Ulaganje u obrazovanje je ulaganje u budućnost. Obrazovanje donosi boljitak ekonomiji i društvu u cjelini kroz: razvoj vještina; mogućnost zapošljavanja; inovativnost; razvoj aktivnog građanstva; jednakost i socijalnu koheziju...
Obrazovanje i osposobljavanje, svakom pojedincu, treba ponuditi najbolje mogućnosti za stjecanje znanja tijekom cijelog života.
Europska suradnja podupire reforme zemalja članica u području odgoja i obrazovanja. Ta suradnja povezuje sve zemlje članice Europske unije.
Što može i mora učiniti Republika Hrvatska?
Mora uskladiti svoje školstvo s potrebama Europskog gospodarskog prostora. Uložiti napore u podizanju ukupne kvalitete općeg i strukovnog obrazovanja kao i cjeloživotnog učenja. Treba potvrditi našu podršku široj europskoj strategiji za rast i stvaranje novih radnih mjesta.
Na taj način ističemo važnost ulaganja u politike obrazovanja te vještine koje s jedne strane podižu zapošljivost, pomažu smanjiti trenutačni nesrazmjer vještina te olakšavaju prijelaz u svijet rada, a s druge strane promiču osobni razvoj pojedinaca i time pridonose podizanju kvalitete života.
Nužno je poboljšavati dijalog i suradnju sa socijalnim partnerima te ostalim relevantnim dionicima, kao što su komore i razne nadležne institucije.
Strategija mora pridonositi podizanju kvalitete i privlačnosti
Strategija odgoja i obrazovanja mora pridonositi podizanju kvalitete i privlačnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja na svim razinama obrazovanja, poticanjem daljnje suradnje među socijalnim partnerima, pružateljima obrazovanja, polaznicima, roditeljima, poduzećima, OPG, javnim službama za zapošljavanje, komorama, nastavnicima, savjetnicima za usmjeravanje i ostalim dionicima.
Nužno je ulagati više napora kako bismo bolje razumjeli vještine koje su potrebne na tržištu rada, između ostalog i pozornim praćenjem sektorskih i regionalnih trendova i nastojati iskoristiti to razumijevanje za unaprjeđenje politika obrazovanja i osposobljavanja.
Strategija odgoja i obrazovanja svake države posvećuje se dugoročnoj politici u području odgoja i obrazovanja snaženjem strateških partnerstva i pojačanom suradnjom kako bi se promicale inovacije u obrazovanju te razvoju izvrsnosti u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju kako bi se pojačala prohodnost i fleksibilnost putova prema povezanom europskom strukovnom obrazovanju i osposobljavanju.
Trebali bi biti odlučni u namjeri da nastavimo pridonositi međunarodnoj konkuretnosti radne snage koja se razvila unutar europskih sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, a također i boljoj prepoznatljivosti strukovnih kvalifikacija u Europi, kao i šire.
Briga za obrazovanje je odgovornost svake zemlje
Briga za obrazovanje je odgovornost svake zemlje, pa tako i Hrvatske, koje se susreću s istim izazovima.
Europska suradnja podupire reforme zemalja članica u području odgoja i obrazovanja. Ta suradnja povezuje sve zemlje članice Europske unije.
Europsku komisiju i sve čimbenike procesa, koji uče jedni od drugih dijeleći iskustva, dokaze, analize te smjernice za budućnost obrazovanja i poboljšanja obrazovnog sustava.
Od 2009. do 2020. zemlje članice EU odlučile su usredotočiti s na jačanje cjeloživotnog učenja i mobilnosti; poboljšanje kvalitete i učinkovitosti obrazovanja; promicanje jednakosti, socijalne kohezije i aktivnog građanstva; poticanje kreativnosti i inovativnosti. Ta suradnja poznata je pod nazivom Obrazovanje i osposobljavanje do 2020. godine.
Potrebno je djelovati i dalje te je EU u suradnji sa zemljama članicama usuglasila šest novih prioriteta od 2016. do 2020. s fokusom na razvoj kvalitetnih vještina i kompetencija to su: zapošljivost, inovativnost, aktivno građanstvo, inkluzivno obrazovanje, jednakost, nediskriminacija i građanske kompetencije.
Treba nastaviti započete promjene
Prioritet je otvoreniji i novativniji pristupu poučavanju i učenju; jaka podrška nastavnicima, transparentnost, prepoznavanje vještina i kvalifikacija te održivo i učinkovito ulaganje u obrazovne sustave.
Ulozi su visoki pa je Europska suradnja u području obrazovanja ključna za Hrvatsku. To zahtjeva aktivno uključivanje svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa u Hrvatskoj.
Prioriteti koje treba ostvariti do 2020. moraju biti smjernice budućih reformi u Hrvatskoj i zemljama članicama Europske unije.
Kako bi navedeni ciljevi mogli biti ostvareni, treba nastaviti započete promjene u poboljšavanju hrvatskog obrazovnog sustava, a ne zaustavljati ga i stalno vraćati na početak.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Stipe28.01.2016. u 08:04
Prvi put da nisam baš oduševljen ravnateljevom kolumnom. Puno tu ima „… usaglasiti se s ovime, prilagoditi se onomu, potaknuti ovo, planirati ono …“. Nekako mi previše birokratsko zvuči. A znamo i vidimo svi što nedostaje našem školstvu: „proizvesti“ dobre... Prikaži sve ljude i to samo proizvoditi dobre ljude koji su u stanju kritički razmišljati. Jasno, to je daleko najteže i kada ovladamo vještinama za odgoj i obrazovanje takvih ljudi, tek onda će nam krenuti na bolje. Sve strategije i planovi koji se ne koncentriraju prvenstveno na to neće dovesti ni do kakvog napretka i uvijek ćemo biti nezadovoljni. Ovih dana svjedočimo čovjeku koji se uspješno školovao sve do magistra znanosti, a svakodnevno vidimo i slušamo razne profesore čak i doktore znanosti koji su prošli kroz sve stupnjeve obrazovanja, a nekako su omanuli u samoj biti, u činjenici da bi trebali postati dobri ljudi, a onda iz toga proizlazi i korisni ljudi. Gotovo sve prijašnje Prskalove kolumne su bile na tom tragu.
-