KUPNJA online u trendu je već godinama, radilo se o odjeći, obući i prehrambenim namirnicama, sve više ljudi naručuju putem Interneta. Posebno u ovo neizvjesno vrijeme, kada nije preporučljiv odlazak u shopping centre kao ni isprobavanje odjeće u kabinama, online kupnja je porasla.
Prema podatcima Državnog zavoda za statistiku online trgovina u Hrvatskoj je porasla za 13,9 posto u samo prvoj polovici 2020. godine. Od početka lockdowna, potrošačke navike vidljivo su se promjenile, prvi podatci pokazali su da je od početka pandemije online trgovina narasla do 15 posto, što je skok jer se na godišnjoj razini bilježi oko 12 posto.
Trend se nastavlja i danas. Proizvodi koji se najviše kupuju putem Interneta su odjeća i obuća te potrepštine za kuću. Osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača, što pokazuje porast od sedam puta više kupovine svježe hrane, online.
Pandemija je dovela do velikog zaokreta, prije nje online su se najviše kupovala putovanja (54 posto), što tijekom turističke sezone, što tijekom godine, kao i smještaj te karte za zabavne sadržaje (41 posto). Sada ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenosti i zabrana okupljanja.
Ova koronakriza samo je ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača. Fizičke trgovine sve više poprimaju oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -