GODINU i pol dana prije nego je slavonskobrodsko Gradsko vijeće doktora Mirka Dusparu izabralo za gradonačelnika, 10. studenog 2003. godine, privremeni (što je tek eufemizam za stečajni) upravitelj Komunalca, Ivan Dikanović, Autoprometnom poduzeću iz Požege (APP) iznajmio je Autobusni kolodvor na rok od 15 godina, za 7,65 milijuna kuna.
Zahvaljujući državnim investicijama u slavonskobrodsku prometnu infrastrukturu zadnjih pet godina (podvožnjak u Osječkoj, Svačićeva ulica, više velikih i jedan impozantan rotor…) kakvih nije bilo ni u jednoj socijalističkoj petoljetki niti nakon 'paljenja svjetla', brodska gradska uprava je u mogućnosti (poslije Bazena i Tržnice) nastaviti s ulaganjima u dva nova kapitalna objekta: Stadion kraj Save i Autobusni kolodvor.
Pored ugovorene zakupnine, APP je imao obvezu, tijekom prve tri godine zakupa, u "modernizaciju objekta i opreme te stručno usavršavanje zaposlenika" uložiti "značajna financijska sredstva, do jedan milijun kuna".
U obrazloženju tog poslovnog poteza, stečajni upravitelj je isticao kako mu treba gotov novac (hrv. kešovina) da bi sanirao društvo.
Ako je, u početku najma, netko i mislio kako je 15 godina dug period u kojem se može opušteno poslovati, u subotu 10. studenog 2018., vrijeme je isteklo a da prije toga nije usuglašen moguć nastavak poslovnog odnosa između Komunalca i APP-a. Mada su, tvrdi aktualni direktor te gradske tvrtke, Pero Jelinić, zakupca poticali neka najam okonča sukladno ugovoru i, moguće, produži ga na određeno vrijeme.
Iz recentne dokumentacije do koje je došao SBplus, vidljivo je kako Jelinić, 27. travnja 2018. godine, APP poziva neka Komunalcu "izravno" uplati razliku između 180 tisuća kuna koliko su, tijekom trajanja zakupa, uložili u "modernizaciju objekta" i milijun kuna koliko su Ugovorom obećali uložiti.
Kako APP nije reagirao, Jelinić im 7. lipnja 2018., 'sitnu knjigu piše' u kojoj ih podsjeća na prethodno pismo te upozorava Kako će, ne postupe li "u roku od osam dana od dana primitka opomene biti prisiljen, radi zaštite komunalčevih prava, protiv APP-a ustati tužbom kod nadležnog suda, bez daljnjih obavijesti".
David protiv Golijata
Budući da je, u međuvremenu, APP postao hrvatska filijala moćne njemačke kompanije Ariva - posredstvom Zajedničkog odvjetničkog ureda Ivana Đurinac Vuković i Krešimir Blekić - Komunalcu je, s visine, odgovorio direktor te tvrtke, Saša Ilić, prekrstivši obećani, ugovoreni i očekivani minimum ulaganja "do milijun kuna" - u mogući maksimum. Pritom, ustvrdili su kako je njihovo ulaganje od 180 tisuća kuna za 15 godina "značajno". Uzgred, kao da je u pitanju balkanska hajdučka družina bez imalo poslovne etike, a ne ugledna njemačka tvrtka s europskim referencama, tvrde kako je nastupila "zastara" potraživanja.
Primivši k znanju nekorektan stav novog vlasnika APP-a, direktor Komunalca Pero Jelinić, 22. listopada 2018., pismeno je obavijestio 'Zakupca' da će "pred nadležnim sudom zatražiti zaštitu prava koja imaju sukladno Ugovoru i Zakonu" te je pozvao "naslov neka, sukladno čl.16. Ugovora, a zaključno s 11. studenim 2018. godine, zakupljenu nekretninu - oslobođenu od osoba i stvari - vrati Zakupodavcu u vlasnički posjed.
Vjerojatno, uvidjevši kako se Jelinić ne boji ni Arive niti nagle zabrinutosti 'nezavisnih' medija za poslovanje te velike njemačke kompanije s malom hrvatskom komunalnom tvrtkom, direktor APP-a, Saša Ilić, u četvrtak 8. studenog 2018., u sjedištu Komunalca, s njegovim direktorom, Perom Jelinićem, dogovorio je kompromisno rješenje za nastavak suradnje na godinu dana, pod istim uvjetima iz dotadašnjeg ugovora, uz obvezu APP da, prethodno, plati pola obećanog, a ne uloženog iznosa u "modernizaciju objekta", dakle, 410 tisuća kuna.
Jelinić im vjerovao nije
Poučen dotadašnjim iskustvom, Jelinić je sutradan, 9. studenog u 9:07 sati, APP-u uputio zahtjev iz kojeg donosimo supstrat: "Vezano uz jučerašnje pregovore oko zakupa Autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu,TD Komunalac d.o.o. vas poziva da društvu dostavite Vaše pisano očitovanje, najkasnije danas do 10:30 sati. Ukoliko poštovani naslov propusti postupiti sukladno gore navedenom, društvo će smatrati da naslov nema interes za zakup sukladno ponuđenim uvjetima, u kojem se slučaju pozivate, sukladno dopisu društva klasa: 12267,ur broj: 29014, od 22.10.2018. izvršiti predaju nekretnine u vlasnički posjed društva dana 12.11.2018. s početkom u 08:00 sati".
Dvadeset i pet minuta nakon ostavljenog im roka, direktor APP-a, Saša Ilić, pismeno, odgovorio je Jeliniću - kao da se jučer ništa dogovorili nisu - "Nudimo produžetak trajanja zakupa na rok od pet godina pod istim uvjetima, s tim da prva rata mjesečne zakupnine bude uvećana za iznos od 410.000 HRK", što je, ustvari, polovica njihova duga prema Komunalcu zbog nedostatnog ulaganja u "modernizaciju objekta".
U subotu, 10. studenog, pet minuta poslije 12 sati, direktor Komunalca, Pero Jelinić, pismeno je obavijestio kolegu Sašu Ilića: "Obzirom da nije postignut dogovor oko produljenja ugovora o zakupu Autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu, pozivam Vas da dana 12. studenog 2018. (ponedjeljak), s početkom u 08:00 sati, izvršimo primopredaju nekretnine, odnosno njezin povrat u vlasnički posjed Komunalca…".
Gradit će novi autobusni kolodvor
Nakon što smo kronološki prošli cijeli proces pregovora, upitali smo direktora Komunalca zbog čega Autobusni kolodvor nije htio iznajmiti na duži rok od jedne godine jer, objektivno, to je kratko vrijeme?
"Izmjenom Zakona o komunalnom gospodarstvu, kolodvori postaju javno dobro u općoj uporabi te u izravnom vlasništvu jedinica lokalne samouprave. Dakle, više neće moći biti u vlasništvu trgovačkih društvima, kako ne bi mogli biti predmet ovrhe. Grad Slavonski Brod ima namjeru graditi novi Autobusni kolodvor, jer ovaj nje ni funkcionalan niti reprezentativan. To je primarni razlog zbog čega Komunalac nije mogao produžiti najam Kolodvora APP-u po dosadašnjim uvjetima i na pet godine. Bilo bi to dovođenje jednog gospodarskog subjekta u povlašten položaj u odnosu na druge - jer bi, moguće, novi kolodvor želio koristiti pod uvjetima ugovorenim prije 15 godina", kazao je Jelinić.
Dakle, žele graditi novi autobusni kolodvor. Zahvaljujući državnim investicijama u slavonskobrodsku prometnu infrastrukturu zadnjih pet godina (podvožnjak u Osječkoj, Svačićeva ulica, više velikih i jedan impozantan rotor…) kakvih nije bilo ni u jednoj socijalističkoj petoljetki niti nakon 'paljenja svjetla', brodska gradska uprava je u mogućnosti (poslije Bazena i Tržnice) nastaviti s ulaganjima u dva nova kapitalna objekta: Stadion kraj Save i Autobusni kolodvor.
Mada Mirku Duspari te investicije, politički, ne znače 'život ili smrt' - jer je, nažalost, okružen s previše diletanata i suspektnih aspiranata na njegovu fotelju - novoizgrađeni objekti spektakularno će obilježiti 'vakat' tog najdugovječnijeg slavonskobrodskog gradonačelnika. Neovisno o tome hoće li 2021. ta karijera biti nastavljena ili ne.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Jablanovi_kraj_Gloge15.11.2018. u 17:47
Novi kolodvor uopće nije teško sagraditi. Porušiti sve postojeće objekte sadašnjeg kolodvora čime se oslobađa oveći prostor. Dobiveni prostor natkriti sa nadstrešnicama i urediti stajanke za autobuse, onako ukoso. Otvoriti jedan kiosk za prodaju karata (to je za one koji... Prikaži sveoji već nisu istu kupili preko interneta) i jedan kiosk-restorančić te jednu trafiku (isto kiosk). I to je - to. :))
- Prikaži sve komentare
-