/ 9
1542
Prikaza
1
Komentar
OSIJEK - U četvrtak, 4. svibnja u 20 sati, na Trgu Ante Starčevića u Osijeku pojavila se neobična formacija lasera postavljena oko osječke fontane. Riječ je o umjetničkoj i prostornoj instalaciji po imenu „Medijski prostor“, a koja je ujedno i projekt Vinka Vidmara, asistenta na osječkoj Akademiji za umjetnost i kulturu i studenata 1. godine preddiplomskog studija Dizajna za kazalište, film i televiziju.
Koncept projekta razvijen je 2019. godine kada je Vidmar po prvi put koristio laser kao medij na temu pandemije COVID-19 za izložbu „Žarište”, a cilj je prostorne instalacije skrenuti pažnju promatrača da kritički pristupa svakoj primljenoj informaciji iz medija.
- Laser nosi metaforičku konotaciju informacije koja je, baš kao i laser, nevidljiva i neosjetna sve dok ne dođe do promatrača. Provocirajući promatračevo oko, laser ga nastoji osvijestiti o činjenici da iako zna koliko je zraka štetna, ne može joj se oduprijeti ukoliko se ne izmakne. Danas u medijima kolaju svakakve informacije, a ako filter uopće i postoji, često je pod utjecajem politike i manipulacije. - naglasio je Vidmar.
Projekt je organiziran u sklopu Dana medijske pismenosti od 2. do 5. svibnja kojima je glavni cilj podizanje svijesti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima te poticanje medijskog obrazovanja.
- Ljudi su sve manje svjesni istinitosti i relevantnosti informacija stoga ni ne provjeravaju točnost informacija, posebice zbog utjecaja žutog tiska u proteklih 10 godina. On uporno prlja društvo, a neprestano ga konzumiramo uz jutarnju kavu i radi zabave, što je ironično jer je zapravo strana, tuđa zabava koja se nas uopće ne tiče. - objasnio je Vidmar.
Organizatori programa su Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku te Odsjek za kulturu, medije i menadžment, Odsjek za vizualnu i medijsku umjetnost i Odsjek za kreativne tehnologije uz suradnike kao što su Agencija za elektroničke medije i portal medijskapismenost.hr.