HRVATSKA javnost svjedoči da su se odnosi između premijera i predsjednika Republike bitno primirili i da više nema 'prekomjernog granatiranja' između dvojice najmoćnijih ljudi u državi. Da se doista radilo o duboko narušenim odnosima posvjedočio je i predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković rekavši novinarima, baš nekako pred Uskrs, kako je uistinu 'palo puno teških riječi', ali da se nada da će u svibnju biti održana sjednica Vijeća za obranu koja će 'dati dobre rezultate’, te da ćemo 'ući u razdoblje kada će se lakše donositi odluke o pitanjima vanjske i sigurnosne politike'. A hrvatski građani, prezasićeni niskim udarcima na relaciji Pantovčak - Banski dvori, odahnuli su nakon tih obećavajućih riječi, jer situacija u svijetu daleko je od poželjne. Zato je važno da dvije najmoćnije osobe u zemlji normalno komuniciraju, a mi se nadamo da njihovo suzdržavanje od teških riječi nije bio samo zavjet izrečen u Korizmi.
Sljedećeg mjeseca čekaju nas lokalni izbori pa ćemo 18. svibnja imati pune ruke posla. Treba izabrati 555 župana, gradonačelnika i općinskih načelnika. Jest da smo mala zemlja, ali zato bogata općinama, gradovima i županijama. Iako se stalno govori o potrebi njihova smanjenja ništa se ne poduzima da se to dogodi. Ogromnu lokalnu upravu zamjera nam i Europska unija, a mi smo se obvezali do kraja sljedeće godine broj općina smanjiti bar za 20 posto. Dobili smo i solidan novac za taj projekt - Europska unija Hrvatskoj je bila voljna platiti 13 milijuna eura, ali unatoč tome ni jedna općina u Hrvatskoj nije pokazala zanimanje za spajanje s drugom. Jer, tko će se odreći mjesta općinskog načelnika, kada su plaće i više od 3.000 eura. Ali, stvari su postavljene na krivi način. Trebalo je spojiti dvije općine u jednu, a ostaviti dva načelnika. Tako bi proces spajanja išao kao po loju.
Izmjene i dopune Prekršajnog zakona imaju cilj rasteretiti preopterećene prekršajne sudove i stimulirati građane da učinjene prekršaje plate na mjestu gdje ih počine. Najviše se to odnosi na prometne prekršaje. Ukoliko napravite prekršaj koji bi vas mogao koštati 380 eura, platite li ga odmah, proći ćete upola jeftinije. Ranije, taj je iznos bio limitiran do 265 eura, ali zakonodavac je sada odlučio povisiti ga na 380 eura, a platite li odmah koštat će vas samo 190. S tim da se riječ 'odmah' u zakonu tumači fleksibilno, pa će popust od 50 posto dobiti svi koji kaznu plate u roku od tri dana. Zakonodavac također predlaže da za učinjeni prometni prekršaj do 300 eura policajac može vozaču progledati kroz prste i izdati pisano ili usmeno upozorenje, ukoliko niste recidivist i ukoliko se radi o lakšem prekršaju. A bilo bi možda zgodno da naša policija, po uzoru na trgovačke lance, uvede tjedne akcije s popustom, pa da recimo, imamo tjedne akcijske cijene za nepropisno pretjecanje, nevezanje pojasa ili prekomjernu brzinu.
Državni zavod za statistiku objavio je iznos prosječne neto plaće u Hrvatskoj u veljači ove godine. Kažu - prosječno smo primali 1.416 eura. To je realno za 9,5 posto, a nominalno za 13,5 posto više nego u istom mjesecu lani. E sad, što je realno, a što nominalno najbolje znadete usporedite li što ste za prosječnu neto plaću realno mogli kupiti prošle veljače, a što nominalno ove. Iz Državnog zavoda za statistiku također kažu kako je najviša prosječna plaća bila u proizvodnji farmaceutskih proizvoda - 3.624 eura. Najniža je, pak, u proizvodnji odjevnih predmeta - samo 920 eura. Državni zavod za statistiku, međutim, nikada ne mjeri prosječne plaće naših saborskih zastupnika. Ako zavirite u njihove imovinske kartice vidjet ćete da su one vrlo blizu 4.000 eura. I zato, hvala im od srca, jer nam značajno podižu prosjek.
Prošloga tjedna na autocesti A3, Bregana - Lipovac, privremeno je, oko pola sata, obustavljen promet u smjeru prema zapadu. Uzrok višekilometarske kolone bio je nestanak struje na naplatnim kućicama. Ako mislite da je zbog te neugodnosti HAC dao popust vozačima koji su bez svoje krivnje zapeli u prometu, varate se. Oni nemaju taj običaj, a da je netko od vozača tražio naknadu zbog nepotrebnog čekanja vjerojatno bi ga uputili da se obrati HEP-u, jer oni su odgovorni za struju. Srećom, Hrvatske autoceste uskoro kreću u beskontaktnu naplatu cestarine, o čemu već dugo pričaju, što bi isključilo čekanje na ulasku u autoceste. Naravno pod uvjetom da bude struje.
U Hrvatskoj je stvarno sve za pet - 555 općina, gradova i županija.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -