KAKO naći odgovore za: globalnu krizu, politička previranja, raspad financijskog sustava, posrnulu ekonomiju, globalno zatopljenje, nedostatak energije, nove tehnologije, bolju zdravstvenu skrb, istraživanje elementarnih čestica …
Običan čovjek želi brzi izlaz iz gospodarske krize… zapošljavanje… normalan život.
Daje li nam danas znanstveni razvitak i tehnološki razvoj rješenja i odgovore na sva ona pitanja koja postavljaju obični ljudi kao i na naše globalne ljudske dileme?
Prisjetimo se u kojoj su se mjeri tijekom našeg života promijenile neke stvari, na primjer - računala, internet, brzina modema, nano tehnologije i drugo!
Danas dvije milijarde ljudi stvara sadržaje na internetu, a do 2015. godine biti će više od 3,5 milijarde ljudi aktivni na internet mrežama sa svojim sadržajima.
Kako sav taj postojeći potencijal staviti u službu običnih malih ljudi i rješavanju njihovih svakidašnjih problema?
Ako nastavimo raditi ono što smo uvijek do sada radili, dobivat ćemo ono što smo uvijek dobivali.
Nije dovoljno imati zdrav razum, nego je važno pravilno ga primjenjivati.
Imali smo uglavnom skromne rezultate, veliku nezaposlenost, siromaštvo, nepismenost …
Je li nešto krenulo naopako?
Nijedna stvar na svijetu nije bolje raspodijeljena nego zdrav razum, jer svatko smatra da ga ima onoliko koliko mu treba.
Čak i oni kritičari koje je najteže zadovoljiti ne misle, po običaju, da zdravoga razuma žele više negoli ga imaju.
U tome se vjerojatno svi ne varamo, štoviše, to svjedoči da je to sposobnost pravilnoga suđenja i razlikovanja istine od zablude.
To se zapravo i zove ljudski razum ili um.
Zdrav razum, dobiven od stvoritelja, jednak je kod svih ljudi i stoga raznovrsnost naših svjetonazora ne dolazi od toga što su jedni pametniji od drugih, već jedino od toga, što mislimo na različite načine i nemamo u vidu iste predmete prilikom našega rasuđivanja.
Nije dovoljno imati zdrav razum, nego je važno pravilno ga primjenjivati.
Najveći umovi naše civilizacije bili su sposobni za najveće poroke, ali i za najveće vrline .
U pogledu uma, ili zdravoga razuma, možemo pretpostaviti kako ga svaki čovjek ima u potpunosti, budući da je to jedino što nas čini ljudima i po čemu se razlikujemo od drugih živih bića.
Mozak djeluje na način - upotrijebi ili izgubi; čak i razmišljanje može promijeniti mozak!
Moguće je da se varamo kada smo mi u pitanju, jer smo skloni samo-prijevari (mislimo o sebi kako smo bolji nego što u stvari jesmo).
Svaki obrazovni sustav od malena odgaja i obrazuje mlade ljude kako za potrebe svakodnevnoga života i što lakšega uključivanja u svijet rada i učenja, tako i za potrebe znanstvenoga istraživanja.
Novi svijet učenja i znanstvenoga istraživanja u području odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj trebao bi do 2025. godine, između ostaloga, razvijati znanja i davati odgovore na pitanja običnih ljudi.
Najčešća pitanja su:
Sposobnost organiziranja i planiranja.
Usmeno i pismeno komuniciranje na materinjem jeziku i poznavanje drugih jezika.
Temeljne vještine računanja.
Upravljanje informacijama.
Rješavanje problema.
Donošenje odluka.
Timski rad.
Prihvaćanje raznolikosti i multikulturalnosti.
Rad u međunarodnom okruženju i etičnost.
Primjena znanja u praksi.
Istraživačke vještine.
Prilagodbe novim situacijama.
Stvaranje novih ideja (kreativnost).
Liderstvo.
Razumijevanje kultura i običaja u drugim državama.
Samostalnost u radu.
Upravljanje projektima.
Inicijativa i stvaranje poduzetničkoga duha.
Stvaranje svijeta kvalitete.
Stvaranje želje za uspjehom, i niz drugih znanja.
Iskustva pokazuju da visoko razvijeni obrazovni sustavi (kakvom RH teži), ovim usvojenim alatima (znanjima), kroz svoje obrazovne sustave, daju veći dio odgovora na prisutnu krizu, kako u lokalnim tako i u globalnim razmjerima.
Većina mladih, čim završi svoje školovanje promijeni mišljenje i polako gubi svoje ideale koje stekne u danima školovanja (predugim lutanjem i traženjem posla).
Zaplićemo se u niz sumnji i zabluda i postepeno postajemo svjesni svoga neznanja.
Zato nam u obrazovnom sustavu i gospodarstvu trebaju promjene koje će smanjivati „ispadanja" iz sustava obrazovanja kao i „zaplitanja„ u sustavu (brže zapošljavanje).
Treba njegovati i osuvremenjivati predmete školskoga obrazovnoga sustava;
- Zna se kako učenje jezika pomaže razumijevanju i komunikaciji među ljudima,
- Da čitanje doprinosi stvaranju vlastitoga suda i da je čitanje knjiga nalik na ugodan razgovor s najboljim autorima napisanih knjiga (dobro pripremljen razgovor), u kojemu nam sami autori razotkrivaju samo svoje najbolje misli,
- da u govorništvu ima mnogo lijepog i uzvišenog,
- da pjesništvo pruža užitak,
- da su prirodoslovlje i matematika bogati oštroumnim otkrićima, koja se mogu koristiti da olakšaju sve vještine i umanje rad ljudi; kako znanje treba pretvoriti u blagostanje, razvijati alate za poticanje gospodarskog razvoja.
Živimo u vremenu otkrivanja novih elementarnih čestica
Danas živimo u vremenu otkrivanja novih elementarnih čestica koje ostaju najveće zagonetke moderne znanosti, ( primjer CERN 2010-2011. godina, Centre Europeene pour la Recherche Nucleare)
Zašto nečemu što je tako sitno, da sitnije ne može biti, posvećujemo najveće i najskuplje projekte?
Zato što u prirodi osim elementarnih čestica ničega drugoga i nema, i što ćemo, ako utvrdimo sve osobine elementarnih čestica, kao i njihovo porijeklo, utvrditi i zašto priroda izgleda baš ovako kako izgleda, a ne nekako drugačije!
Obrazovni sustav je alat za sistematsko razvijanje mogućnosti za društvo i privredu.
Gorući problemi našega vremena traže svoja rješenja na međunarodnoj i lokalnoj razini, a oni se sigurno mogu naći u promjenama obrazovnoga sustava (primjeri visoko razvijenih zemalja koje su u svojim matičnim državama najprije napravile promjene obrazovnoga sustava).
Informacije i vlastita sudjelovanje u borbi za izlazak iz krize, mir u svijetu, gospodarski oporavak , borba protiv gladi…, odlučuje se danas zahvaljujući današnjoj tehnologiji komunikacija u svakoj kući (internet).
Dobar obrazovni sustav ima važnu ulogu i potrebu naučiti mlade ljude i sve polaznike sustava kako razlikovati istinu od mogućih zabluda, kako bi mogli imati jasan uvid u svoje postupke i ići u životu sigurnijim putem, a to je stalno učenje i porast osobnih vrijednosti.
Nastavnici u obrazovnom sustavu imaju vrlo važnu ulogu u vođenju i povezivanju mladih mozgova .- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
MatoArt23.10.2011. u 17:34
„Daje li nam danas znanstveni razvitak i tehnološki razvoj rješenja i odgovore na sva ona pitanja koja postavljaju obični ljudi kao i na naše globalne ljudske dileme?“ Daje, ali su kod nas zakazale elite koje ta saznanja trebaju prenijeti građanima.... Prikaži sve „ Svaki obrazovni sustav od malena odgaja i obrazuje mlade ljude kako za potrebe svakodnevnoga života i što lakšega uključivanja u svijet rada i učenja, tako i za potrebe znanstvenoga istraživanja.“ Prvenstveni cilj većine obrazovnih sustava pa i našeg je stvoriti poslušnike koji će se što bolje uklopiti u društvo i propisane društvene, kulturne, znanstvene norme. „Novi svijet učenja i znanstvenoga istraživanja u području odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj trebao bi do 2025. godine, između ostaloga, razvijati znanja i davati odgovore na pitanja običnih ljudi.“ – kako ono ide s magarcem koji je krepao? Do 25-te, tko živ a tko mrtav. „Nastavnici u obrazovnom sustavu imaju vrlo važnu ulogu u vođenju i povezivanju mladih mozgova . „ – osim ako im nije drugačije zadano nacionalnim kurikulumom i vlastitim zabludama.
-
Stipe22.10.2011. u 14:20
Pronalaskom čestica koje se gibaju brzinom većom od brzine svjetlosti stvara se osnova za novu "revolucionarnu" teoriju svega. Neki Einsteinovi zaključci se kopkazuju pogrešnima, a neki Teslini ispravnima. Ponovo je u igri ether. Preko toga neki daju i praktično prva... Prikaži sve prava logična tumačenja gravitacije i vode se zaniumljive polemike: http://tinyurl.com/3wqbg3k http://tinyurl.com/3urnebr Posljedice mogu biti kolosalne!
-
2P2M22.10.2011. u 13:42
Poštovani g.Prskalo, jako Vas cijenim kao čovjeka i profesora kojem ste nekad predavali 84.-88. i drago mi je da se spomene CERN i nuklearna fizika, i sam mislim da nam je to područje uvijek zanimljivo za istraživanja i bit će... Prikaži sve nepresušan izvor... Nastavnici uvijek imaju važnu ulogu u obrazovnom sustavu, mada neki prof. govore da učenike treba samo usmjeriti u učenje i da se sami snalaze u tome, a tim profesorima sadašnjim koji tako govore, nekada su profesori Vašeg tipa posvećivali više pažnje i pomagali da shvate temu predavanja, Vama svaka čast, a neki sadašnji nisu izvukli pouku iz načina predavanja Vaše generacije i sl. Lp
-