MADA, u zadnje vrijeme, zainteresirani za prostorne planove, urbanizam, arhitekturu i graditeljstvo na specijalističkom forumu skyscrapercity.com nemaju početni entuzijazam, što za posljedicu ima rijetko objavljivanje njihova viđenja 'izmjena i dopuna stanja u prostoru', s te stranice skinuli smo fotografiju upravne zgrade područne (hrv. regionalne) uprave i samouperave Brodsko posavske županije kako bismo ukazali na dvije činjenice.
Dvjestotinjak zaposlenih u toj zgradi nemaju poslovno parkiralište iako bi ga trebali imati jer, u protivnom, svojevremeno zgrada ne bi dobila uporabnu dozvolu za njezino korištenje.
Prvo. Zgrada je pristojno obnovljena s ciljem povećanja njezine 'energetske učinkovitosti' iako, da je pismeniji Hrvat određivao naziv 'Programa', sjetio bi se (i) hrvatskih riječi kao što su: rentabilnost, efikasnost, racionalnost, štedljivost i t.d.
Drugo. Okoliš zgrade je socrealističan, pritom, posebno treba istaknuti problem s pripadajućim parkiralištem. Naime, mada je nedavno brodska Gradska uprava postupila zakonito tijekom preuzimanja kontrole nad česticom u svome vlasništvu s ciljem pretvaranja županijskog parkirališta u javno, postupak nije sasvim dorečen - iz više razloga.
Na primjer. Dvjestotinjak zaposlenih u toj zgradi nemaju poslovno parkiralište iako bi ga trebali imati jer, u protivnom, svojevremeno, zgrada ne bi dobila uporabnu dozvolu za njezino korištenje. Osim toga, korisnici usluga te državne i lokalne uprave također nemaju gdje parkirati. Sličan problem imaju i stanari višekatnica, posebno onih u samom središtu grada.
To što su zagrebačka i neke druge gradske uprave svoja parkirališta komercijalizirali ne znači da ih Brođani moraju slijediti u stopu. Dapače, bilo bi dobro vidjeti iskustva pametnijih od nas jer je parkiranje u Slavonskom Brodu postalo jedno od najozbiljnijih gradskih urbanih problema, bezmalo, onoliko velik koliki je, donedavno, bio na ključnim raskršćima i pružnom prijelazu u Osječkoj ulici.
Zbog toga, na samom početku 2019. godine, odgovorne u brodskoj gradskoj upravi potičemo neka od kompetentne institucije, ustanove ili tvrtke naruče cjelovitu prometnu studiju s rješenjem problema parkiranja vozila u Gradu. Neka, zajedno sa županijskim čelnicima, problem riješe sukladno pravilima struke, a na zadovoljstvo većine građana. Pritom, neka 'dorade' svako prometno rješenje koje ne prođe ekspertnu reviziju, neovisno o tome tko ili što je uzrokovalo problem.
Temeljni preduvjet za realizaciju primarnih zadaća lokalnih samouprava - što podrazumijeva prometnu i drugu infrastrukturu te zdravstvo, obrazovanje, kultura i sport - jeste da županijska i gradska uprava prestanu djelovati autodestruktivno. Da profesionalno i bez emocija komuniciraju na dnevnoj bazi jer je nedopustivo da, već četvrt stoljeća, u Slavonskom Brodu međusobna nesnošljivost političkih čelnika dominira nad društvenim obvezama institucija kojima oni upravljaju.
Budući da je župan Danijel Marušić prvi ovdašnji samo/upravljač i slovi kao, blago rečeno, nekonfliktna osoba, a u opisu poslova i radnih zadataka, između ostalog, ima obvezu koordinirati procesima koje vode čelnici lokalne samouprave, za očekivati je da upravo On, periodično, saziva ovdašnju 'koordinaciju' saborskih zastupnika, gradonačelnika i općinskih načelnika s ciljem, na primjer, efikasnijeg povlačenja sredstava iz državnih i/ili europskih fondova te stvaranja boljih uvjeta za ulaganja u gospodarstvo. Ma koliko im bile ograničene ovlasti u toj oblasti.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -