SBplus svaki dan, do izborne šutnje (7. studenog 2015.), predstavit će jednu od 13 izbornih lista i njihove programe za parlamentarne izbore 2015. godine u V. izbornoj jedinici. Programe donosimo bez komentara.
Lista br. 13: Kandidatkinje i kandidati stranke Živi zid za V. izbornu jedinicu (imena kandidata iz BPŽ su naglašena).
DAMIR TRNAČIĆ, rođ. 30.10.1981., PLETERNICA
KRISTINA HELD, rođ. 11.01.1982., SLAVONSKI BROD
IVAN ČAVLOVIĆ, rođ. 09.04.1991., VINKOVCI
IVAN BANDIĆ, rođ. 26.10.1981., VUKOVAR
NIKOLINA DUBIEL, rođ. 27.07.1987., NOVA GRADIŠKA
PAVAO JOSIĆ, rođ. 25.04.1966., VUKOVAR
ANA HRUŠKA, 61972845069, rođ. 06.06.1995., KAPTOL
DOMAGOJ CVITKOVIĆ,rođ. 12.09.1985., VOĐINCI
MARIJANA TORDINAC, rođ. 22.12.1988., VINKOVCI
DAMIR JANEŠ, rođ. 05.12.1965., POŽEGA
HELENA ŠIMETIĆ, rođ. 29.06.1993., KAPTOL
DALIBOR KUJUNDŽIĆ, rođ. 29.06.1997., VUKOVAR
VANDA JOSIĆ, rođ. 18.02.1960., POREČ
ALEN KOSOVAC, rođ. 17.07.1989., PLETERNICA
Ukidanje valutne klauzule
Prema Ustavu RH naš je
suverenitet, pa tako i onaj monetarni – nedjeljiv. Ideja 'valutne klauzule' suluda je sama po sebi. Ako je službena
valuta u Hrvatskoj kuna i ako su plaće u kunama, postavlja se pitanje kako
krediti mogu biti vezani uz strane valute.
Kamo
vodi valutna klauzula najbolje pokazuju stvarni primjeri građana koji su dizali
kredite s valutnom klauzulom i trenutno se nalaze u dužničkom ropstvu i
neotplativim dugovima.
Umjesto
da Vlada ukine valutnu klauzulu na kredite, ona ju pod svaku cijenu želi
zadržati. Kao i
uvijek, politička elita se ne bavi uzrokom problema (valutnom klauzulom), nego
pokušava kojekakvim kozmetičkim mjerama ublažiti pritisak bankarske mafije na
naš narod. Samim time jasno je i kome ta ista vlada služi – stranim
financijskim institucijama ili svom vlastitom narodu koji ju je izabrao.
HDZ i
SDP protive se ukidanju valutne klauzule i na strani su banaka. Živi zid jedina
je politička opcija koja se zalaže za ukidanje valutne klauzule na kredite i
pretvaranje svih kredita u kunske po tečaju na dan uzimanja.
Ukidanje RTV pretplate
Predajom ovršnih postupaka u ruke Marijana Hanžekovića, tisuće
pretplatnika HRT-a izgubilo je svaku nadu u poštenje trenutnog sustava naplate
TV pretplate.
Napomene
radi, HRT godišnje pošalje 100.000 ovrha (274 ovrhe dnevno), što je izvan svake
pameti.
Tim više što se za neplaćenu pretplatu naplaćuje deset puta veći trošak ovršnog
postupka. Da bi se
tome stalo na kraj, nužno je racionalizirati poslovanje HRT-a kroz proces
smanjenja prekobrojnih (politički podobnih) kadrova, te uvesti izravno
financiranje javne televizije od strane državnog proračuna.
Napomene
radi, HRT trenutno od RTV pretplate ubire 1,18 milijardi kuna. Ukidanjem TV
pretplate i izravnom dotacijom od 500 milijuna kuna godišnje iz državnog
proračuna, profitirali bi svi osim Hanžekovića i uhljebljenih kadrova na HRT-u.
Racionalizacijom
poslovanja i prebacivanjem financiranja HRT-a izravno na državu, ne bi više
bilo potrebe za utjerivanjem pretplate, TV inkasatorima koji nam kucaju na
vrata, straha od ovrha, rasteretili bi se sudovi, FINA i živci građana.
Drugim
riječima, radi se o društveno korisnom činu od kojeg bi profitirali (skoro)
svi. Iz tog razloga naša stranka zalaže se za ukidanje RTV pretplate.
Povećanje minimalne plaće na 3500 kn netto
Život u Hrvatskoj iz
godine u godinu je sve skuplji, pritom sveopći rast cijena ne prati rast plaća
što je mnoge građane gurnulo u borbu za golo preživljavanje usprkos tome što
imaju posao.
Trenutno je minimalna neto plaća dozvoljena zakonom samo 2423 kn
za 8-satno radno vrijeme. Tražimo da se već postojeći Zakon o minimalnoj plaći
izmjeni na način da se minimalna neto plaća poveća na 3500 kn.
Ukidanje zakona o fiskalizaciji
SDP-ovim uvođenjem Zakona o fiskalizaciji mali poslovni
subjekti koji posluju s gotovinom dobili su dodatni trošak, a prihodi
države su smanjeni. Fiskalizacija
je nepotrebna mjera jer se porezni nadzor lako može napraviti na način da
porezni inspektor vidi da li mu prodavatelj robe ili usluge izdaje račun,
i ako ga izda, naknadno u poreznom nadzoru može vidjeti da li je račun ostao
zabilježen ili je storniran.
Ono što
je najzanimljivije u cijeloj priči jest to da je navedeni zakon postao sinonim
za kažnjavanje malih ljudi kojima su zbog mizernih iznosa viška u kasi bili
zatvarani poslovni objekti. Ponekad se radilo o 10 kuna.
Teza
ministarstva financija da treba uvesti veći porezni nadzor je besmislena, osnovni uzrok slabe naplate
PDV-a leži u tome što su oni koji najviše zarađuju izuzeti od plaćanja PDV-a. Konkretno,
banke koje zarađuju izdavanjem kredita ne moraju na tako stećenu zaradu plaćati
PDV jer je novac koji zarade na kamati oslobođen poreza.
Također,
ministarstvo financija nikada nije dalo razuman odgovor zašto su banke izuzete
iz Zakona o fiskalizaciji kada one najviše posluju s novcem. Ciljajući poreznom presijom
najslabije društvene skupine, a izuzimajući iz Zakona o fiskalizaciji banke,
država potkrada samu sebe. Ako vi plaćanjem rate od 2000 kn kredita,
vratite 1000 kn glavnice i 1000 kn kamate, zašto banka ne bi trebala platiti
25% PDV-a na "dodanu vrijednost”, odnosno 1000 kn koje je zaradila na kamati,
te pritom izdati (fiskalni) račun?
Objašnjenje
porezne uprave jest da bi to poskupilo trošak kredita, međutim, naplatom poreza
na svaku drugu vrstu djelatnosti također se povisuje cijena proizvoda ili
usluge za krajnje korisnike, drugim riječima, banke u Hrvatskoj žive u poreznom
raju.
Dok se sve ostale poslovne
subjekte tlači visokim porezima i drakonski kažnjava za minimalne
viškove u kasi, banke koje posluju isključivo s novcem i najviše zarađuju,
izuzete su od plaćanja PDV-a i fiskalizacije!
Upravo
iz tog razloga zalažemo se za ukidanje fiskalizacije za sva poduzeća i obrte,
te uvođenje (stranih) banaka u sustav PDV-a. Ta mjera više bi doprinijela
punjenju proračuna od fiskalizacije jer banke ostvaruju najviše dodane
vrijednosti, ne proizvodeći pritom apsolutno ništa.
Otpis poreznog duga
Svima nam je jasno da je monetarno – ekonomska politika koju su
vodile političke elite bila dugoročno neodrživa. Zašto? Zato što su u njihovom monetarnom modelu, u kojem je centralna
banka mjenjačnica, a novac ulazi u opticaj samo kao dug, obveze/dugovi rasli
puno brže od novčane mase (4-5 puta).
Drugim riječima, čak i da su svi bili pošteni i htjeli uredno
plaćati svoje obveze, to nisu mogli jer su u njihovom propalom ekonomskom
modelu rashodi rasli puno brže od prihoda (priljeva novčane mase).
Jedini način
na koji su obrtnici, njihove obitelji (zaposlenici), ali i mnoge tvrtke mogli
preživjeti iz mjeseca u mjesec u takvom modelu bio je da prestanu plaćati
svoje obveze državi i
na taj način zaštite svoj posao (jedini izvor prihoda) od propasti, a obitelji
od ekonomskog uništenja.Tako je došlo do gomilanja
duga po osnovi poreza i
doprinosa, duga koji će uskoro činiti pola od ukupne nelikvidnosti (dospjelih,
a ne plaćenih obveza pravnih subjekata), a koja trenutno iznosi 42 milijarde
kuna i raste svaki mjesec za milijardu.
Lihvarske kamate porezne uprave te
neotplativi dugovi postali su tako omča oko vrata za 25.600 blokiranih obrtnika
i 82 000 poduzeća. Međutim, sada dolazi ono najstrašnije: mnogi od obrtnika nisu bili
svjesni toga da će za nepodmirene obveze prema državi prije ili poslije morati
odgovarati ne samo imovinom svog obrta, nego i svojom privatnom
imovinom. Tako su
se zaredale blokade i ovrhe nad njihovim privatnim računima i imovinom.
Svima je jasno da dug državi po osnovi poreza i doprinosa nije
moguće vratiti bez stravičnih posljedica po prezadužene obrtnike i tvrtke. Da
sustav vodi sve u propast, jasno je iz činjenice da je broj obrta pao s 200.000
na 85.000 u zadnje 4 godine.
Zabrana isključenja vode i struje
Pravo na pitku vodu i električnu energiju elementarno je ljudsko
pravo i nikome ne bi trebalo biti uskraćeno. Smatramo da je velik broj
isključenih kućanstava rezultat prevelikih cijena struje i vode, s jedne strane
i preniskih primanja građana, s druge strane.Taj
problem ne može se i ne smije rješavati "suhim pipama” i zamračenim domovima.
Upravo iz tog razloga naša stranka kao jednu od osnovnih točaka našeg programa
predviđa zabranu tih, za građane, okrutnih mjera.Upravo s
ciljem da ukažemo na taj problem kao politički, a ne osobni, jer radi o
velikom, a ne malom broju pogođenih kućanstava, snimali smo akcije ukapčanja
struje i vode građanima.
Zabrana ovrhe nad jedinom nekretninom
Podatak o broju ovrha nad nekretninama šokantan je. Prema
podacima HGK je 2006. g. bilo ovršeno samo 319 nekretnina, a 2013. pomalo
nevjerojatnih 6773 nekretnina.
Ako se
broj ovršenih nekretnina podjeli s brojem dana u godini, 2006. godine je bilo
ovršeno 0,87 nekretnina dnevno (manje od jedne), a 2013. čak 18,5 nekretnina
dnevno. To znači da je broj ovršenih nekretnina u navedenom razdoblju porastao
21 put!
Iz tog
razloga tražimo trenutno zaustavljanje svih deložacija koje su posljedica
nemogućnosti vraćanja duga odnosno podmirenja obveza. Pritom ne mislimo na
imovinske sporove među srodnicima, kojih je uvijek bilo i uvijek će biti, već
na deložacije do kojih dolazi zbog nemogućnosti vraćanja kredita, plaćanja
režija i sl.
Također, tražimo da se obustave sve deložacije u kojima su
ovrhovoditelji država, gradovi, općine ili javna poduzeća ukoliko se žrtvama
deložacija ne osigura adekvatan zamjenski smještaj.
Fakultativno cijepljenje
Protivimo se državnoj represiji protiv
roditelja koji odbijaju cjepiti vlastitu djecu. Zbog mnogobrojnih slučajeva
teških nuspojava izazvanih cjepljenjem (poput paralize, autoimunih bolesti ili
autizma) sve više roditelja odbija imunizaciju vlastite djece.
Ako uzmemo u
obzir činjenicu da su proizvođači cjepiva velike farmaceutske kompanije koje
imaju veliki utjecaj pri donošenju zakona u području zdravstva, smatramo da je
sumnja u korist imunizacije opravdana.
Zapanjujuća je činjenica da se proizvođač cjepiva
odriče odgovornosti za sve moguće posljedice cjepiva. Također, važno je
napomenuti da cijepljenje nije svugdje obavezno, pa tako imamo europske zemlje
u kojima cijepljenje nije obavezno: Njemačka, Nizozemska, Luksemburg, Velika
Britanija, Danska, Irska, Grčka, Španjolska, Portugal, Austrija, Finska,
Švedska, Norveška, Cipar, Estonija, Latvija, Litva, Švicarska
A europske
zemlje u kojima je cijepljenje obavezno su: Srbija, Makedonija, BiH, Crna Gora,
Hrvatska, Slovenija, Češka, Slovačka, Mađarska, Poljska, Rumunjska.
U zemljama
od Slovenije, pa „naniže” prijeti se neupisivanjem u školu, kaznama i
oduzimanjem djece zbog necijepljenje (što je zakonski neosnovano), dok ljude u
zapadnoj Europi nitko ne prisiljava na to, iako se cjepiva veoma agresivno
promiču.
Prisilno cijepljenje protivno je našem
uvjerenju da svaki pojedinac ima pravo odlučivati o sebi i svojem zdravlju.
Članak 6. Zakona o zaštiti prava pacijenata kaže da svaki pacijent ima pravo
odbiti pojedini dijagnostički ili terapijski postupak. Tražimo da se to pravo
proširi i na obvezno cijepljenje, odnosno da cijepljenje postane dobrovoljno.
Društveni stanovi
Pravedna raspodjela bogatstva
preduvjet je izlaska iz krize. Država ne smije biti talac krupnog kapitala, već
mora služiti narodu, a ne bankama.
Više od
10 000 nekretnina u vlasništvu banaka zjapi prazno, dok istodobno raste broj
beskućnika. Mi se zalažemo za pravedniju raspodjelu kapitala i tražimo da
država oduzme te nekretnine bankama i preda ih u posjed obiteljima koje žive u
neadekvatnim stambenim uvjetima ili bivaju deložirane iz privatnih nekretnina
jer nemaju od čega plaćati podstanarstvo.
Također,
tražimo da se stanarima u državnim kućama i stanovima koji imaju ugovor o najmu
da stanarsko pravo kako bi oni i njihovi nasljednici mogli korititi iste uz
minimalnu naknadu. Drugim
riječima, da se ponovno uvede institut stanarskog prava koje bi bilo nasljedno.
Revizija pretvorbe i privatizacije
Pretvorba kao proces pripreme za
privatizaciju društvene imovine provodila se u doba „ratnoga stanja" u kojem se
nalazila RH. Bez obzira što ratno stanje nije objavljeno, RH je morala svoje
ponašanje uskladiti sa Ženevskim ratnim konvencijama i njenim protokolima kao i
konvencijama i međunarodnim standardima koje je RH naslijedila kroz akcesiju i
disoluciju od države prednice Jugoslavije.Pretvorba se provodila kroz Zakon o
pretvorbi društvenih poduzeća (Narodne novine br. 19/91).
Kroz proces pretvorbe trebalo je
utvrditi vrijednost svakog pretvaranog društvenog poduzeća kako bi se ustanovio
temeljni kapital svakog poduzeća. Ta vrijednost bi bila podijeljena na dionice
koje je trebalo postupkom predviđenim zakonom o pretvorbi ponuditi svima onima
koji su stvarali vrijednost tog poduzeća iz Članka 5 zakona.
Prijepor koji je zakon o pretvorbi imao
u Članku 1 je de facto osnova za poništenje pretvorbe kao procesa jer su u
Članku 1. stavka 3, izuzete od pretvorbe banke, financijske
institucije i osiguravajuća društva.
Banke u RH su osnovane od strane
društvenih poduzeća Člankom 39. Ustava RH i Zakonom o bankama iz 1975. godine,
te je time definirano njihovo postojanje kao vlasništvo pravnih osoba osnivača
tih banaka. Neunošenjem vrijednosti banaka u temeljne kapitale pretvaranih
društvenih poduzeća (njihovih vlasnika) je pretvorbu kao proces delegitimiralo!
Kako proces pretvorbe od samog početka nije bio legitiman, sve daljnje faze tog
procesa su postale nelegitimne. Pravno gledano, u procesu
pretvorbe je učinjeno ili namjerno propušteno desetak nezakonito provedenih
faza koje potvrđuju da je poništenje pretvorbe, kao preduvjeta za
privatizaciju, de iure utvrđeno!
Proces privatizacije, na temelju
nezakonite pretvorbe sam po sebi je ništavan jer nije odražavao strukturu
utvrđenoga društvenoga kapitala poduzeća ni po jednom osnovu. Bankarski sustav,
umjesto da je postao sastavni dio pretvorene društvene imovine, je opljačkan od
strane menađmenta banaka koji su postali vlasnici banaka!
Takav bankarski sustav je omogućio kroz
proces „privatizacije" stvaranje ratnih profitera koji su postali vlasnici
društvene imovine i koji su opljačkali građane Hrvatske! Čitav ovaj proces pretvorbe i
privatizacije je doveo u inferioran položaj građane RH koji nisu mogli
zakonskim putem i putem institucija sustava zaštititi svoje pretvarano
vlasništvo te su time ostvarena bića kaznenoga dijela ratnog zločina pljačke
civilnoga stanovništva prema VI. i VII. Nirnberškom principu, vezano na IV.
Ženevsku ratnu konvenciju sa njena tri Protokola!
Proces pretvorbe i privatizacije mora se
poništiti, zastare nema, Ustav RH u svojim
izmjenama Članka 31 je to jasno rekao. "Ne zastarijevaju kaznena djela ratnog
profiterstva, kao ni kaznena djela iz procesa pretvorbe i privatizacije,
počinjena u vrijeme Domovinskog rata i mirne reintegracije, ratnog stanja i
neposredne ugroženosti neovisnosti i teritorijalne cjelovitosti države,
propisana zakonom, ili ona koja ne zastarijevaju prema međunarodnom pravu.
Imovinska korist, ostvarena tim djelima ili povezana s njima, oduzet
će se.”Budući da je glavna državna revizorica
Šima Krasić je ustvrdila da je 98 posto hrvatskih tvrtki nezakonito
privatizirano, te da je isto učinjeno u doba ratnog stanja, jasno je da se
radi o ratnom profiterstvu koje mora biti sankcionirano, a imovinska korist
ostvarena kroz taj proces biti oduzeta i vraćena nazad državi.
Najveći apsurd u cijeloj priči je to da
je sabor prihvatio njeno izvješće i obvezao se po njemu postupiti, međutim,
zbog korumpiranosti DORH-a, krivci, odnosno ratni profiteri nikada nisu
procesuirani. Živi zid ne zalaže se
za nikakve revolucionarne mjere, već samo i isključivo za provođenje zakona.
Ako je nešto napravljeno nezakonito i ako je državna revizija to nedvojbeno
utvrdila, krivci za kriminal moraju biti procesuirani i sankcionirani, a njihova
imovina oduzeta.
HDZ, SDP i njihovi sateliti to ne žele učiniti ne zato jer je
to zakonski nemoguće, već zato jer su njihovi članovi sudjelovali u tim
procesima.
Kriminalne, korupcijske, ratno
profiterske institucionalno i vaninstitucionalno povezane strukture onemogućavaju
de facto provođenje zakona jer bi kroz provođenje procesa poništenja temeljem
Ustava, konvencija I zakona, ostale bez opljačkane imovine i političke moći.
Sve dok se ratnim
profiterima, odnosno pretvorbenim kriminalcima ne oduzme političa moć, neće im
se moći oduzeti niti nezakonito stećena imovina. Zato vas pozivamo da nas
podržite na izborima i pomognete nam u obračunu s korumpiranim političarima i
institucijama.
Izlazak iz NATO-a
NATO savez osnovan je 1949. kao obrambeni savez pod vodstvom
SAD-a u okviru globalne blokovske politike. Potencijalnu prijetnju NATO je
vidio u Sovjetskom Savezu, odnosno nizu država pod Sovjetskom dominacijom.
Njegovu
obrambenu doktrinu najbolje je oslikavala sljedeća odredba u Sjevernoatlantskom
ugovoru: „Stranke su suglasne da će se
oružani napad na jednu ili više njih u Europi ili u Sjevernoj Americi smatrati
napadom na sve njih.
”Međutim,
raspadom SSSR-a, odnosno Varšavskog pakta došlo je do nestanka ravnoteže u
međunarodnim odnosima, te je NATO u odsutstvu svog istočnog rivala de facto
postao najjača vojna sila na svijetu.
U tom trenutku NATO je promjenio i svoju
primarnu ulogu o čemu se naš supredsjednik Ivan Sinčić izrazio ovim riječima:
"NATO [više] nije obrambena organizacija, nego imperijalistička čiji je cilj
okupacija svjetskih resursa”. Na to se
nažalost svode sve akcije NATO saveza po naftom bogatim zemljama bliskog
istoka.
Umjesto da se zemlje članice NATO-a zajednički brane od vanjske
agresije one danas zajednički vrše agresiju na druge zemlje i to bez mandata
Vijeća sigurnosti UN-a što znači da je njihovo djelovanje protivno međunarodnom
pravu.
Naime,
2. članak povelje UN-a jasno zabranjuje korištenje sile protiv suverene države
ukoliko ona nije izvršila agresiju na druge zemlje.
NATO
nema ulogu "svjetskog policajca” prvenstveno zato jer ta uloga pripada UN-u,
odnosno Vijeću sigurnosti koje nalaže vojnu akciju s ciljem zaustavljanja
agresije na neku od država članica, kao što je bio slučaj u Korejskom ratu gdje
su zemlje članice UN-a zajednički obranile Južnu Koreju od Sjeverne.
Ovime
želimo reći da se naša stranka protivi jednostranim agresijama odnosno
okupacijama drugih suverenih zemlja od strane NATO-a samo zato jer ne žele
staviti svoje resurse na raspolaganje Američkim korporacijama.Zalažemo
se protiv svakog rata ukoliko on nije obrambeni, te za trajnu neutralnost naše
zemlje.
Takav status naša država ne može imati unutar NATO saveza jer Američka
vlada zagovara čak i "preventivne ratove”, kao što je bio slučaj rata u Iraku
2003.Ne
želimo da naša zemlja sudjeluje u zločinu, ne želimo da naši vojnici vode tuđe
ratove i zato se zalažemo za izlazak naše zemlje iz NATO saveza.
Podijeli
Podijeli
Komentari
0
Najnoviji
Najnoviji
Najstariji
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka
na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo
registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke
obvezan je prethodno se upoznati s
Pravilima komentiranja na web portalu i
mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa
zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentirajte prvi!
Trenutno nema komentara, napišite prvi komentar i pokrenite raspravu.
Više o našim Politikama zaštite privatnosti te Politikama kolačića možete pročitati ovdje: Politika zaštite privatnosti, Politika kolačića.
Mi i naši partneri pohranjujemo i pristupamo neosjetljivim informacijama s vašeg uređaja, poput kolačića
ili jedinstvenog identifikatora uređaja te obrađujemo osobne podatke poput IP adrese i identifikatore
kolačića radi obrade podataka u svrhu prikazivanja personaliziranih oglasa, mjerenja preferencija naših
posjetitelja i sl. Svoje postavke u svakom trenutku možete promijeniti u našim Pravilima o zaštiti
privatnosti na ovoj web stranici.
Neki partneri ne traže vaš pristanak za obradu vaših podataka već se pozivaju na svoj legitimni poslovni
interes. Takvom načinu obrade podataka možete se usprotiviti klikom na "Saznajte više".
Mi i naši partneri obrađujemo podatke kako slijedi: Pohranjivanje i / ili pristup podacima na
uređaju, Precizni geolokacijski podaci i identifikacija pregledavanjem uređaja, Prilagođeni oglasi i
sadržaj, mjerenje oglasa i sadržaja, uvidi o publici, razvoj proizvoda