ZANIMLJIVU i edukativnu večer, već deveti put za redom, omogućio je prof. Tihomir Katušić u Muzeju Brodskog Posavlja. Prisutnima se najprije obratio ravnatelj muzeja profesor Hrvoje Špicer a potom je i Lucija Katušić na gitari prigodno izvela Serenadu nepoznatog španjolskog autora.
Uoči Međunarodnog dana muzeja (18. svibnja) ovaj profesor poveo je posjetitelje u još jednu šetnju europskim muzejima i to ni više ni manje nego u Teatro-Museo Dali koji se nalazi u Figueresu gradiću nadomak Barcelone, a koji je rodno mjesto slavnoga Salvadora Dalia. Je li ova večer bila pun pogodak dokazao je velik broj zainteresiranih posjetitelja od kojih su neki čak stajali. Od početka do kraja gosti su vrlo pažljivo pratili sve što je bilo vidljivo na prezentaciji, slušali prikovani za stolce sve ono što je profesor Katušić govorio, objašnjavao i na što je posebno ukazivao.
Dakle, ovo predavanje je u sebi imalo cilj pojasniti sve one veze umjetnika, njegovog svijeta i stvarnosti u kojoj se on nalazio, povijesne prilike, ali isto tako i političke kao što je koketiranje s Francom. Međutim, impozantno zdanje, sam muzej koji treba ostaviti bez daha svoje posjetitelje, mogao je ostati u sjećanju zbog vrlo preciznog uvoda u predavanje kao i objašnjena: jaja su simbol početka i rađanja, a kruhovi su tipični u toj oblasti ali i Dalijeva opsesija, prekrasna kupola je Piñerov rad. Na jednom od slajdova mogli smo vidjeti i crkvu sv. Petra koja je isto tako važna i lijepa građevina koju je spomenuo kao i utvrdu Sant Ferran.
Sva djela su zaista drugačija, neobična i to zato jer je nadrealizam drugačiji pogled i neizostavno je vezan za Freuda i njegov utjecaj. Analiza ovih djela nije jednostavna. Zanimljivo je bilo vidjeti Dalijev portret Beethovena, “Košaru kruha” - slike koje imaju priču ili komičnu ili onu tešku koja referirajući se na stvarnost čovjeka tjera na samopropitivanje, na razmišljanje, na povezivanje (kruh kao personifikacija). Mogli smo vidjeti i autoportret, drugačiji i vrlo karakteristično interpretacijski izazovan isto kao Napoleonov nos transformiran u trudnu ženu, šeće svoju melankoličnu sjenu među originalnim ruševinama, Portret Pabla Picassa. Imali smo priliku čuti kako je došlo do referiranja na poznate umjetnike te kako su djela suvremenika ali i El Greco završili u ovom zanimljivom muzeju. Zapravo, teško je sve zabilježiti i zapamtiti s ovog korisnog predavanja. Nismo ni svjesni s koliko znanja pojedinci raspolažu a nismo ni svjesni bogatstva svijeta u kojem živimo.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -