KAO svuda u svijetu, tako i u Hrvatskoj, horizontalna i vertikalna prometna signalizacija ljude čuva od pogibelji. Pritom, dakako, izuzetno je važna i razina dostignute nacionalne prometne kulture. Međutim, ponekad, odgovorni za uvođenje i održanje reda u toj društvenoj oblasti kasne s regulacijom ili je uopće ne uvode, što uvelike otežava ponašanje sudionika u prometu, neovisno o stupnju njihove socijaliziranosti.
Jedan od više takvih primjera u Slavonskom Brodu jeste Trg pobjede - na dionici između ulice Augusta Cesarca i Đure Pilara - kad prometnica iz jednosmjerne prelazi u dvosmjernu.
U manjim urbanim sredinama i manje prometnim ulicama, odgovorni za regulaciju prometa mogli bi kazati kako su znakom na početku dionice označili da je, u nastavku prometnice, u pitanju dvosmjerna ulica te da je to sasvim dovoljno. Malo pedantniji pak mogli bi 'praviti se ludi' te uz cestu ili na pješačkoj stazi stati, odnosno parkirati, jer nema znaka koji bi ih upozoravao kako to nije dopušteno.
I radi provjere jesmo li postupili ispravno kad smo upozorili aktualnog zamjenika, još uvijek v.d. predsjednika Općinskog suda u Slavonskom Brodu, Pavu Garića - kako je njegov Mercedes, kao i automobil registarskih oznaka SB 570 CO na naslovnoj fotografiji, bio parkiran na mjestu gdje to nije dopušteno - nadležni odjel u brodskoj Gradskoj upravi upitali smo: jesmo li postupili ispravno, ili ne? Je li vozilo s naslovne fotografije parkirano sukladno važećim općim i posebnim propisima, ili nije?
"... znak A26 (promet u oba smjera) upozorava vozače koji dolaze iz smjera juga
da je dionica Trga pobjede - od ulice A. Cesarca do ulice Đ. Pilara -
dvosmjerna prometnica.
Na slici je također vidljivo vozilo koje je nepravilno parkirano na
nogostupu i time krši odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, ako se zadržalo duže od tri minute, za što nije potrebno postavljati prometnu
signalizaciju koja bi odredila zabranu, jer je to definirano čl. 82. stavak 1.
točka 10. Zakonom o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15, 108/17 na snazi od 16.11.2017.)
Iznimno, na predmetnoj dionici može se i parkirati,
ali to mora biti definirano prometnom signalizacijom sukladno čl. 82. stavak 2.
istog zakona.
U Prilogu Vam dostavljamo kopiju dijela "Naredbe" iz koje je vidljiv i
članak 8., a odnosi se na predmetnu ulicu.
Nadalje, ističemo kako Grad Slavonski Brod ne posjeduje točne podatke kada je
prereguliran promet u tom dijelu Grada, niti imamo prometni elaborat jer jeregulacija rađena sukladno 'Naredbi o reguliranju prometa na cestama i ulicama
grada Slavonskog Broda' iz 1995. godine."
Bio je to pošten i ekspeditivan odgovor privremene pročelnice Upravnog odjela za komunalni sustav i takvo redarstvo, Barbare Rakitić Gavranić, dipl.ing. Što obećava. Naime, privremena pročelnica nije petljala, prikrivala činjenice niti bježala od (su)odgovornosti.
Ono s čime mi - kao medij Udruge za promicanje lokalne uprave i samouprave - nismo zadovoljni jeste činjenica da aktualna Gradska uprava u Slavonskom Brodu promet regulira sukladno sadržaju 'Naredbe' iz 1995. godine. Naime, naprosto je nevjerojatan nesklad između, s jedne strane njihova nastojanja da izgrade što kvalitetniju prometnu infrastrukturu, a s druge strane, na toj i takvoj infrastrukturi, promet reguliraju temeljem 'Naredbe' koja je nastla temeljem parametara od prije, bezmalo, četvrt stoljeća.
Držeći kako je u pitanju nesporazum, još jednom, pisali smio Gradskoj upravi neka nam potvrdi: je li to istina, a ako jeste, zbog čega Grad nema Prometnu strategiju i njoj sukladne izvedbene dokumente primjerene izgrađenosti prometne infrastrukture?
U razumnom roku, glasnogovornica, Ifigenija Račić Sarić, mag.nov., dostavila nam je odgovor iz kojeg donosimo naglaske.
Nakon provedenog javnog natječaja, tadašnji ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Siniša Hajdaš Dončić, 1. lipnja 2015. godine, sa županom Danijelom Marušićem, potpisao je "Ugovor o izradi Master plana održivog razvoja prometnog sustava na području Brodsko-posavske županije". Bio je to jedan od deset takvih ugovora područnog karaktera.
Mada je, četiri mjeseca ranije, na isti natječaj, s tri projekta, prijavio se i Grad Slavonski Brod, odbijen je uz obrazloženje da je, na razini Brodsko-posavske županije, planiran projekt izrade Master plana .
Odbijeni su im sljedeći
projekti:
- Projekt promicanja održive
mobilnosti u gradu Slavonskom Brodu kroz izradu sveobuhvatnog prometnog
rješenja u obliku Master plana razvoja prometa s uključenom prometnom studijom,
- Projekt promicanja održive
mobilnosti u gradu Slavonskom Brodu kroz proširenje postojećeg sustava
biciklističkih staza, te
- Projekt razvoja integriranog
prometa grada Slavonskog Broda.
Vrijednost potpisanog Ugovora između Ministarstva i Županije iznosila je 966 tisuća kuna, a sve je trebalo biti sufinancirana s 85 posto iz fondova Europske unije. No, to se nije dogodilo.
Naime, gotovo godinu dana nakon potpisivanja Ugovora, Gradska uprava zatražila je od županijske informaciju u kojoj fazi je izrada Master plana i, 3. lipnja 2016., dobili su odgovor kako je zaustavljena provedba projekta „Master plan održivog razvoja prometnog sustava na području Brodsko-posavske županije".
U svome pismenom očitovanju Gradu, odgovorna osoba u Županiji za provedbu projekta dr.sc. Miroslav Jarić, dipl.ing., kao razlog obustave njegove realizacije, naveo je da su, nakon provedenog natječaja, utvrdili kako nemaju dovoljno sredstva za njegovo pokretanje.
U međuvremenu, 14. ožujka 2017., Županija je ponovno uključena u izradu Master plana, ovog puta "funkcionalne regije Istočne Hrvatske". Vrijednost Ugovora je 6.8 milijuna kuna i njime bi se trebale identificirati prometne potrebe i prilike za poboljšanje prometnog sustava pet slavonskih županija, između ostalog, navela je glasnogovornica Grada u svome odgovoru SBplus-u.
Od drveća ne vide šumu
Tijekom sedmogodišnje, načelne i konkretne, kritike rada brodske Gradske uprave otvarali smo razne teme, poticali na rješavanje raznih urbanih problema, čak smo branili i/ili hvalili neke odluke Gradske uprave... ali na ovako nešto još nismo naišli. Gradski promet reguliran je dokumentom starim četvrt stoljeća, a Gradska uprava se pravda činjenicama da ih je 2015. Država odbila svojom bahatošću, a 2016. godine Županija zajebala svojom aljkavošću.
A što je s prethodnih 20 godina, s
posebnim naglaskom na onih 10 iz "Dusparina vakta", glasnogovornica ništa
zborila nije. Uostalom, ni 'Županijski' niti 'Istočno hrvatski' Master plan
apsolutno nikakve veze neće imati, na primjer, s režimom prometa u brodskoj
Cesarčevoj ulici - na njezinoj dvosmjernoj dionici - gdje je onomad na
nogostupu bio parkiran Mercedes zamjenika aktualnog v.d. predsjednika brodskog
Općinskog suda, Pave Garića, a nedavno i njegov oponašatelj nepoznata imena.
Za
to je kriva Gradska uprava, a njezin čelni čovjek, gradonačelnik Mirko Duspara, odgovoran je jer, u toj i takvoj Gradskoj upravi, očito, nema dovoljno kompetentnih i odgovornih ljudi koji bi, u konačnici, onemogućili "tamo nekog Đurinog švajsera" da ih zajebava putem portala čije usluge plaća i sam Grad.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -