OVIH dana zatrpavaju nas vijesti o problematičnom učeniku u jednoj osnovnoj školi. Naime, zbog njegovih ispada premješten je u novu školu, a u novoj školi učenici na nagovor roditelja bojkotiraju nastavu. Roditelji kao vrsni stručnjaci osporavaju način na koji je problematično dijete upisano u školu, a odbijaju i mjere koje predlaže Ministarstvo. Ovdje ne treba zaboraviti i mogućnost disfunkcije samog sustava. Možda su kasno urađene psihosocijalne procjene. Bilo kako bilo, problematični učenik je samo dijete kojem treba pomoć. Nije nikakvo čudovište, a ni kriminalac, kako reče ministar Fuchs.
Ova pojava nije neuobičajena. Možda je ovaj problem dobio samo veći medijski prostor, a ostali slični problemi koji isu svakodnevni ostavljeni su nekome drugom da rješava – obično škola.
Postoji li uopće škola koja nema svog problematičnog učenika? Vjerujem da ne postoji. Čak i svaki razred ima svog „baju“. Neki učitelji znaju obuzdati takvu djecu, a neki se jednostavno predaju i za njih je kraj svijeta. Još ako se roditelji okrenu protiv tog zločestog djeteta, onda oni uzimaju stvar u svoje ruke i određuju pravila igre.
Da se razumijemo, svaki roditelj želi zaštiti svoje dijete i za očekivati je da oni žele pomoći svojoj djeci. Takvi roditelji imaju osjećaj da su najbolje informirani o potrebama svog djeteta i uvjereni su da će njihovo djelovanje dati najbolje rezultate.
Zapravo, je li doista tako?
Zamislimo kada bismo mi otišli kod kirurga i kazali što sve da nam operira, a uvjereni smo da je to najbolje za nas, naravno bez ikakvih konzultacija i pregleda ili odemo kod majstora za popravak auta – kažemo mu promijenite mi ovaj dio jer sam siguran da je on dotrajao, naravno bez ikakvih konzultacija i pregleda auta. Vjerujem kako bismo bili zdravi i imali bismo najsigurniji auto.
Živimo u vremenu kada svaki roditelj za svoje dijete kaže kako je najbolje. Rijetko ćemo čuti osude svoje djece. Samo će kazati – ma on je samo nemiran, normalno je to za njegovu dob, ili – nije on kriv, samo ga sredina ne razumije. Nije neuobičajeno da roditelji idu tako daleko i žele sami kreirati oblik nastave, pa će kazati – nastava je dosadna za moje dijete.
Svaka škola i njeno rukovodstvo uvidjet će na vrijeme određene potrebe za poboljšanjem i idejama koje imaju okvire u zakonu. Obično tada na put staju pojedini roditelji pružajući otpor u uvjerenju kako oni znaju bolje. Dolazimo do ključnog pitanja ili problema – postoji li uopće granica između roditeljskog prava na zaštitu djeteta i školskog autoriteta? Nažalost, svakog dana vidimo kako škola gubi svoj autoritet pred sve glasnijim i bučnijim roditeljima.
Zar nije odgoj samo zajednička odgovornost i roditelja i učitelja, pa ako hoćete i društva u cjelini. Danas, kada je pojedinac sve jači i zajednička odgovornost nestaje. Pojedinac, kojem je društvo dalo moć postaje taj koji odlučuje o svemu. Tada se škole, ravnatelji, učitelji, ali i druge institucije koje sudjeluju u procesu odgoja nalaze pod raznim pritiscima – od tužbi do onih medijskih.
I tko je ovdje pobjednik, a tko gubitnik. Svi gube, a najviše gubi upravo onaj tko treba biti u centru odgoja – učenik.
Problematični učenici su sve veći izazov, i svakog dana će ih biti sve više. Ovakve pojave iziskuju suradnju svih uključenih u procese odgoja i obrazovanja. Roditelji nikada ne smiju savjetovati škole ili druge institucije što raditi, a najmanje ih ucjenjivati ili bojkotirati. Škole i institucije nikada ne smiju podleći pritiscima pojedinih roditeljskih zahtjeva. Svi zajedno trebaju djelovati u najboljem interesu djeteta, jer dijete je središte obrazovnih i odgojnih procesa. Zar nije isti cilj svih nas, i roditelja i škole i društva – odgojiti odgovornog i empatičnog pojedinca. A možda neki imaju i drugačije ciljeve.
A svi drugi ciljevi imat će za posljedicu uništenja i obezvrjeđivanja generacija koje dolaze.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
1234512.10.2024. u 08:48
Osim plaće oduzeti su i instrumenti odgoja koji bi prije lakše riješili problem zlostavljača bilo koje vrste u razredom odjelu... Zamislite da onaj problematični dječak iz Zg za dvije tri godine odluči da se osjeća kao žena pa da se... Prikaži sve presvlači u ženskoj svlačionici...
-
babycream12.10.2024. u 01:51
Uhvatiš se polemizirati o vrlo osjetljivoj temi postavljejući hrpu pitanja bez ijednog odgovora, zaključka. Jedan od razloga zašto je to tako sve na krivo postavljeno u školstvu je taj da su svi debelo potplaćeni. Nastavnik, učitelj ne ulaže u svoje... Prikaži svee znanje (niti sustav to ne čini) kako unaprijediti odnose u toj maloj zajednici koja se zove razred nego gleda kako će sa strane zaraditi još jednu plaću ili neki honorar da može koliko toliko dostojanstveno živjeti. Brige nastavnika su egzistencijalne a ne kako se postaviti prema djeci i kako unaprijediti školstvo.
-