4304
Prikaza
3
Komentara
Izgradnjom podvožnjaka ispod željezničke pruge u Osječkoj ulici postojeća biciklistička traka, odvojena od voznog traka za motorna vozila, ali u sklopu istoga kolničkog traka, nekoliko stotina metara sjeverno i toliko južno od podvožnjaka, izdvaja se i spaja s pješačkim stazama te zajedno tvore novu biciklističko-pješačku stazu. Između nje i podvožnjaka servisna je cesta za motorna vozila s ograničenom nosivošću od četiri i pol tone. Projektant je predvidio, a izvođač radova izveo pješačke i kolničke ulaze za privatne obiteljske kuće i lokale. Između njih, većim djelom zelene su površine, ali ima kuća i objekata koje su, ne znamo čijom zaslugom, dobile i parkirališta, odnosno asfaltiranu površinu ispred cijele parcele.
E sad, unatoč ovom posljednjem, jedan od vlasnika takvih 'povlaštenih' kuća, u trenutku puštanja podvožnjaka u probni rad javno se pitao i, zapravo, predbacivao „zašto nije i kada će biti napravljen pothodnik za bicikliste prema Bardakovoj kući". Za one koji ne znaju 'što je pjesnik htio reći', radi se o varijanti od koje su investitor i projektant odustali, odnosno o ranije planiranom pothodniku planiranom (i) s desne strane podvožnjaka u pravcu jug – sjever. Taj vlasnik, unatoč silnoj brizi za bicikliste i unatoč ogromnoj parkirališnoj površini ispred svoje kuće, svojim automobilom zapriječio je prolaz biciklistima!
I ne samo on. Neki domaći vozači, kao i gosti iz drugih gradova, čini se, ne vide horizontalnu i vertikalnu signalizaciju. Ili ju jednostavno ignoriraju. Nevjerojatno bi zvučalo moguće njihovo opravdanje kako nisu čuli, kako ne znaju da, puštanjem podvožnjaka ispod željezničke pruge u Osječkoj ulici u privremenu uporabu, službeno su u promet puštene i servisne ceste kao i biciklističko-pješačke staze.
Tako ima vozila koja su veći dio dana, neka tek sat dva, a neka i permanentno parkirana na pješačko-biciklističkoj stazi (kombi na fotografiji, na primjer). Jesu li vozači slijepi, ili indiferentni? Možda bi trebalo upotrijebiti i izravniji, teži izraz? Koliko to utječe na sigurnost sudionika u prometu, bili oni korisnici servisne ceste, ili pješačko-biciklističke staze, odnosno vozači, ili pješaci, vjerojatno znaju oni koji su plaćeni za nadzor i osiguranje sigurnosti u prometu. Hoće li po tom pitanju, i u konkretnom slučaju, nešto poduzeti - bumo vidli kak veliju slepci v Zagorju.