Iako se o povlačenju OBI-ja i Baumaxa priča
već neko vrijeme, iz samih tvrtki nisu željeli izlaziti s nikakvim
detaljima po tom pitanju. Neslužbeno se doznaje da specijalizirani
odjeli u OBI-ju ne rade nikakve dugoročne planove za ovu godinu jer su
informirani da će tijekom godine zatovoriti svoja vrata.Iako su
svojedobno postojali veliki planovi za njhovu ekspanziju u Hrvatskoj,
taj lanac je sada spao samo na svoju trgovinu u Slavonskom Brodu jer su
krajem prošle godine zatvoreni njihovi prodajni centri u Varaždinu i
Sisku, piše Poslovni dnevnik.
Drago Munjiza, vlasnik konzultantske tvrtke Jakov Viktor i jedan od najvećih hrvatskih stručanjaka za sektor trgovine, procjenjuje da će zasigurno doći do brze konsolidacije domaćeg tržišta.
- Sektor trgovine koji obuhvaća segment tehničke robe i opereme za kućanstvo i vrt "uradi sam" je u aktulanoj ekonomskoj krizi bio među najpogođenijima na tržištu - odmah do automobilske industrije. Prosječno je ovaj sektor trgovine bilježio pad 10 do 20 posto godišnje što se moralo odraziti na tvrtke koje se time bave. S obzirom na zasićenost domaćeg tržišta, jasno je da ne mogu svi opstati u takvim uvjetima. Dodatno mi je zanimljiv slučaj Bricostora koji je u Hrvatsku došao, uslijed krize, s kapacitetima kao da je došao u Moskvu, a ne na neko relativno malo i devastirano tržište, kaže Munjiza.
Dodaje da je vjerojatno postignut dogovor između velikih igrača na razini čitave regije - Bauhaus, Baumax, OBI i Birocostore jednostavno su se dogovorili o podjeli teritorija. To bi konkretno trebalo značiti da bi se, prema najavama, Baumax i OBI, uz već otišli Bricostore, povukli iz Hrvatske, a zauzvrat bi ti lanci dobili dodatne kapacitete i tržište u nekim drugim zemljama. Konkretno, Baumax ima gotovo 160 trgovina u srednjoj Europi, a najviše u matičnoj Austriji. OBI pak raspolaže s 575 trgovačkih centara diljem središnje i istočne Europe. Odlazak njemačkog i austrijskog trgovačkog centra iz naše zemlje mogao bi biti voda na mlin Pevecu. Munjiza kaže da se radi o jakom brendu na hrvatskom tržištu koji je sticajem okolnosti uspio preživjeti stečaj i gotovo se potpuno oporavio.- Mislim da bivši vlasnik nije ni svjestan kako je snažan brend ostavio u nasljeđe. To je lanac koji je našao svoj poslovni model u nižem cjenovnom razredu s kojim je potpuno pogodio ukus prosječnog hrvatskog kupca. Ljudi mu vjeruju i kupuju u Pevecu, naglašava Munjiza.
Potencijalnu opasnost za Pevec mogla bi predstavlljati činjenica da i
dalje postoje jako veliki gubici iz prethodnog razdoblja koje bi najveći
dužnici mogli prije ili poslije naplatiti. Ti vlasnici, dobavljači,
banke i država sada sjede u Nadzornom odboru. Da nova garnitura u
Pevecu, predvođena Darkom Šketom, ozbiljno planira iskoristiti
novonastalu situaciju na tržištu, pokazuje i činjenica da je u zadnje
vrijeme u tu tvrtku došlo nekoliko vrhunskih stručnjaka za marketing i
upravljanje kvalitetom iz Metroa i Konzuma koji će zasigurno Pevecovo
poslovanje i konkurentnost podići na višu razinu.
OBI je u Hrvatsku došao 2007. godine te otvorio svoje prodajne centre u Slavonskom Brodu, Sisku i Varaždinu s ukupno 190 zaposlenih. Još 2012. su iz te tvrtke najavljivali da u naredne četiri godine imaju plan proširiti se na čitavu zemlju. Prvih godina je OBI u našoj zemlji imao prihod na razini od 90 milijuna kuna, a 2012. je došlo do ekspanizije i realizacije od 165,9 milijuna prihoda te 28,2 milijuna kuna dobiti. Globalno OBI posluje u 13 zemalja Europe u kojima zapošljava više od 43 tisuće ljudi, a u 2012. je imao ukupni prihod od 6,9 milijardi eura.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -