Budući da naša kolumnistica komentira članak koji nije objavljen na SBpus-u, za pretpostaviti je kako neki posjetitelji neće znati o čemu je riječ. Zbog toga predlažemo, ako nisu, neka pročitaju tekst Petre Puvače objavljen u petak 31. listopada, na Indexu, pod naslovom "Tko se tu za koga bori?".
Da se razumijemo odmah u startu. Ja sam iz Zagreba, imam 60 godina, i mene rat „uglavnom" nije zaobišao. U moju kuću sklonili su se ljudi iz jednog drugog grada po kojem su padale granate i bombe i u kojem su pogibala djeca. S takvim iskustvima došli su i „moji" štićenici, s malom bebom. I da se razumijemo, odmah, u startu. U Zagrebu nisu letjeli meci ni padale granate kao u Vukovaru. I nisu moji stariji susjedi strepili od novo uspostavljene vlasti pobunjenih Srba i bradatih formacija nepoznatih nasilnika uvezenih odnekud. Ali su umirali od straha moji rođaci u Voćinu. Sve dok ih nisu masovno poubijali, poklali i zapalili. Da se razumijemo, odmah, u startu. Ja jesam bila u Zagrebu, ali sam osjećajima bila tamo, s njima. I nemoćno gutala vijesti od ponekog pobjeglog i sa strepnjom čekala što će se tamo dalje događati.
„Ovi što vječno prosvjeduju, ovi što kukaju da im je teško, ovi što nemaju pametnijeg posla pa krivo iščitavaju i tumače tuđe riječi, e, za njih nemam niti trunke hvale. Ej, oprosti, bio si u ratu i sad bi do kraja svog radno sposobnog života trebao biti na mojoj grbači. Zajebi frende, tu nemaš moju podršku"?
I da se razumijemo, odmah, u startu. Moj tetak nije bio u Zagrebu i njega rat nije zaobišao. Branio je svoj dom u Vukovaru zajedno sa svojom ženom. I, kako mnogima odzvanja glas Siniše Glavaševića, tako meni, još danas, odzvanja glas mog tetka. Javljao nam se telefonom kada je uzmogao. Posljednji puta, tri tjedna prije pada Vukovara: „Branim svoj život", to mi odzvanja još danas, ta zadnja njegova rečenica. Izgubio mu se svaki trag na jednom od mjesta mučilišta, u hangarima Veleprometa. Kada (ako) pronađu njegovo tijelo, da kažem njegovoj kćerki kako bi zgodno bilo staviti ovo kao epitaf: „Gle, sorry srećo, nisi imao sreće, rodio si se u Vukovaru".
Želi promovirati urbani diskurs
I da joj kažem kako je taj epitaf sklepala Petra Puvača, koju je rat uglavnom zaobišao, ali, eto, ona želi promovirati urbani diskurs o nečem što je bez veze, prljavo i strašno. Jer, tako je to s ratovima.
Je li zbog toga ona kaže: „Nikome ne dopuštam da bude veći od mene jer je eto bio u ratu"?
Tko to danas ugrožava njeno samopoštovanje? I stavlja ju u vrijednosnu korelaciju s onima koji nisu imali sreće? Od koga se ona osjeća ugroženom? Ah, taj prežvakani pojam, pohaban od silne zloupotrebe! Jer, to zapravo ona poručuje. Ona diže svoj urbani svjetonazorski rasterećeni glas protiv ugroze vlastitog identiteta. Tko su ti koji čine zločin protiv ovakve jedne simpatične i humanitarno osviješćene mlade Zagrepčanke, „koja nije bila u ratu"?
Jesu li to „Ovi što vječno prosvjeduju, ovi što kukaju da im je teško, ovi što nemaju pametnijeg posla pa krivo iščitavaju i tumače tuđe riječi, e, za njih nemam niti trunke hvale. Ej oprosti bio si u ratu i sad bi do kraja svog radno sposobnog života trebao biti na mojoj grbači. Zajebi frende, tu nemaš moju podršku"? kao što piše Petra Puvača.
Ona daje lekcije o pravdi i pravednosti
Da ovo nije tek obični glasić neke Zagrepčanke koja je „imala sreće" pa je ostala prikraćena za razumijevanje i empatiju prema onima „koji nisu imali sreće", pokazuje definiranje grupacije kojoj se obraća. Ona daje lekcije o pravdi i pravednosti onima koji su radno sposobni, a žive na njenoj grbači.
Tko su ti kojima se ona obraća? Koji radno sposobni branitelj živi na njezinoj grbači? Misli li na one poput ovog branitelja s PTSP-ijem koji živi od 800 kn i koji se pokušao ubiti samospaljivanjem neki dan? Ili, na one fantomske „lažne branitelje" o kojima kruži priča, ali koje nitko nije imenom i prezimenom prozvao? Zaista, kome se obraća ova mlada Zagrepčanka?
Gotovo da sam povjerovala njenoj dobronamjernosti, eto, samo sipa nakupljeni gnjev, neki iracionalni otpor prema skupinama koje bi htjele živjeti na njenoj grbači.
A onda me definitivno zaskočila riječima: "Želiš reć da je tebi i tvojoj obitelji teže što si u kolicima sa vojnom invalidskom penzijom nego nekoj obitelji koja ima dijete sa cerebralnom paralizom pa je u kolicima, ili nekome tko je ostao bez nogu zbog tumora kostiju?"
Prizemna demagoška argumentacija?
Zamislite tek, Petra Puvača, kako su drske bile one tekstilne radnice što su tjednima uznemirivale Zagrepčane samo zato što su ostale bez radnih mjesta, a toliko je ljudi bez posla i toliki ne primaju plaće! Ili oni invalidi koji nemaju za kolica! Ili djeca s posebnim potrebama koja nemaju asistenta u nastavi! Kakva je tek to drskost! Kako se samo usuđuju maltretirati Vas, „koji ste imali sreće", sa bezveznim zahtjevima - dok istovremeno ljudi nemaju za kruh, umiru od teških bolesti, nemaju mogućnost platiti skupe lijekove!? Zaista, svima koji se zalažu za rješavanje svojih problema, nedostaje elementarna socijalna osjetljivost. Izgleda da svi oni čine zločin i inkomodiraju vaš osjećaj za pravdu.
Zar uistinu ne vidite, Petra Pavuča, koliko je prizemna ta vaša demagoška argumentacija?
Ljudima je simpatično neposredno obraćanje, pričice u prvom licu, ova forma koja fingira pristupačnost i navlači na identifikaciju. Svrha je ostaviti utisak kako čitamo „glas naroda", jednostavnu istinu iz srca našeg susjeda, jednoga od nas. Takva forma sugerira odsutnost političke arbitraže, podmeće spontanost i posljedično potiče povjerenje, jer to nije izišlo iz neke političke kuhinje.
Je li tomu tako, draga Petra?
Vaše zadnje pitanje slikovito zaokružuje vaš, od politike, razdjevičeni istup. Koliko god nastojali kod čitatelja priskrbiti simpatičnost za
podmetnuto djevičanstvo, zadnje pitanje trebate postaviti sami sebi. Umjesto:
„I jebeš mi sve ako ja znam za što (ste)
se vi borite (borili)", pitaš sebe: „ A za što točno se ja ovdje borim?".
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Gerilac03.11.2014. u 08:21
Njezinom "super cool urbanom" svjetonazoru nije dovoljna vlastita afirmacija, već hoće totalnu dominaciju i zatiranje svega što ona smatra "nazadnim". To je oblik novog jednoumlja koje se hrani vlastitom pravednošću i koje je uvjereno da ga podupire "progres" i "znanost",... Prikaži sve hipsterski rasizam(između ostalog) koji gleda na svaki oblik tradicionalnog identiteta kao na ontološkog neprijatelja.
- Prikaži sve komentare
-