PROLAZEĆI kroz sjedište najveće brodsko-posavske općine (6895 stanovnika), vjerojatno, nema vozača koji nije imao primjedbu na organizaciju prometa i privremenu neuređenost kolne podloge. Nešto veći zaljubljenici u svoje lakirane konje otišli su i korak dalje te, sami ili kod svog mehaničara, pregledali stanje podvozja kako bi provjerili je li nužno podnošenje prijave radi naknade štete ili su dovoljni tek pranje i izrečena psovka na račun općinskih čelnika.
Je li u pitanju općinski "kaos" ili svojevrsna urbana prometna 'revolucija', prosuđivat će putnici na cesti, a Sibinjci na izborima.
I zaista, već duže vrijeme, centar Sibinja izgleda kao da je kroz njega upravo prošao nešto veći tsunami te ostavio takvu razorenost prometnica da i najdobronamjerniji putnici namjernici mrmljaju u bradu neku od omiljenih balkanskih stilskih figura.
Za razliku od običnih smrtnika, koji razorenost centra Sibinja komentiraju na razini psovke, jedan brodski prometni ekspert, naoružan iskustvom, Pravilnikom o privremenoj regulaciji prometa i par svježih fotografija, obratio nam se komentarom kako je privremena organizacija prometa, ustvari, anarhija, a ne regulacija.
„Dostavljam fotografije saobraćajnog kaosa izazvanog nestručnom organizacijom prolaza kroz Sibinj, jer nije usklađen s Prometnim elaboratom o privremenoj regulaciji…", pomalo ljut, napisao nam je stručnjak koji se provezao tom dionicom državne ceste.
Budući da je Općina Sibinj partner portala SBplus, njihove programe i projekte promatramo s povećanom pažnjom. Sve ono što dobro čine suzdržano hvalimo, a sve ono što je loše kritiziramo s 'dodanom vrijednošću', kako nam neki 'dobronamjernik' ne bi ' spočitnuo 'plaćeničko' ili, blaže rečeno, oportunističko ponašanje.
Donijeli smo desetke priloga o rekonstrukciji prometnica i parkirališnih mjesta u centru Sibinja - fotografijama, video prilozima i tekstom - mještanima Sibinja i drugim posjetiteljima portala prenosili smo aktualnosti 's terena'. Budući da ništa montirali nismo, u svim člancima bio je vidljiv svojevrsni nered kako na gradilištu tako i u regulaciji prometa. Kako to komentirate? pitali smo sibinjskog načelnika, suverenistu Josipa Pavića.
- S jedne strane smo sretni što ćemo dobiti potpuno novo središte sela, a s druge strane i sami smo postali nestrpljivi čekajući dan kad će netko od investitora - iz Hrvatskih cesta ili njihovih poslodavaca, hrvatske Vlade - svečanim presijecanjem vrpce, označiti kraj svih radova. Normalna je nestrpljivost naših ljudi i sedam do osam tisuća onih koji dnevno prometuju kroz Sibinj. Međutim, za razliku od neupućenih promatrača, mi iz općinske Uprave potpuno smo svjesni kako su u pitanju velika investicija i obimni radovi - od izmjena ili izmještanja velikog broja infrastrukturnih objekata pod zemljom, do nove regulacije prometa na potpuno rekonstruiranoj državnoj cesti. Budući da znamo kako će Sibinj izgledati nakon ovog velikog građevinskog zahvata, držimo da toliki dobitak zaslužuje potrebno strpljenje nas građana - kazao nam je Pavić, ispričavajući se građanima zbog privremenog "kaosa", a nama jer žuri na misu.
„Ni kamen na kamenu 'socijalističkom' ostao nije", reče nam jedan od pobočnika lidera općinskih suverenisti, „a mi se toga ne stidimo, dapače, vrlo smo ponosi jer će Sibinj biti selo s najljepšim centrom u županiji".
Zahvaljujući uglednom brodskom prometnom stručnjaku što je prihvatio komentirati sibinjski „kaos" nastao zbog neimanja, ili loše izrađenog Prometnog elaborata, odnosno ne pridržavanja uputa iz njegova sadržaja, pozivamo sve eksperte, a posebno one iz oblasti urbanizma i prostornog planiranja, neka nam dostavljaju svoje recenzije stanja u prostoru. Naime, javna riječ eksperta ima puno veću težinu od pisanja 'univerzalnih neznalica' - novinara.
A je li ovdje u pitanju općinski "kaos" ili svojevrsna urbana prometna 'revolucija' - prosuđivat će putnici na cesti, a Sibinjci na izborima.
Kad sve bude gotovo, za "kaos" odgovornima - čelnicima 'Hrvatskih cesta' - vjerojatno sav razdragan i ponosan, općinski načelnik će oko vrata objesiti šokački peškir iz zahvalnosti za sve što su učinili za Sibinj - tijekom 'tsunamija'.
Mišljenje eksperta s 40-godišnjim iskustvom
Impresioniran sam strpljenjem sudionika u prometu na
području izvođenja radova u Sibinju.
Na dan fotografiranja čekao sam 35 minuta za prolaz kroz
gradilište (ili izvjesno više njih). Ne organizacija je bila na vrhuncu.
Poslao sam Vam Pravilnik da vidite da se prema čl. 1. st. 3. privremena regulacija prometa uspostavlja prema tipskim shemama iz Pravilnika, ili prema prometnom elaboratu.
Meni su ti podaci nedostupni. Osobno nisam mogao odrediti
što je tamo "područje gradilišta", a što "zaštitno područje"
od minimalno 50 metara. Nije mi poznato na što je Upravitelj dao suglasnost.
Za svaku uspostavljenu privremenu regulaciju prometa mora se
imenovati osoba odgovorna za uspostavu, održavanje i nadzor privremene regulaciju
prometa. Nije mi poznato tko je odgovorna osoba.
Dakle za stručno komentiranje stanja, ovlaštenom inženjeru za projektiranje i nadzor u cestovnom prometu, a ne vještaku jer se
vještačenje bavi posljedicama, potrebni su minimalni ulazni podaci koji meni nisu dostupni.
Podržavam rekonstrukciju kolnika i ostalih površina u
Sibinju i svakom drugom mjestu. Čestitam Sibinju na opsegu radova, ali ne
podržavam nestručnu organizaciju prometa koja ometa ili ugrožava sigurnost u
prometu.
Nisu mi poznate poduzete mjere MUP-a, inspekcije, nadzora i
suglasnost upravitelja.
Naime, kada netko (ne)opravdano "zabije" prometni znak
ograničenja brzine, a Vi na tom dijelu ceste sudjelujete
s brzinom od 41 km/h, odnosno dvostruko više od dozvoljene, snosite pravne posljedice 'obijesne vožnje' ili 'umišljaja', a ne 'nehaja'.
Promet nije i ne smije biti područje improvizacija.
Kada se 40 i kusur godina bavite posljedicama
neorganiziranog prometa i slušate obrazloženja nakon prometnih nesreća, tada je
i mjesto i vrijeme da se preventivno ukaže na probleme. Ne daj Bože da se nekog kažnjava, ali stvari treba dovoditi u
red za "ne ponovilo se".
Darko Konjević
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -