"SUDJELUJTE u kreiranju gradskog proračuna za 2019. godinu", pozivaju nas slavonskobrodski vladajući kommunalpolitiker i na taj način demonstriraju kako im je bliska 'direktna demokracija' svojstvena lijevoj političkoj misli, mada se gradonačelnik Mirko Duspara, nominalno, desnom kititi voli. Kad bi ovdašnjem SDP-u, njegovom opetovanom koalicijskom partneru, mogli pripisati taj politički manir, bilo bi to dobro za demokraciju, međutim, već nekoliko godina, akciju provodi sam gradonačelnik, kako bi s jedne strane svoje izborne programe oplemenio aktualnim prioritetima po mišljenju građana, a s druge strane demonstrirao kapilarnu demokratičnost 'jednog od njih'.
Svoje prijedloge - napisane na obrascu kojeg će dobiti na kućnu adresu u besplatnom primjerku Glasnika - građani mogu dostaviti "na portu Gradske uprave te u poslovnice Gradske blagajne, na Trgu Ivane Brlić-Mažuranić i Gradskoj tržnici". Dakako, to mogu učiniti i putem elektronske pošte.
Predmnijevajući kako će većina zainteresiranih za boljitak Slavonskog Borda isticati komunalne probleme te predlagati aktivnosti za "unapređenje stanja u prostoru", a potaknuti zabrinutošću dijela gradske oporbe zbog dosadašnjeg "nemilosrdnog" trošenja sredstava poreznih obveznika na afirmaciju aktivnosti gradske Uprave putem lokalnih medija, odlučili smo zaviriti u tu proračunsku nišu kako bismo utvrdili tko je zadnjih 20-ak godina dobivao 'opanke', a tko 'obojke'. Kad je i koliko Grad plaćao medijske 'uhljebe', a kad i koliko medijske usluge.
Ne problematizirajući razinu inteligencije lokalnih političara niti kvalificiranost njihovih promotora, tek primjećujemo kako neki nisu shvatili da više nema partijskih, stranačkih ili korporativnih dotacija nizašto, pa ni za javno informiranje. Kako više nitko diletantima ne dopušta promoviranje njihovih politika, roba i usluga, niti ikome pada na pamet financirati neproduktivne medijske platforme i njihove 'trudbenike'.
Izgleda, oni koji bi druge voditi htjeli, ne znaju kako je Hrvatska, voljom većine njezinih građana, postala kapitalistička zemlja u kojoj je, osim biskupa Vlade Košića, svet jedino profit. Zemlja u kojoj je politika "eksploatacije čovjeka po čovjeku" postala zaglavni kamen zajednice - u kojoj vrijednost roba i usluga te raspodjelu prihoda ne određuju povjerenstva (hrv. komisije), nego tržište.
Želeći provjeriti odnosi li se slavonskobrodski gradonačelnik Mirko Duspara prema gradskom proračunu 'manirom dobrog gospodara' ili se ponaša kao 'pijani milijarder'; troši li novac poreznih obveznika racionalno (i) kad je u pitanju korištenje medijskih usluga, ili 'komitetski' financira tek podobne ignorirajući tržišne parametre i Zakon o javno jnabavi, Gradskoj upravi uputili smo zahtjev neka nam dostavi informaciju iz koje će odgovor na ta pitanja biti nedvosmislen i matematički egzaktan.
Iz dokumenta kojeg su nam službenici dostavili, a mi ga objavljujemo kao centralni prilog, vidljivo je kako su se trudili dati sveobuhvatan odgovor na naša pitanja - koliko i kome je Grad Slavonski Brod platio medijske usluge zadnjih dvadesetak godina te s kojim postotkom su te usluge sudjelovale u sredstvima gradskog proračuna?
Kako je do 2009. godine Grad o tome evidenciju vodio na jedan, a potom na drugi način, zaključno s 2008. godinom prikazali su nam tek zbirne podatke. Budući da znamo koliko je u to vrijeme bilo medija, to i nije velika mana. Zadnjih deset godina, pak, raščlanili su ukupan izdatak za medije po subjektima čije usluge su koristili "sukladno zakonskim propisima".
Priložena tablica ukupnog iznosa sredstava utrošenog svake godine za informiranje, prije svega, govori o tome da je aktualni brodski gradonačelnik, Mirko Duspara, gorljivo, ponašao se manirom dobrog gospodara jer je, u odnosu na prethodnike i svoje prve godine upravljanja Gradom, prepolovio izdatke za promidžbu vlastitih politika.
Zbog toga, primjereno bi bilo podsjetiti na tezu Mao Ce-tunga (hrv. Mao Zedong) "neka cvijeta tisuću cvjetova" te Gradsku upravu zamoliti neka ne "cijedi vodu iz drenovine". Neka poveća rashode za informiranje i izdavaštvo.
Uzgred, podržavamo Dusparu kad se sa suradnicima trudi njihove ideje, projekte i programe afirmirati putem učinkovitih, a ne podobnih medija. Naime, svaki prosječno pametan lider zna kako niti besplatne medijske usluge nisu od koristi - ako su formalno nedovoljno profesionalne, a sadržajno nedovoljno utjecajne.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
marketinghr20.10.2018. u 23:20
Vidi ti Sbonline-a, skoro ga nitko ne prati, a u duši, htio bi lovu. Zato sam se i zaprepastio kada je počeo pisati naslove protiv Duspare. Neki kažu pokušavao je na malo "obratan" način doći do love. Pa on nije... Prikaži sve svjestan da čitatelji znaju tko je objektivan tko piše istinite vijesti, potkrijepljene ARGUMENTIMA...Neće ljudi čitati kupusni list. I djeca bi napravila i vodila bolji portal nego ovaj kojega sam spomenuo...
-