/ 34
5468
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD – Danas je završeno posljednjih 25 dužnih metara armirano-betonske donje rasoporne ploče podvožnjaka ispod željezničke pruge u Osječkoj ulici.
Dok su armirači, jučer, pripremali i postavljali armaturu, na gradilištu smo susreli Tomislava Pitlovića, dipl. ing. građ., Brođanina iz „Centra za organizaciju građenja Zagreb" koji je glavni nadzorni inženjer na ovom gradilištu. Iskoristili smo prigodu te smo ga upitali u kojem su opsegu radovi do danas realizirani, što se trenutno radi, što još predstoji i je li vremenski plan u skladu sa stanjem na gradilištu. Pitović nam je, među ostalim, rekao:
Trenutno je realizirano oko 65 posto investicije
- U tijeku su završni radovi na izgradnji podvožnjaka. Sutra bi trebao biti postavljen posljednji preostali dio armirano-betonske donje rasoporne ploče podvožnjaka. Predstoji završetak obložnih zidova s južne strane, završetak kanala za odvodnju oborinskih voda iz podvožnjaka i njihovo spajanje na crpnu postaju. Paralelno se radi se na iskopu pothodnika (po svršetku današnjeg radnog dana za iskopati ostalo je još oko sedam dužnih metara, op. aut.). Zatim će se raditi konstrukcija donje ploče pothodnika, obložni zidovi, ulazi, nadstrešnice, rasvjeta... Radi se na okolnim nogostupima, biciklističkim stazama i servisnim cestama (jedna, na sjevernoj strani u potpunosti je izvedena) i njihovom međusobnom povezivanju (na južnoj strani) odnosno povezivanju s cestama u Lanosovićevoj i Željezničkoj ulici kao i povezivanju ove dvije ceste međusobno (na sjevernoj strani). U ovim dvjema ulicama radi se kolnička konstrukcija, a vodovod i odvodnja su gotovo potpuno riješeni. Trenutno je realizirano oko 65 posto investicije – rekao je inženjer Pitlović.
'Podvožnjak izašao iz zemlje'
Danas smo pratili, od Pitlovića jučer najavljeno, završno betoniranje kojim je, kolokvijalno rečeno, 'podvožnjak izašao iz zemlje'. Mikseri za beton dolazili su jedan za drugim i kroz pumpu je prošlo te u posljednji dio ploče ugrađeno cca. 250 kubičnih metara betona. Može se činiti puno, no ta količina je prava sitnica u odnosu na planiranih ukupno oko jedanaest tisuća kubičnih metara koji su ili će do kraja biti utrošeni na ovom gradilištu. Na ovom dijelu treba postaviti hidroizolacijski sloj te armirano betonsku nosivu ploča i tampon sloj nakon čega slijedi asfaltiranje.
Bacili smo pogled i na buduću crpnu postaju – njeni armiranobetonski bočni zidovi su izgrađeni i završena je trećina iskopa zemlje te je preostalo još oko deset metara u dubinu. U tom 'šahtu' volumena skoro 350 kubičnih metara bit će tri crpke, a sve to treba spojiti na već izgrađenu trafostanicu koju, opet, treba spojiti u već postojeći sustav elektroopskrbe.
Popuštanje zime, odmaklost radova, vreva ljudi i strojeva na gradilištu, ali najviše sigurnost u riječima inženjera Pitlovića, zalog su uvjerenju kako će se ishodovanje uporabne dozvole moći zatražiti za tek nešto više od dva mjeseca.