OSEBUJNI miris kakaovca širi se tvornicom, dok marketinški stručnjak hoda po pogonima, gledajući radnice u bijelim kutama kako se vrzmaju pogonom. Šeće i razmišlja. Razmišlja o očaju vlasnika tvornice, jedne od najstarijih tvornica čokolade u Hrvatskoj, tvornice koja gomila gubitke i prijeti joj ključ u bravu. U ušima mu zvoni nova poslovica nastala u Požegi, a koju sada ponavlja vlasnik tvornice: ''Proizvodnja čokolade gorak je posao''. I zato je angažirao njega, starog marketinškog lisca i vuče ga za rukav poput utopljenika koji stišće slamku.
Marketinški stručnjak zna mnoge tajne svog zanata, ali svejedno hoda pogonima i svako malo uzima komadiće čokolade, hodajući od jedne proizvodne trake do druge. Nema se tu što reći: čokolade su izvrsne, tope se u ustima, slatke i kremaste. A tek one s lješnjakom. Ipak, čini mu se, čokolada s rižom je nenadmašna. Pričali mu stariji radnici kako se nekoć izvozila i u Švicarsku. ''E, moj brale'', misli marketinški stručnjak, hodajući po pogonima tvornice čokolade dok mu miris kakaovca puni nosnice. ''Izvoziti čokoladu Švicarsku!'', lamentira, sve uvjereniji u zaključku kako očito nije problem u čokoladi.
Prije dolaska u tvornicu obišao je nekoliko samoposluga i gledao kupce kako u velikom luku zaobilaze police na kojima su izložene čokolade kakve sada izlaze s proizvodne trake. Kao da su okužene, kao da su na njima ona obilježja kakvima označavaju kutije cigareta da bi pušače upozorile na štetnost duhana. Uzeo je pažljivo s police svaku od čokolada čiju proizvodnju sada gleda u tvornici. Nigdje na ambalaži nema oznake: ''Čokolada začepljuje vaše arterije'', ''Konzumiranje čokolade može ubiti vaše nerođeno dijete'', ''Miris čokolade šteti vašoj djeci, obitelji i prijateljima'', ''Konzumiranje čokolade uzrokuje rak usta i grla'', ili ona osobito zastrašujuća - ''Čokolada povećava rizik od impotencije''.
Ništa, ama baš ništa od toga, nalik upozorenjima s kutija cigareta, ne piše na omotima čokolade. A ipak, kupci u velikom luku obilaze baš te čokolade, samo te koje sada silaze s trake tvornice kojom upravo hoda.
Marketinški stručnjak bio je uvjeren da može spasiti jednu od najstarijih tvornica čokolade u Hrvatskoj, ali je svejedno izveo pokus. Kupio je u samoposluzi nekoliko stranih čokolada, brižljivo skinuo omot, izlomio pločice na komadiće i stavio ih na bijeli papirnati ubrus. Potom je isto učinio s čokoladama koje je uzeo iz tvornice, čiji ga je vlasnik pozvao i nudio primamljivu nagradu za spas proizvodnje. Komadiće te čokolade stavio je na drugi papirnati ubrus. I pozvao nekoliko prijatelja, naglasivši im da povedu i djecu.
''Kušajte'', rekao je. ''I recite koja je najukusnija''.
Prijatelji su se oblizivali, djeca mljackala i svi uglas pokazivali na ubrus s čokoladom iz jedne od najstarijih hrvatskih tvornica.
Marketinški stručnjaka sada je bio posve uvjeren, sto posto siguran: Problem nije u čokoladi. Kao što je i mislio: problem je u ambalaži.
''Sjećate li se one stare šale o tome kako seljak, kad dobije čokoladu, pojede omot a čokoladu baci'', reče marketinški stručnjak vlasniku tvornice. ''Ambalaža je čudo. Čudo neviđeno. Slađa od čokolade. Džabe vam najbolji proizvod ako nije u atraktivnoj ambalaži. Važno je ono što piše na omotu, a ne ono što je unutra''.
Vlasnik tvornice čije radnice svako malo štrajkaju zbog plaća koje kasne, zatrpan gubicima koji se gomilaju poput crnih olujnih oblaka i svjestan kako se bliži gorki kraj slatke priče o proizvodnji čokolade, u čudu gleda marketinškog stručnjaka. Ne vjeruje onom što je čuo.
''Jesam li vas dobro razumio? Nije važna čokolada već ono što na omotu piše?!''
''Tako je. Baš tako''.
Nastaje tajac. Sva sreća pa tvornica čokolade proizvodi i žestoka alkoholna pića, pa vlasnika tvornice natoči svakom po čašicu. Za lakši nastavak teškog razgovora.
''Vidite, problem je u nazivu vaših čokolada: 'Braco i seka', 'Samo ti', 'Volim te'…''
''I što tu ne valja?''
''Kako da nakon Keruma i njegove seke, pa sada Škore i njegove seke, vi prodajete čokoladu 'Seka i braco'. Ljudi se tome smiju, zaobilaze ih u širokom luku. Nazovite ih recimo 'Kum i kumica' ili 'Rođo i rodica'. To je ljudima bliže. Svi se pozivaju na kumove i rođe. Kakvi 'Seka i braco', pustite to, zaboravite. A smiješni su i staromodni i oni nazivi vaših čokolada 'Volim te', ili 'Samo ti'. Promijenite to u 'Volim se' i 'Samo ja'. Ići će kao ludo. Osobito u vrijeme izbornih kampanja.''