1. SLOBODA KRETANJA ROBA
Sloboda kretanja roba glavna je značajka djelovanja jedinstvenog tržišta Europske unije. Uklanjanjem prepreka u trgovini koje onemogućavaju stavljanje proizvoda na nacionalna tržišta, osigurava se jednak tretman svih proizvoda te visoka razina zaštite potrošača, javnog zdravlja i okoliša.
- Hrvatska postaje dio unutarnjeg tržišta Europske unije, na kojem vrijede pravila jednaka za sve proizvode država članica.
- Osigurava se mogućnost da kvalitetni hrvatski proizvodi budu konkurentni na europskom tržištu, te istovremeno da kvalitetni strani proizvodi budu stavljeni na hrvatsko tržište.
- Certifikati izdani u Hrvatskoj priznavat će se u svim državama članicama, čime će hrvatski proizvodi imati slobodan pristup europskom tržištu, a hrvatski će proizvođači izbjeći dvostruka testiranja prilikom plasiranja proizvoda na europsko tržište, što utječe i na smanjenje troškova.
- Hrvatskim potrošačima bit će dostupne detaljne informacije o proizvodu. Radi zaštite zdravlja i potrošača, kao i postizanja veće sigurnosti proizvoda, uskladit će se nadzor s nadležnim europskim tijelima pri stavljanju proizvoda na tržište.
- Kako bi se osigurala dostupnost lijekova na hrvatskom tržištu, za usklađivanje i nadogradnju dokumentacije za stavljanje gotovih lijekova u promet prema europskim propisima, za lijekove koji su registrirani u Hrvatskoj, osigurano je prijelazno razdoblje od 4 godine od dana pristupanja Uniji.
Iz ugovora: Odstupajući od zahtjeva kakvoće, sigurnosti primjene i djelotvornosti utvrđenih Direktivom 2001/83/EZ o zakoniku Zajednice koji se odnosi na lijekove za ljudsku uporabu, odobrenja za stavljanje u promet lijekova koji su na popisu (u dodatku Priloga V. Akta o pristupanju), dana u skladu s hrvatskim zakonodavstvom prije dana pristupanja, ostaju važeća sve do njihove obnove u skladu s pravnom stečevinom Unije ili do isteka četiri godine od dana pristupanja, ovisno o tome što je ranije.
2. SLOBODA KRETANJA RADNIKA
Sloboda kretanja radnika odnosi se na slobodno kretanje, te pravo na zapošljavanje i boravak tijekom zaposlenja u nekoj drugoj državi članici Europske unije. Za radnike migrante i članove njihove obitelji ona između ostalog obuhvaća područje socijalne sigurnosti (npr. zdravstveno osiguranje, mirovinsko osiguranje, osiguranje za slučaj nezaposlenosti i prava na obiteljska davanja).
- Hrvatski će se građani moći slobodno zaposliti u zemljama Unije bez posebnih odobrenja ili radnih dozvola, osim u onim zemljama koje odluče zadržati postojeća ograničenja u svojim nacionalnim pravima najduže u razdoblju od dvije, pet ili sedam godina. Za one države koje zadrže takva ograničenja, Hrvatska će također moći primijeniti istovrsna ograničenja, pa ni njihovi građani u tom slučaju neće moći raditi u Hrvatskoj bez posebne dozvole.
- Radnik koji seli u drugu državu ima sva radna i socijalna prava, te porezne olakšice kao i matični radnik u državi primateljici za vrijeme dok je tamo u radnom odnosu. Ta prava uključuju zdravstvenu zaštitu, naknade za bolovanje, rodiljne i roditeljske dopuste,naknade za ozljede na radu, pogodnosti za osobe s posebnim potrebama, obiteljske dodatke kao i naknade za nezaposlene i mirovine.Što se tiče radnika iz trećih zemalja, sustav radnih dozvola ostat će na snazi, čime će Hrvatska i u budućnosti moći regulirati priljev radne snage iz država koje nisu članice Europske unije.
Iz ugovora: Sadašnje države članice mogu do kraja dvogodišnjeg razdoblja nakon datuma pristupanja primjenjivati nacionalne mjere ili mjere koje proizlaze iz dvostranih sporazuma koje uređuju pristup hrvatskih državljana njihovim tržištima rada. Prije kraja dvogodišnjeg razdoblja nakon datuma pristupanja, Vijeće će preispitati djelovanje prijelaznih odredaba. Po okončanju tog preispitivanja, a najkasnije na kraju dvogodišnjeg razdoblja nakon datuma pristupanja, sadašnje države članice obavijestit će Komisiju o tome hoće li nastaviti primjenjivati nacionalne mjere ili mjere koje proizlaze iz dvostranih sporazuma. Sadašnje države članice mogu nastaviti primjenjivati te mjere do kraja petogodišnjeg razdoblja nakon datuma pristupanja. Država članica koja zadrži nacionalne mjere ili mjere koje proizlaze iz dvostranih sporazuma na kraju petogodišnjeg razdoblja navedenog u stavku 2. može, u slučaju ozbiljnih poremećaja svoga tržišta rada ili opasnosti od takvih poremećaja, a nakon što obavijesti Komisiju, nastaviti primjenjivati te mjere do kraja razdoblja od sedam godina nakon datuma pristupanja.
Sve dok sadašnje države članice budu primjenjivale nacionalne mjere ili mjere koje proizlaze iz dvostranih sporazuma u skladu s gore utvrđenim prijelaznim odredbama, Hrvatska može zadržati na snazi istovrsne mjere u odnosu na državljane države članice ili država članica o kojima je riječ. U svrhu rješavanja ozbiljnih poremećaja ili opasnosti od ozbiljnih poremećaja u posebno osjetljivim uslužnim sektorima na svojim tržištima rada, Njemačka i Austrija mogu, nakon što obavijeste Komisiju, odstupiti od prvoga stavka članka 56. UFEU-a kako bi, u kontekstu pružanja usluga od strane trgovačkih društava s poslovnim nastanom u Hrvatskoj, ograničile privremeno kretanje radnika čije pravo na zasnivanje radnog odnosa u Njemačkoj i Austriji podliježe nacionalnim mjerama. Popis uslužnih sektora koji se mogu obuhvatiti tim odstupanjem je: u Njemačkoj: Građevinarstvo, uključujući i s njime povezane grane, Industrijsko čišćenje, Djelatnosti stručnjaka za unutarnje uređenje: u Austriji: Djelatnosti hortikulturnih usluga, Rezanje, oblikovanje i završna obrada kamena, Proizvodnja metalnih konstrukcija i dijelova konstrukcija, Građevinarstvo, uključujući i s njime povezane grane, Zaštitarske djelatnosti, Industrijsko čišćenje, Njega u kući, Socijalni rad i djelatnosti bez smještaja.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
delboy09.01.2012. u 19:47
A jebem mu ... Ostao je ju Velikoj Britaniji er je oženio Mađaricu i sukladno tome dobio papire radnu dozvolu CAPITO( nije ju inače oženio zbog papira da to rasčistimo:) ). U suprotmnom jedini izlaz je bio da konstantno upisuje... Prikaži svee nepotrebne škole engleskog jezika koje su preskupe i koje ga ograničavaju jer s njima može raditi 4 sata dnevno. Uspoređuješ 2celos kao glazbenike koje piče po turnejama i jedno fiksno radno mjesto ? Ma daj molim te..jel ti to ozbiljno ?
-
Tonda09.01.2012. u 19:39
Alo momci,Anđi sa Lutvinke,ili mojoj guzatoj komšinici Mari,danas na tržištu rada konkuriraju mnogi,kao i meni u mom poslu.Ona mora biti bolja u poslu od neke rumunjke moldavskog porijekla,zelenih očiju, a usana rumenih i snenih .Ili od neke rasne plavuše iz... Prikaži sveiz Litve,prsate srpkinje ili mađarice sa čardašom u nogama.
-
mmazurek09.01.2012. u 18:32
@delboy - fascinantno je tvoje (ne)razmišljanje. Ostao je zahvaljujući tome što je oženio Mađaricu? Ma nemoj! Iako ga ne poznam, tvrdim ti da je ostao jer je ekstra kvalitetan restoran manager, a to za koga je oženjen je totalno nebitno... Prikaži sve - tehnikalija. Da nije bio dobar radnik, mogao se oženiti za kraljicu - dobio bi nogu. Za njegovog gazdu tamo je ključni bio omjer sposobnost/plaća. A vidi jebenog primjera, 2celos rasturaju s Elton Johnom po cijelom svijetu i EU, a mi nismo u EU. Nisu nikoga ženili.
Prikaži sve komentare
-