DANA 13. rujna 2024. u Likovnom salonu "Vladimir Becić" otvorena je izložba 44. saziva Akvarelističke kolonije "Sava", koja se može pogledati do 13. listopada 2024. Na otvorenju izložbe mogle su se čuti riječi koje potvrđuju povezanost mjesta s rijekom, a ta povezanost zaista čini čuda. Umjetnik uvijek gleda drugačije i ono što promatra predstavlja na slici na način koji svaki put može biti jedinstven. Katalog izložbe započinje citatom Andréa Deraina: "Tema ne postoji, postoji samo dinamizam jednoga doba, pa makar on stvarao tekstove na novi način.", što ukazuje na inovativnost temeljem postojećih predodžbi, mjesta i uobičajenih lokacija s kojih je moguće vidjeti određene oblike i boje, bez obzira na to što se čini da ne postoji striktna zadanost. Oblici i boje sami se nameću, prvenstveno u pejzažima. Svi znamo koliko je pejzaž varljiv u očima promatrača – nije direktan i nije konkretan. Upravo u tome leži ljepota ove izložbe.
Posjetitelji su imali priliku vidjeti slike koje se savršeno uklapaju u interijere. Njihova svježina i ljepota unijele su vedrinu u tmuran i siv dan, pretvorivši ga u pozitivno intoniranu umjetničku manifestaciju. Zašto pozitivnu? Jer nas poziva na egzaltiranost u prostoru koji je usmjeren upravo na takve umjetničke invencije. Međutim, pejzaži nisu nužno doslovni prikazi prirode – može se reći da su ovi pejzaži, kao i nepejzažne slike, prvenstveno izrazi umjetnika prema temama koje smatra relevantnima u trenutku stvaranja. To znači da dislociranost ili distanciranost u odnosu na stvarni prostor i vrijeme u kojem umjetnik djeluje može biti pogodna za umjetničku maštu i konkretizaciju. Tako, primjerice, slike "Kompozicije" Zorana Durbića djeluju potpuno neočekivano; koloristički i kompozicijski odudaraju od onoga što bi promatrač mogao očekivati. Isti je slučaj s "Egzaltacijama" Dejana Kijuna te "Ideološkim akvarelima" Ane Pintarić. Dinamizam je prisutan kako u postavu izložbe, tako i u pristupu temi, osobito kada se promatraju pojedinačne slike.
Važno je napomenuti da, kao što knjiga ima svoje čitatelje koji čitaju između redaka, tako i slika ima promatrače koji gledaju izvan okvira slike. Bit umjetničkog djela ne mora biti u doslovnim predodžbama niti realizaciji. Bit leži u cijelom procesu, koji završava u beskraju isprepletenosti veza između umjetnika i promatrača.
Nije loše odvažiti se, zar ne?
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Komentirajte prvi!
Trenutno nema komentara, napišite prvi komentar i pokrenite raspravu.
-