Netko od kolega „portalista" izvršio je brutalni atak na našeg (pravog) glavnog urednika, zlonamjerno mu napomenuvši kako je SBplus navodno izgubio primat među brodskim portalima.
Sve ovo navodim jer je netko od kolega „portalista" izvršio brutalni atak na našeg (pravog) glavnog urednika, zlonamjerno mu napomenuvši kako je SBplus navodno izgubio primat među brodskim portalima. Ako se to i dogodilo, dogodilo se na nekoj manje bitnoj web-metrics ili pagerank stranici koja na osnovu nekih svojih algoritama i izračuna govori o mjestu, ugledu i utjecaju nekog web portala. Čak da se to dogodilo i na samom Googlu ili nekom drugom od najuglednijih ranking sajtova, opet bi to valjalo uzeti s velikom rezervom, jer teško da svi napredni mambo-jumbo marketinški trikovi poput SEO optimizacije, on-page i off-page trikova mogu poremetiti dugo stvarani poredak. Sve te optimizacije za tražilice, socijalne medije i ostale varalice nisu ništa drugo do varalice, trikovi. Psihološki bihevioristički trikovi, spektakularan dizajn, sve najnovije tehnološke zezalice doslovno će na prijevaru dovući čitatelje na neki portal i pridonijeti povećanju toliko obožavanih „pageviews", „unique pagevievs" ili „uniqu visitors", ali, kao što sam već naglasio: bez sadržaja, atraktivnih i raznovrsnih tekstova, od portala nema ništa. Institucije, tvrtke i web sjedišta za rangiranje web sjedišta su gotovo uvijek vođeni kriterijem zarade koju imaju od neke stranice koju rangiraju, a i kada to nije slučaj, kada se radi o krajnje objektivnom mjeritelju, on baš zato što je matematički objektivan ne može dati prave i vjerodostojne rezultate. Na primjer, za portal sa novostima i komentarima nije svejedno čita li ga 100 anonimusa ili 100 viđenijih političara, znanstvenika ili kulturnjaka.
Prava mjera utjecaja u društvu
Dakle, koliko god se netko tješio trikovima kojima prevari web surfere ne bi li posjetili njegov portal, koliko god se netko uzdao u suhoparnu matematiku, web stranice i portale ne može se izmjeriti tako jednostavno. Njihova prava mjera je mjera utjecaja u društvu, odnosno među svojim čitateljima i može se vidjeti iz nekoliko pokazatelja:
- Ako imate snažan utjecaj i puno čitatelja, onda
vjerojatno imate i dosta (uglednih) autora koji pišu ili bi htjeli pisati za
vaš portal. Nekada anonimni autori grade svoje ime preko poznatog portala pa je
zato riječ uglednih u zagradi.
- Vaše tekstove puno prenose ostali portali ili
reagiraju na ono o čemu i kako pišete. Neki vaši autori bivaju stalno prozivani
s drugih portala. Oko portala se širi dosta kontroverze.
- Poznate i utjecajne osobe rado daju izjave za
vaš portal ili samostalno komentiraju tekstove. Do vas dolaze glasovi kako
redovito prate vaš rad. Čujete kako se vaš portal prati čak i u Vladi.
- Iz analiza vidite kako sve više ljudi među prvim
stvarima koje ujutro napravi na računalu je otvaranje vašeg portala.
Posjetitelji se dugo zadržavaju na vašem portalu zbog kvalitetnog i zahtjevnog
sadržaja.
- Vaš je portal u stanju pokrenuti mase pa makar
se radilo i o šačici fanatičnih sljedbenika. Prepoznati ste po humanitarnim i drugim
korisnim akcijama u društvu. Sadržaj vam nije nužno svađalački
senzacionalistički, već više radi na unapređenju, pomirenju i toleranciji među
raznim društvenim grupama te promociji opće priznatih vrijednosti.
- Čitatelji dosta komentiraju tekstove te se nerijetko razvijaju žive rasprave. Portali s puno čitatelja koji slabo komentiraju trebaju se zapitati kakvi ih to ljudi čitaju. Ne boje li se možda otkrivanja svog identiteta ili iz nekog drugog razloga ili su pak tekstovi na vašem portalu jednostavno nepoticajni.
Koliko god se netko uzdao u suhoparnu matematiku, web stranice i portale ne može se izmjeriti tako jednostavno. Njihova prava mjera je mjera utjecaja u društvu.
Uspjeh ovisi o zacrtanim ciljevima
Znanost i stručnjaci dali su nam fantastične alate za analizu i unapređenje posjećenosti našeg web sjedišta no nikada to ne trebamo uzeti za jedini pokazatelj svog uspjeha. Naš uspjeh prvenstveno ovisi o zacrtanim zadacima i ciljevima – što želimo postići među svojim čitateljima. Portali mogu imati i obično imaju različite ciljeve: nekome je na prvom mjestu novac i zarada, nekome utjecaj među političarima i moćnicima, drugima utjecaj među intelektualcima i svim slobodoumnim građanima, nekome je bitno pomoći malom, običnom čovjeku u unapređenju njegovih životnih uvjeta, netko zabavlja i informira sunarodnjake daleko od kuće, netko samo želi puštati političku maglu, neki besciljno svaštare itd, itd, itd. Kako su ciljevi različiti, tako su različiti i stupnjevi njihova ispunjenja, a o tome, složit će se i svi stručnjaci za web, alati za rangiranje stranica nemaju pojma.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Stipe17.08.2013. u 20:31
Mislim da je u zadnjem poglavlju sve bitno rečeno. Sve ovisi kakve si je ciljeve tko postavio. Ako netko ima cilj biti prvak u klikanju, onda se zna kako to postići. Mislim da ovaj portal nikada nije težio tome, mada... Prikaži sve se često pozivaju na te podatke. Meni je zanimljivo kako se ovdje sbosnjakovic javlja kao da je dežuran ili kako se djelic prije izbora javljao i ovdje i na sbperiskopu. Pohvalno. Da ne pričamo o Duspari i Valenti koji su ovdje dežurni i to čini mi se sa više nickova. A pojedine ankete su pokazale kako vjerojatno cjelokupno članstvo HSP AS-a ne silazi s ovog portala, bar u vrijeme izbora.
-
Cindro17.08.2013. u 19:30
Do promjene na vrhu tablice brodskih klik-portala došlo je zbog svojevremene meritorne ocjene Željka Muuževića u kojoj je upravo portal koji se hvali da ima više posjeta od sbplusa i koji je Mazureku poslužio za izvanrednu kolumnu- proglasio najboljim. Nije... Prikaži svee to mala stvar imati takvu javnu podršku.
-