/ 21
4656
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD – Ono što se sinoć događalo u slavonsko-brodskom Urban caffeu „Mojster", jer je poznavateljima višedecenijskog tijeka i stanja brodskih kulturnih (ne)prilika, već iz najave, bilo poprilično jasno što će biti, kao vijest, mogli bi završiti konstatacijom da je i bilo. Sadržajem, fluidom koji se osjećao na galeriji kafića, gdje se program odvijao, a i jedno i drugo rezultat su dobro osmišljenog, 'drugačije' viđenog i prezentiranog programa večeri poezije čiji autor te, uz goste, i glavni izvođač bio Brođanin Silvijo Safundžić Sičo, autora ovoga članka, ali i dio drugih posjetitelja srednje generacije, kao prstopucom, vratio je u osamdesete.
Iz Jazz tunela - svjetlo na kraju brodskog urbanog tunela
Sičo je pjesnik 'od kada zna za sebe', a pjesme je počeo pisati kada je imao petnaest godina da bi prvu zbirku, još neobjavljenu, „Plavi maslačak", napisao s devetnaest godina. Pjesme iz te zbirke, ali i ostale svoje pjesme, kao i one drugih poznatih i manje poznatih autora, puno puta je kazivao u raznim prostorima u Hrvatskoj ali i izvan nje. Kao razdoblje koje je bitno utjecalo na njegovo pozicioniranje unutar urbane kulturne scene, Sićo ističe desetogodišnji boravak, zapravo život, u Rijeci:
- Deset godina živio sam u Rijeci i nastupao sam u poznatom riječkom „Jazz tunelu" na Školjiću, gdje su bili vrhunski europski i svjetski jazz glazbenici. Uz pratnju poznatih gitarista, Damjana Vasiljevića, iz „Putokaza", i zamjenskog gitarista „Parnog valjka" Alena Brentinija, s poezijom nastupao sam u elitnom Caffe baru „Sabrage" na Trsatu. Za ovaj program, večeras, odlučio sam se zato što u Brodu, u kojem, hvala Bogu, tamburica (u svim svojim varijacijama) lagano je istisnula cajke i narodnjake, i rock se vratio – poezija se nije vratila. Osmdesete su bile godine kada je urbana kultura u brodskim kafićima i drugim prostorima bila na vrhuncu. Želio bih da opet, slično kao u to vrijeme, mladi i oni iz svih generacija, imaju mogućnost čuti i vidjeti jedni druge u kreativnom činu kazivanja poezije, glazbi, multimediji… - prije početka programa, za SBplus rekao je Safundžić.
U „Mojsteru" su i bili pripadnici niza generacija, od srednjošklaca, studenata, drugih mladih ljudi, do generacije koja je osamdesetih posjećivala i sudjelovala u programima u „Antiku", Gordoni, Klubu Centra mladih, „Amadeusu", Čitaonici Gradske knjižnice te kafićima „Ž" i „Bolero" u Gradu s onu stranu Mosta.
Kolažiran i zanimljiv, štoviše, zabavan program
S odlikom nehinjene spontanosti, Sičo je bio i izvođač – recitator svojih, Arsenovihi Šerbedžijinih stihova, i animator atmosfere koju je garnirao šaljivim dosjetkama, asocijacijama, aforizmima…
Matilda Pudić, učenica Klasične gimnazije „Fra Marijana Lanosovića", lirski uvjerljivo, svojim „bisernim grlom" i vještim premetanjem žica na gitari, dojmila je posjetitelje ljubavnim pjesmama koje je sigurno, kao da joj to nije jedan od prvih javnih nastupa, izvela.
Akademski glumci Luka Stilinović i Matej Safundžić, osim kazivanja stihova, a među pjesmama, uz ostale, bile su i one od narodnih do Matoša i Bukowskog, izveli su i nekoliko sekvenci iz svoje kazališne predstave „Zavirite u moj film" s kojom su, danas, uz udrugu „Vrapčići" bili „Na kavi" kod Predsjednika na Pantovčaku.
Sve, samo ne komercijala
Na koncu, uz čestitke autorima i izvođačima, valja istaknuti i hrabrost Urban caffea „Mojster", odnosno njegova vlasnika, koji je Brođanima, podsjećajući ih na neka dobra brodska stara vremena, i pružajući im jedinstven užitak drugačijeg 'konzumiranja' kulturnih sadržaja, dao naslutiti mogućnosti (i) u pravcu kojih bi se trebala razvijati brodska kulturna ponuda. Kako su danas ipak druga i drugačija vremena, o ovom događaju trebali bi razmisliti i oni koji se, izborom i voljom građana Slavonskoga Broda, kulturom službeno bave, te procijenitit treba li i u kojoj mjeri se može i konkretnom potporom pratiti i ovaj oblik brodske kulture koji je sve - samo ne komercijalan.