tebi jasno kako se radi o velikoj disproporciji, zar ne? Megalomansko razmišljanje nam neće pomoći. Ono upravo i je najveći problem. Treba se staviti u prave okvire i napraviti najviše s onim što se ima. Brod je kasaba. Oskudjevamo u svemu, a najviše u sposobnim i pametnim ljudima i to se svakodnevno vidi tj. ne vidi u nacionalnim medijima. Koliko se često spominju likovi iz 5,6 ili 7 grada u Hrvatskoj? Jako rijetko i uglavnom po zlu (Jakovina), ćosićeva brodska posavina u svezi Gunje i slični kriminalci.
Tučemo se oko 8 milijuna eura... A Grad ne kandidira ono gdje može dobiti 80 milijuna. S tako uloženim novcem mogao je nastaviti i dobiti još 80 nakon toga! Hrvatska će sgurno dobiti europsku prijestolnicu kulture 2020. Ako mogu krenuti... Prikaži sve po taj naslov Rijeka i Zadar, zašto ne može Brod? http://www.vecernji.hr/dalmacija/zadar-se-kandidira-za-europsku-prijestolnicu-kulture-2020godine-953374 ... A možda i znamo zašto.
@makno-prkno Što točno od navedenog je popovanje, a što je neistina? Raspravljao sam o širini Osječke ulice i izvedbi podvožnjaka u odnosu na podvožnjak u Malom Parizu. Budući da sam te natakario "ko čiča pečenje", počeo si bulazniti o pravednijem... Prikaži sve uređenju svijeta, globalnom zatopljenju i drugim sranjima. Odakle si samo izvukao Dusparu? Kakve veze on ima s podvožnjakom, a osobito u kakvoj sam ja vezi s njim? Tvoj pogled na problem je stvarno sužen, jer si zatvoren u svom svijetu. Rođo je samo uzrečica, među šupčinama rođaka nemam.
E moj Rođo, da bi došao do kvalitetnog rješenja koje ne bode u oči, moraš imati koherentnu viziju razvoja grada i njegova urbanističkog uređenja. Rješavanjem svakog problema kao izdvojenog otoka, koji kao da nema nikakve veze sa svim ostalim problemima... Prikaži sve u gradu, ne uvodiš red, već činiš kaos. Što bi s nekada zanimljivom i logičnom idejom (a posebno u svijetlu preseravanja s nenadjebivim projektom Luke Brod) o „izdvajanju“ teretnog i brzog prometa ka istočnom poprečnom cestom ka Bjelišu? Ne bi time nestao problem podvožnjaka, odnosno rampe u Osječkoj, ali bi se redefinirali neki prioriteti. Ovako Osječku „guramo“ u glavnu žilu kucavicu istočnog dijela grada, a nisam siguran da će ona to svojim kapacitetima uspjeti opravdati. Smanji malo svoje popovanje s visoka kao da sve znaš i sve razumiješ, a mlatiš uglavnom bez veze iz prkna dragog nam gradonačelnika. Znači Rođo, kada gledaš usko, iz šupka, onda rješenja nema puno. Kad ljudi imaju malo više širine, onda su i rješenja brojna. Cijeli se novi svijet otvara pred očima, Rođo.
Htio sam "mudrim" ljudima dati objašnjenje zašto ne mogu biciklistička i pješačka staza pored ceste, ali scipion je sve objasnio. Ne ima širine, jahrani! Međuti, bedakovići idu dalje. Kako ne možete razumjeti da kod podvožnjaka u Malom Parizu (Gupčeva-Kumičićeva) NIJE... Prikaži sveJE TREBALO izvoditi paralelne ceste za lokalne zgrade, niti BILO ŠTO srušiti. Sjeverno od pruge (na zapadnoj strani ceste) zatvoren je prilaz zgradama HŽ-ZOKIL, ali otvoren im je prilaz iz sadašnje Budakove ulice. Isto tako je i sa stambenom zgradom pored Kuglane, koja ima prilaz iz Budakove. Kuglana i bivši disco Monaco, imaju prilaz iz Martićeve ulice. Južno od pruge, s obje strane ceste bila je ledina nastala iseljavanjem Slavonije DI. Dakle, nikom nije smetalo i NIŠTA NIJE BILO ZA RUŠITI. Kad bi se u Osječkoj išlo u otkup kuća, to bi bilo najmanje 60 kuća i po vrlo pristojnoj cijeni isto toliko milijuna. Taman koliko košta podvožnjak. Gdje mudraci vide ostatak za podvožnjak, ostaje tajna vjere. Naročito zato što navijaju da razni špekulanti imaju pravo tražiti za svog psa 10. 000 EUR. Treba ih isplatiti s 2 kokoši. Svaka po 5.000 EUR. Živio rođo.