SLAVONSKI BROD - Puno posjetitelja okupio je jedan od simpatičnijih koncerata u dvorani slavonskobrodske Glazbene škole. Razmjenjujući dojmove s glazbenicom koja o glazbi zna puno više, shvatila sam da dijelimo one početne stavove formirane odmah nakon odlaska glazbenika sa scene - o odabiru repertoara kao i o izvedbi, pa čak i trajanju koncerta.

Naravno, odabir repertoara vješto izvedenog pokazao je svježinu, odudaranje od klasičnog i vrlo često uklopljenog u očekivanja publike, gdje je atipičnost sugerirala potrebu za inkluzijom, pa čak i svojevrsnu hrabrost, pri čemu smo zato mogli gledati i slušati skladbe: Georgea Antheila (Toccata br. 2, iz Dviju toccata za klavir - obr. Gordan Tudor), Gordana Tudora (Kvartet za saksofone - Thymos), Fernande Decruck (Saxophonia di camera), Brunu Vlaheka (Germination, op. 70), Petra Obradovića (Petrichor), te smo naposljetku bili nagrađeni i bisom. Kako je riječ o gostovanju Papandopulo kvarteta kojeg čine izvođači Nikola Fabijanić - sopran saksofon, Gordan Tudor - alt saksofon, Goran Jurković - tenor saksofon i Tomislav Žužak - bariton saksofon, moglo se naslutiti kako zvuk saksofona može zvučati izazovno jer njegov relativno “nedavan” uzlet kao popularnog i karakterističnog glazbala, mlađeg od pojedinih koje viđamo u većini orkestara, osigurao mu je mjesto ponovo karakteristično u sastavima i orkestrima usmjerenim najviše jazzu.

Belgijski izumitelj ovoga instrumenta rođen je u 19. stoljeću, pa možda nije neobična činjenica što izuzetan zvuk, ulazeći prvenstveno u kontekst suvremenije glazbe, generira stereotipizaciju - nažalost, preočitu bez poznavanja glazbene “literature”, iako se uz taj instrument veže i Bizet sa svojom orkestralnom suitom Arležanka ili Delibes i Franck. I tako, unatoč činjenici što možda nismo u mogućnosti često slušati baš ovakav ili ovaj kvartet, izvođači su nas mogli naučiti kako repertoar skladatelja i skladateljica može indirektno sudjelovati u transformaciji slušateljskih navika. S jedne strane, izazovno je bilo slušati različite skladbe kompozitora koje nemamo priliku često čuti, kao i same instrumente, dok su s druge strane glazbenici izgledali opušteno, posvećeno i izvođački besprijekorno.

Eksperimentiranje zvukom čijeg dometa možda ponekad nismo svjesni, a koji unutar glazbenih djela proizvodi aluzije na prirodu/zvuk iz prirode kojom smo okruženi i čiji zvuk nije definiran našim unutarnjim raspoznavanjem pa prolazi neprimjetno, saksofoni prenose na pozornicu, dok publika uz važne opaske u obraćanju izvođača onda napokon može shvatiti bit prijenosa idejnoga koncepta. Dinamičan i zasigurno lijep koncert za kraj dana otkrio je i nevjerojatno važnu činjenicu: ako glazbenici biraju repertoar za koji su sigurni kako je zanimljiv i zabavan te pritom imaju neposredan odnos s publikom, obraćajući se svima otvoreno uz zanimljiva objašnjenja o kompozicijama i njihovim karakteristikama, vodeći računa o glazbi kao sredstvu interakcije i muziciranju kao akciji animacije/pobuđivanja interesa, a naposljetku imaju i u vidu kako koncert ne treba biti shematiziran - pozitivan rezultat ne može izostati. Ovi glazbenici sigurno znaju što i kako rade, a mi smo uz sve to mogli - jednostavno uživati.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -