Sve ima rok trajanja pa tako i raznorazni strojevi, aparati i uređaji u kućanstvu i treba ih zamijeniti novima. Moji su svi dotrajali jer su kupljeni prije gotovo četiri desetljeća, uglavnom kao svadbeni darovi. I sve su to, tada, bili naši proizvodi: Končar, Gorenje... Po svemu prvoklasni jer su izdržali radeći toliki niz godina. A onda su posustali.
Tako je krenula zamjena frižidera, štednjaka, bojlera, perilice rublja... Kod svake zamjene majstor je rekao nikad više nećete imati ono što ste imali i sve više sam toga svjesna, no "vešmašina" me potpuno izbacila iz takta. Najnoviji tip, istog proizvođača - Gorenja - kao i do sada trebala bi biti neka garancija kvalitete, a susretljivi trgovac nabrajao je sve prednosti, uštede, eko pranje, s više i manje vode, kratko osvježavanje ne isprljanih odjevnih predmeta, pametna mašina sama prilagodi vrijeme pranja prema težini robe... ma samo što ne svira po željama. Odlučila sam i kupila ju na rate, majstor namontirao, a ja proučila upute i uključila.
E onda zahtijevam novi stroj, opet traje... i stigne zamjenski. Prošlo je mjesec i pol dana. Sve iz početka, serviser uključi... i zamislite ponovo sve isto Err.
Uzalud sam se poradovala jer na novom stroju sam, nakon nekog vremena, umjesto vađenja čistog rublja, na onih tisuću senzora, samo mogla pročitati Err i brojčanu oznaku. Naravno, odmah zovem servis, oni me upućuju u Zagreb, a ovi kažu javit će se serviser kada bude slobodan.
Nakon par dana, dođe serviser, promijeni nekakav indikator i ode. Ne moram ni spominjati kako se stvar ponovila i tako nekoliko puta. Pritom, moram priznati da je serviser vrlo susretljiv, pokušava pomoći, na koncu promijeni svu elektroniku na stroju i... opet ništa, točnije, stroj pere bez grijanja vode.
E onda zahtijevam novi stroj, opet traje... i stigne zamjenski. Prošlo je mjesec i pol dana. Sve iz početka, serviser uključi... i zamislite ponovo sve isto Err. Nakon svega, zaključak servisera i proizvođača - prehladan je prostor u kojem se vešmašina nalazi (a na istom je mjestu prošla prala preko tri desetljeća). Nove su, kaže serviser, osjetljive, moraju biti na sobnoj temperaturi. Pa otkud još i to. Na sto sam muka jer nemam centralno grijanje niti mašinu mogu premjestiti na toplije mjesto i zato pitam postoji li ikakav stroj za pranje rublja koji može izdržati niže temperature - kao nekada, no saznajem da je potražnja uzaludna. Svi su novi, pametni strojevi takvi. Dakle, riječ je o nekim "ljetnim vešmašinama" koje veselo peru i griju na plus 30, a zimi u kućama bez centralnog grijanja, valja kupit novi "vešlonac" i "rifljaču" kakve su u prošlom stoljeću koristile naše bake, pa dobro zasukati rukave.
I nije to jedina mana novih perilica. Znam ljude koji crpe hidroforom vodu iz bunara, pa je i njihova nova vešmašina od početka "prigovarala" kako zbog hladne vode tako i zbog nedovoljnog pritiska. Zato se ne mogu ne zapitati za koga nekada vrlo cijenjena kuća takve strojeve proizvodi. Pa ne žive svi ljudi u stanovima s centralnim grijanjem. Dapače. U Hrvatskoj se prema dostupnim podacima gotovo polovica kućanstava grije s pećima na drva, a manje od 10 posto uživa u toplini doma s centralnim grijanjem iz toplana. Naravno, neki koriste i centralno na drva, lož ulje, struju, no ipak najveći broj kućanstava si ne može priskrbiti grijanje cijelog stambenog prostora. Ali to je neka druga priča.
Novi strojevi, s tisuću raznih senzora, koliko god ih proizvođači nazivali pametnima - po svemu sudeći - nisu kvalitetni, pouzdani, izdržljivi... kao i još puno toga novoga i zato apeliram u ime svih koji imaju problema s raznoraznim inovacijama - vratite nam ljudi ono staro - ako Boga znate!
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Stipe04.02.2017. u 18:46
Imao sam sličnmmih problema. Riknula mi super nova Gorenej veš mašina jer je isto tako stajala u negrijanoj "ljetnoj" kuhinji. Morao sam premjestiti mašinu u kuhinju gdje je uvijek toplo. Stare su mašine imale releje i ništa ili skoro ništa... Prikaži sve elektronike. Danas više ne ide bez elektronike, a za nju je bolje da se ne nalazi na niskim temperaturama ispod nule. Slažem se sa izborom Beka. 5 godina jamstva govori samo za sebe.
-
pajser04.02.2017. u 16:56
U kući sam uglavnom imao sve Gorenje aparate zbog boljeg servisa. Kad mi se treći put pokvarila perilica za suđe (4200 kn), pitam majstora što da radim. Kaže kupi Končar ili Beko jer se proizvode u Turskoj, a ne u... Prikaži sve Kini. Manje se kvare, a jeftiniji dijelovi.
-
Tonda03.02.2017. u 23:08
Kao sto je Stijena01 rekao, novi strojevi traju otprilike koliko i garancija (svaki dan rada nakon isteka garancije je poput rodendana) i to iz jednostavnog razloga, kako bi se osigurala kontinuirana proizvodnja i ekonomski rast. Dakle, rast proizvodnje je jedan... Prikaži sve od pokazatelja napretka gospodarstva, a kako povecati proizvodnju u zasicenom trzistu doli smanjenja roka trajanja proizvoda. Tako smo prisiljeni trositi cesce i ponekad i vise kako bi imali od cega zivjeti (ili u danasnjem svijetu, povecali kompetentnost drzave/tvrtke/covjeka u jednom velikom natjecanju sve vecih imaginarnih brojeva od kojih imaju koristi samo oni koji ih imaju mogucnosti i znanja pretvoriti u stvarne).
-